Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Jonathan Anderson, 11 yıllık görev süresinin ardından Loewe'den ayrılıyor.
Modaevi bu sabah Anderson'ın yönetimi altında “olağanüstü bir büyüme” yaşadığını ve CEO Pascale Lepoivre'a göre, “uluslararası alanda tanınarak yeni zirvelere ulaştığını” açıkladı.
Anderson ise Instagram üzerinden yaptığı açıklamada “Son 11 yılı düşündüğümde, her türlü çılgınca fikrime ‘evet’ demenin yolunu bulacak hayal gücüne, beceriye, azme ve yaratıcılığa sahip insanlarla çevrili olma şansım oldu” dedi. “Görevim sona yaklaşırken Loewe’nin hikayesi uzun yıllar boyunca devam edecek ve büyümeye devam ederken, bir zamanlar evim olarak adlandırdığım bu muazzam İspanyol markasını gururla izleyeceğim.”
LVMH başkanı ve CEO’su Bernard Arnault'un danışmanı Sidney Toledano, Anderson’ı “en iyilerden biri” olarak nitelendiriyor. Toledano, “Loewe'ye katkıda bulunduğu şey yaratıcılığın ötesine geçiyor. Güçlü bir zanaatkarlık temeline dayanan zengin ve eklektik bir dünya inşa etti ve bu, modaevinin onun ayrılığından sonra uzun süre daha başarılı olmasını sağlayacak” dedi.
Duyuru, Loewe'nin karma sunumunun Paris Moda Haftası kapsamında 10 Mart'ta gerçekleşmesinin ardından geldi. Sunumundan önceki günden itibaren Anderson, kişisel Instagram hesabında birçok kişinin Loewe'ye veda olarak okuduğu bir dizi gönderi paylaşmıştı.
Kuzey İrlandalı tasarımcı, Eylül 2013'te LVMH’ye ait İspanyol lüks markası Loewe’nin kreatif direktörü olarak atanmıştı. Anderson, 2008 yılında kendi adını taşıyan JW Anderson markasını kurmuş ve o dönemde özellikle 2013-14 Sonbahar/Kış erkek giyim koleksiyonu ile LVMH Moda Girişimleri kıdemli başkan yardımcısı olan Sophie Brocart’ın dikkatini çekmişti. Bu, “paylaşımlı gardırop” yaklaşımının ilk koleksiyonuydu ve bu yaklaşım erkeklerin, kadınların uzun zamandır yapabildiği gibi, kadınların gardıroplarından giysi seçmelerine olanak tanıyan bir fikre dayanıyordu.
LVMH, 2013 yılında markanın azınlık hissesine sahip oldu. Aynı dönemde Loewe, Stuart Vevers’ın ayrılmasının ardından bir sonraki kreatif direktörünü arıyordu. O dönemde LVMH Moda Grubu CEO’su Pierre-Yves Roussel cesur bir adım attı: 29 yaşındaki Anderson'a Loewe’nin kreatif direktörlüğünü emanet etti. Anderson’ın ataması, organizasyonel değişikliklerle birlikte geldi: Tasarım stüdyosu Madrid’den Paris’e taşındı, JW Anderson markası ise Londra’da kalmaya devam etti.
Loewe, 1846 yılında kurulan ve 1996'da LVMH tarafından satın alınan bir deri ürünleri markası olarak büyük bir dönüşüm geçirdi ve bu dönüşüm karşılığını verdi. Anderson’ın görev süresi boyunca, Morgan Stanley tahminlerine göre satışlar 2014’te 230 milyon eurodan 2024’te 1,07 milyar euroya yükseldi. Anderson’ın deneysel, sade ancak aynı zamanda günlük yaşam için tasarlanan koleksiyonları sayesinde hazır giyim kategorisi büyüdü. Bu arada, deri ürünleri de büyük bir gelişim gösterdi. Özellikle 2015’te tasarladığı Puzzle çanta, markanın vazgeçilmezi haline geldi. Zanaatkarlığı merkezde tutarak, kaybolan zanaatları desteklemek ve görünürlük kazandırmak amacıyla 2016 yılında Loewe Vakfı Zanaat Ödülü’nü yarattı.
Karizmatik ve çok çalışan tasarımcı, Japon animasyon stüdyosu Studio Ghibli, Ibiza’nın ünlü mağazası Paula’s ile Paula’s Ibiza koleksiyonunu ve İsviçreli koşu ayakkabısı markası On ile iş birliği gibi projelerle sürekli yenilik yaptı ve insanları şaşırttı.
Anderson, marka inşası konusunda keskin bir vizyona sahip 360 derece bir tasarımcı. Maggie Smith, Jamie Dornan ve Daniel Craig’in yer aldığı Loewe kampanyaları her zaman dikkat çekti. Sciences Po Paris’ten öğretim görevlisi Serge Carreira, “Onlarda bir gariplik ve büyük bir tutarlılık var,” diyor. Anderson ayrıca yönetmen Luca Guadagnino ile iş birliği yaparak yönetmenin Challengers ve Queer filmleri için kostümler tasarladı. Lepoivre, “Zanaatkarlığa dayalı olarak yarattığı marka kodları, Anderson'ın mirası olarak yaşamaya devam edecek” dedi.