Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
2015'ten beri Balenciaga'nın kreatif direktörü olan Demna, bugün Gucci'nin yeni kreatif direktörü olarak duyuruldu.
Moda dünyasının en büyük sorusu nihayet cevabını buldu: Gucci’nin yeni kreatif direktörü Demna.
2015’ten bu yana Balenciaga’nın kreatif direktörü olan Demna, bugün her iki markanın da ana şirketi olan Kering Grubu’nun açıklamasıyla Gucci’nin yeni kreatif direktörü olarak duyuruldu. Kering’in başkanı ve CEO’su François-Henri Pinault, “Onun yaratıcı gücü tam olarak Gucci’nin ihtiyaç duyduğu şey” dedi.
43 yaşındaki Gürcü asıllı tasarımcı, Balenciaga’daki son haute couture defilesini 6 Temmuz’da yönetecek ve ardından İtalya’nın en büyük lüks evine geçerek Gucci CEO’su Stefano Cantino ile birlikte çalışacak. Kering, Balenciaga’daki Demna’nın halefinin ilerleyen zamanlarda açıklanacağını belirtti.
Demna, basın açıklamasında şunları söyledi: “Gucci ailesine katılacağım için gerçekten heyecanlıyım. Derinden saygı duyduğum ve uzun zamandır hayran kaldığım bir markaya katkıda bulunmak bir onur. Stefano ve tüm ekip ile birlikte Gucci’nin muazzam hikayesinin yeni bir bölümünü yazmayı dört gözle bekliyorum.”
Demna, bu yeni bölümü 2021 yılında Gucci ile ilk yaratıcı etkileşimini kurarak başlatmıştı. O yıl Demna, Gucci’nin o zamanki kreatif lideri Alessandro Michele’ye, Balenciaga’nın silüet ve kodlarını Gucci’nin Hacker Project'i için yaratıcı olarak ödünç verme onayını verdi: Balenciaga grafiklerinin, Jackie çantası gibi ikonik Gucci aksesuarlarında yer almasının yanı sıra Michele, Demna’nın derin çağdaş silüetlerine zaman yolcusunun parıltısını uygulamıştı.
Şimdi ise Demna, Gucci’nin kendi vizyonunu şekillendirmekle sorumlu. Bir on yıl önce Balenciaga’da, ilk kez 2014’te Vetements ile duyurduğu sokak ruhunu ve esprili estetik dilini uyarlayıp evrimleştirmesi istenmişti. Günümüzdeki tahminler, Balenciaga’nın gelirlerinin ilk yılında yaklaşık 200 milyon Euro olduğunu gösteriyor (Kering yıllık gelirini belirtmiyor). 2021’de HSBC, bu rakamın 1.76 milyar Euro’ya çıktığını tahmin etti.
2021’de soyadını Gvasalia olarak kullanmayı bırakan Demna, şüphesiz çağımızın en özgün, yenilikçi ve etkili tasarımcılarından biri. Gucci ise İtalya’nın gelir açısından en büyük lüks moda markası. 2022’deki 10.5 milyar Euro’luk zirveye göre bir düşüş yaşasa da, 2024’te 7.65 milyar Euro gelir bildirdi, bu rakam Prada’nın 3.56 milyar Euro olarak açıklanan gelirinin iki katından fazla.
Demna’nın Gucci’de karşılaştığı zorluk (ve macera), markanın kodlarını ve ruhunu nasıl birleştireceğini belirlemekle başlıyor ve kendi tasarım dilinin taze bir şekilde vücut bulacağı yeni bir manifestasyon oluşturmak. Vetements’ın temelleri ile Balenciaga’daki en son defilesi arasında, Demna, sokağa olduğu kadar modanın ünlüler ve statü ile olan ilişkisine de büyük dikkat gösterdi. Bu demokratik ve sosyal açıdan pragmatik dürtü, ona, küçük deri eşyalar üzerine kurulmuş ve ayrılmaya hazırlandığı markaya kıyasla çok daha geniş bir erişime sahip olan bir modaevinde avantaj sağlayabilir.
Gucci’nin kaotik insan hikayesi de zengin ve dramatik bir malzeme kaynağı olabilir. Ve Demna’nın, Gucci’nin yakın zamanda kurulan ve genişletilen Milano stüdyolarında ne kadar zaman geçireceği belirtilmemiş olsa da, Tom Ford’un markanın hikayesindeki dönüşümündeki rolü gibi, sadece ikinci bir İtalyan olmayan tasarımcı olarak taze bir küresel bakış açısı getireceği bekleniyor.