Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
2025 İlkbahar/Yaz podyumları, moda ve dans ittifakının hala canlı ve hareketli olduğunu gösterdi.
Bale temaları, Charles James ve Christian Dior'un savaş sonrası korsajlı couture tasarımlarından, Jodie Comer'ın Killing Eve dizisinde ünlü hale getirdiği pembe Molly Goddard tüllerine kadar moda dünyasına çoktan giriş yaptı. Balletcore’dan önce “balletomania” vardı: Gardıroplarımızın kendi estetik kazancı için şampanya rengi mayo, yumuşacık sargılı hırkalar ve kurdeleli babetlerden ilham alan, dansçıların zarafetini hedeflediğimiz bir dönem. Christian Lacroix, Coco Chanel, Jean Paul Gaultier ve Erdem Moralıoğlu gibi tasarımcılar, passé ve plié dünyasına dalarak dünyanın efsanevi opera sahnelerinde yer alan bale toplulukları için kostümler yaratmaya başladığında bu, sadece bir heves değildi.
Fotoğraf: Simone Rocha 2025 İlkbahar/Yaz - Vogue Runway
2025 İlkbahar/Yaz podyumları moda ve dans ittifakının hala canlı ve hareketli olduğunu gösterdi; ancak geçmiş sezonların aksine, bu kez Miu Miu'nun zarif saten babetlerine hayran olan editörleri görmek yerine, Swan Lake (Kuğu Gölü) şıklığında daha sert bir hava mevcut. Artık sadece Mrs. Prada'nın prenses babetlerini giymek ve bu pahalı tasarımları her yere götürmek (ne kadar aşınmış ve eskimişse o kadar iyi) yetmiyor. Yeni bale ilham perisi, baş balerinleri tanıyor, koreograflara hayranlık duyuyor ve “esneme germe” gibi terimler moda olmadan önce bar dersine katılmıştı bile. Onu bir pointelle üstle görmek mümkün değil, ama beden eğitimi pantolonlarını Edie Sedgwick tarzında giymekten mutluluk duyar. Tütüler mi? Elbette! Özellikle Londra’nın prima tasarımcıları arkasındaysa.
Fotoğraf: JW Anderson 2025 İlkbahar/Yaz - Vogue Runway
Simone Rocha’yı ele alalım; uzun süredir Michael Clark ve Pina Bausch'un dünyasından ilham alan ve bu dünyayı sert-şirin bir şekilde yorumlayan bir yaratıcı. 2025 İlkbahar/Yaz koleksiyonunda, Bausch’un 80’lerdeki efsanevi Nelken (Karanfiller) adlı prodüksiyonundan esinlenilmişti ve koleksiyon boyunca 8.000 karanfil çiçeği setin her yerinde yer alıyordu. Bu çiçekler, koleksiyonda düğme deliği, gizli bel kıvrımları ve kristalize edilmiş çiçek bahçeleri olarak yer buldu. Daha somut olarak, modeller, yoğun tül mini eteklerin etrafına sıkıca sarılmış paltolarla yürüdü; bu da Rocha'nın dediği gibi, sanki sahne kapısından çıkarken bir şeyleri gizliyorlarmış gibi bir izlenim veriyordu. İrlandalı tasarımcı her zaman iç giyim ile dış giyim arasındaki ilişkiyi keşfetmişti, ancak bu, onun en kırılgan ve feminen koleksiyonlarından biriydi ve “performans, oyun ve provokasyon arzusuyla” desteklenmişti. Kendi final selamını tamamen siyah içinde verirken –saçı arasına iliştirilmiş tek bir badem rengi kurdele hariç– Simone, modanın ayakta alkış eşdeğeri ile karşılandı (editörler tüm final boyunca yerlerinden kalkmadı).
Fotoğraf: 2014 yılında Alexa Chung - Raymond Hall
Simone Rocha hayranı Alexa Chung bu sezon ön sırada yoktu (New York’ta yoğun bir iş seyahatinden sonra Londra Moda Haftası’na katılmak ile adrenal sistemi arasında bir seçim yapması gerekti), ama Rocha'nın tül evreninde influencer’ın –ki o tomboy tarzıyla Grey Gardens tarzını çok iyi dengeleyen biridir– seveceği birçok şey vardı. Sonuçta, Manhattan’da yürürken boynuna bağlı bir çift bale pabucu ve kırmızı rujuyla sigara içtiği unutulmaz fotoğrafları bize hediye eden Chung’du; bu fotoğraflar sayesinde yüzlerce kişi (tamam, belki sadece biz?) dans derslerinin (onunki Ballet Beautiful, bizimki Pineapple başlangıç dersleri) aslında işe yarar bir uğraş olduğuna ikna oldu. Bu, barrecore vb. İngiltere’de popüler olmadan çok önceydi.
Fotoğraf: Ferragamo 2025 İlkbahar/Yaz - Vogue Runway
Chung, Ferragamo’da Maximilian Davis’in bu zarif spora doğrudan referanslarını da muhtemelen beğenmiştir. Davis'in 2025 İlkbahar/Yaz ilham panosunda Amerikalı dansçı Katherine Dunham’ın Hans van Manen tarafından çekilmiş Mapplethorpe benzeri bale fotoğraflarıyla pozları vardı, ancak Alexa gibi biz de Londra’nın kulüp kültürüne bu kadar hâkim bir yaratıcının geleneksel dans motiflerini nasıl yorumladığıyla ilgileniyoruz. Davis’in yanıtı? Bilek etrafında saten şeritler dolanan parmak arası topuklu ayakkabılar. Bu tartışmalı ayakkabılarla kimsenin pointe duruşunda durma ihtimali neredeyse yok, ancak parmak arası ayakkabı hayranı Kylie Jenner'ın bu inci rengi güzellikleri ilk kapan kişi olacağına şüphe yok.
Fotoğraf: Simone Rocha 2025 İlkbahar/Yaz - Vogue Runway
Gelecek sezon, yerçekimine meydan okuyan etek boylarının yalnızca Francesca Hayward ve arkadaşlarının kullanımında olmadığının kanıtı mı? Jonathan Anderson’ın konsept deri tütü elbiseleri, Vaquera’nın tayt gibi giyilen saten kabarık etekleri ve Alaïa’nın tam anlamıyla dairesel tasarımda teknik şaheserleri; bu parçalar dans etme isteği uyandırıyor. Tül bolluğu (tüm 2025 İlkbahar/Yaz trend programınızı buradan bulun) aynı zamanda klasik bale kostümlerinin zarif havasıyla da uyum sağlıyor; ancak sertliği de unutmayın. En iyi performansların bir kenarında “ısırganlık” vardır. Chung’un bilinen ironi anlayışını veya Kate Moss’un tayt benzeri kot pantolonlarına ve ayakkabılarına zarifçe kayışını düşünün. Bu baharda balletomania, bir tutam Camden kızı havası taşıyor. Sonuçta bu, hiç de pembe satenle ilgili değil, profesyonellerin dediği gibi “tutumla” ilgili.