Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Ferragamo, kampanya kapsamında Le Gallerie degli Uffizi’ye saygı duruşunda bulunurken Floransa’yla olan bağlarını güçlendiriyor.
Kampanya çekimlerinde yeni Ferragamo’nun genişletilmiş topluluğunun üyeleri İtalyan Rönesans’ının başyapıt resimlerinin zamansız kahramanları olarak hayal ediliyor. Öte yandan paralel bir dizi görüntü Rönesans’ı yeniden doğuşun ve kolektif çaba göstermenin bir sembolü olarak yeniden tanımlıyor.
Ferragamo'nun hikayesi, kurucunun basitçe ifade ettiği gibi, "Yıldızlara ayakkabılar tasarlayan küçük, yalınayak, okuma yazma bilmeyen bir çocuğun hikayesi" değildir. Aynı zamanda sürekli yeniden doğuşun ve evrimin de öyküsüdür. Bonito köyünde doğan ve 12 yaşından beri ayakkabı tasarlayan Salvatore Ferragamo, Hollywood'un arzularını anlayan genç bir İtalyan zanaatkar olarak Amerika'da yeniden doğdu ve bu Ferragamo'nun ilk Rönesansıydı…
Bu dönüşüm, İtalyan mirasının cesur yeteneklerle benimsenmesiyle sağlandı. 6683 Hollywood Bulvarı'ndaki mağazasının iç mekanı saf İtalyan Rönesansı'na benziyordu: 14. yüzyıl duvar halılarını andıran batik desenli duvarlar, el oyması kanepeler ve klasik sütunları andıran lüks perdeler…Her ne kadar Napoli yakınlarındaki Avellino bölgesinden gelse de bir İtalyan olarak Ferragamo, Rönesans mücevheri Floransa'nın büyüsü altındaydı ve o yerin ve zamanın ruhuyla doluydu. Birkaç yıl sonra İtalya’ya yeniden dönmeye karar verdiğinde yeni bir Ferragamo Rönesansı başlamıştı.
İtalyan Rönesansı, yoğun yaratıcılığın ve yeni fikirlerin olduğu bir dönemdi. Yenilik ve zanaatkarlığı kutlarken sanat ile sanatçıyı birleştirdi. Bütün bunlar, Salvatore'un 1927'de Floransa'da Ferragamo'ya verdiği ev olan Palazzo Spini Feroni'de açıkça görülüyordu. Halen daha Ferragamo'nun genel merkezi olan 13. yüzyıldan kalma Palazzo, diyalogun ve fikir alışverişinin Rönesans düşünürlerine, entelektüellerine ve sanatçılarına yerel felsefe ve becerileri küresel bir fenomen haline getirmelerine olanak tanıdığı usta sanatçılar ve zanaatkarların olduğu Ferragamo atölyesi ve stüdyosunun simgesi olarak görülüyor.
Yaratıcı bir topluluk, kurucunun hayal gücünü besledi ve Floransa'dan ilham alan koleksiyonlarını yayınladı. Buna yalnızca Ferragamo'un zanaatkar arkadaşları değil, aynı zamanda Audrey Hepburn, Greta Garbo, Sophia Loren, Lauren Bacall, Marilyn Monroe, Eva Perón ve Madonna gibi olağanüstü müşterileri de dahildi.
Ferragamo'nun yaratıcılığını yönlendiren Floransa deneyiminin merkezinde, şehrin sürekli Rönesans kutlamalarının atan kalbinin sembolü olan Uffizi vardı. Giorgio Vasari tarafından 1569 yılında açılan Uffizi, en eski ve modern müzelerden biriydi. Floransa tarihi boyunca Uffizi, bize sonsuz fikirlerin, sanatın, güzelliğin ve yaratıcılığın önemini hatırlatan yol gösterici bir ışık olarak kaldı. Bugün Ferragamo ve kreatif direktörü Maximilian Davis, marka vizyonuna eşlik etmek üzere Uffizi ile işbirliği yapıyor. 15. ve 16. yüzyılların en ünlü sanat eserlerinden bazılarını çalışmalarına ortam olarak kullanıyor. Bellini, Veronese ve Botticelli, çalışmaları bağlamında ilham perilerini, arkadaşlarını ve çeşitli yaratıcı toplulukların üyelerini zengin dokulu kumaşlar, cesur malzemeler ve renklerle keskin bir terzilik ve zarif takımlarla bir araya getiren Hug çanta ve arşivden ilham alan altın sandaletlerle Davis, geçmiş ile günümüz, gelenek ve ilerleme değerleri, geçmiş dönemler ve gelecek nesiller arasında bir diyalog yaratıyor. Hem Rönesans'ın ruhu hem de 21. yüzyılın lüks dünyası yan yana getirilerek farklı bir nüans oluşturuyor.
Kurucu Salvatore Ferragamo'nun bir sanat topluluğuyla işbirliği yaptığı gibi Davis de kampanya fotoğrafçısı Tyler Mitchell'in de aralarında bulunduğu bir grup sanatçıyı fotoğraflarda yer almaya davet etti. Yeni Rönesans kampanyası, sanat eseri temelli mizansen sahnesinde yer alan modelleri, müzisyenleri ve sanatçıları tasvir eden ve onları çağdaş bir şekilde canlandıran bir dizi karakterle, yapım aşamasındaki yaratıcılığı anlatıyor. Maximilian Davis, Ferragamo'nun geleceğini zanaatkarlarının yetenekli elleri, mirasının incelenmesi ve geliştirilmesi, yeni yaratıcı yeteneklerin kullanılması ve kendi topluluğunun kurulması yoluyla inşa ediyor. Ferragamo'nun Yeni Rönesansına hoş geldiniz.