Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Markanın CEO’su ve kurucusu Guram Gvasalia normlara meydan okumaktan bahsetti.
Vetements kurucusu ve CEO’su Demna Gvasalia, Oman’daki CNI Lüks Konferansı’nda Suzy Menkes ile sohbet ediyor. Fotoğraf: InDigital.TV
Vetements’ın metamorfik yaklaşımı dürüst ve korkusuz: seçkinliği korumak için sınırlı üretim ve kendine özgü tasarımlarla her zaman indirimsiz, tam fiyatla satış yapabilecek müşteri sadakatini kazandılar. Giyime hazır şovlarını erkek giyim takvimiyle eşleştirerek koleksiyonların daha uzun süre mağazada kalmasını sağlayan marka, bu işi daha iyi yapan online perakende satışçılar olduğu için kendi online mağazasını açmıyor. Peki 2014’te Demna ve Guram Gvasalia’nın kurduğu marka moda sahnesinin kurallarına meydan okumaktan ötesini başarabildi mi?
Oman’daki CNI Lüks Konferansı’nın ilk gününde konuşan Vetements CEO’su Guram Gvasalia, “Konuya nasıl baktığınızla ilgili. Meydan okumanın çağrışımları her zaman olumlu değil. Üç yıl önce markayı kurduk çünkü Demna büyük şirketlerle çalışırken potansiyelini tümüyle kullanamadığını hissediyordu. Onun çıkmazda olduğunu gördüm ve yardım etmek istedim. Amacımız normlara karşı gelmek değildi, sadece sevdiğimiz işi yapmak istedik. Bence olay bizim meydan okumamız değil, moda sektörünün zamanı yakalayamaması.”
Sektörün şimdiki durumuyla ilgili Gvasalia’nın görüşü net: moda devleri, tekerleği yeniden icat etmeli –“anne her zaman kızının giydiğini giymek ister ama kız, annesinin giydiğini giymek istemez.”
“Her zaman değişmemiz gerektiğini ve 1992’de çalıştığımız şekilde çalışamayacağımızı, 21. yüzyılın stratejilerini güncellememiz gerektiğini söyledim. Artık 21. yüzyılda olmak dahi yeterli değil -2017’de olmalısınız. Bugünle ilgili bir diyaloğa girmeye ve sevdiğimiz işi doğru yapmaya çalışıyoruz. Markalar kısa dönemli stratejileri tek gecelik ilişki gibi kullanıyor. Sonrasında onları neyin beklediğinden korkuyorlar.”
Çocukluğu doksanlı yılların başında sivil savaş yaşayan Gürcistan’da geçen Gvasalia, o dönemin hayata bakışını şekillendirdiğini ve moda sektöründe herkesin sahip olmadığı bir bakış açısı kazandırdığını dile getirdi.
“Bir tişörtü zamanında teslime edemezsek bu dünyanın sonu değil, hayatta olabilecek daha kötü şeyler var.” diyerek büyük resme bakmanın önemini vurgulayan Gvasalia, “Böylece korkmuyorsunuz, insanların sizin hakkınızda ne düşündüğü veya hata yapmak sizi fazla korkutmuyor. Hayatın tadına varmak lazım. Her deneyim bizi farklı yönde şekillendiriyor.” dedi. Moda sektörü hakkında fikirlerini nasıl şekillendirdiği ve sektörün içinde nasıl çalıştığından bahseden Vetements kurucusu, “Bizim için önemli olan, doğru olanı yapmak, para değil. Amacınız yalnızca paraysa, moda bunun için yanlış yer. Altı ayda bir kendinizi kanıtlamanız lazım, sizi göklere çıkarıp sonra bir anda yerin dibine sokabilen sert bir sektör.”
Gvasalia’ya göre işin sırrı “asla düzenin parçası olmamak ve her zaman dışarıdan bakabilmek.” “Olay aykırı olmak değil ama düzenin dışında kalmak size farklı bir bakış açısı sağlıyor.” diyen Gvasalia, seyircilere kişisel bir sır da verdi: “Büyürken en büyük hayalim Chanel’in CEO’su olabilmekti. Karl Lagerfeld’e hayrandım.”
Vetements işbirlikleriyle bilinen bir marka -Chanel’in arkasındaki isme övgülerin ardından bir işbirliği gelebilir mi? Gelirse, önce bizden duydunuz.
Scarlett Conlon, News Editor, Vogue UK
Çeviri: Su Sonia Herring