Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Diane von Furstenberg'ün markası, ciddi bir küçülmeye gidiyor.
1972 yılında New York'ta kurulan Diane von Furstenberg, yıllar içinde düşen satışları ve üstüne gelen pandemi sebebiyle ciddi bir küçülmeye gidiyor. 19 mağazasının 18'ini kapatıp Çin merkezli dijital satışa yönelen marka, 400 kişiye yakın çalışanının yüzde 75'ini işten çıkardı. Wrap elbiseleri moda literatürüne kazandıran ve 13 yıllık Council of Fashion Designers of America başkanlığı boyunca birçok tasarımcıya mentorluk yapan kurucu Furstenberg ise söz konusu değişimler için henüz bir açıklama yapmadı.
2000'li yıllarda en popüler zamanlarını yaşayan DVF, pandemi sürecinin öncesinde de önemli ekonomik problemlerle yüzleşiyordu. Geçtiğimiz iki yıl içerisinde mağaza sayısını 32'den 19'a düşüren markanın yaşadığı gerileme, moda sektöründeki zorluklara dikkat çekecek cinsten.
Bugün hala Amerikan modası ile beraber anılan Diane von Furstenberg, daha önce çok defa farklı iş modellerine yönelerek markasını ayakta tuttu. Moda sektörünü iyi tanıyan iş insanı, "aile markası" DVF için bu defa Çin odaklı dijital satışa yöneldi ve tasarımcı Nathan Jenden ile üçüncü kez anlaştı. Pandemi sebebiyle kapatılan mağazalarını boşaltmaya başlayan markanın şu an satışta olan koleksiyonundan sonra Amerika'daki dijital varlığını devam ettirip ettirmeyeceği ise bilinmiyor.