Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Bilinçli ve karlı bir lüks markası nasıl yaratılır? Amouage CEO’su David Crickmore ve kendi adını taşıyan markanın kurucusu Sybilla, kalıpları kırmak ve sürdürülebilir olmak kavramlarını konuştu.
Sybilla, Oman’daki Condé Nast Uluslararası Lüks Konferansı’nda Suzy Menkes ile sohbet ediyor. Fotoğraf: Indigital
Lüks parfüm evi Amouage CEO’su David Crickmore ve kendi moda markasının kurucusu Sybilla’nın beraber tam 70 yıllık lüks ve moda sektörü deneyimini temsil ettiğini düşününce, ikilinin karlı ve bilinçli bir marka yaratmaya yönelik bilgeliklerinden faydalanmak daha da önem kazanıyor.
Amouage CEO’su David Crickmore, Oman’daki Condé Nast Uluslararası Lüks Konferansı’nda konuşuyor. Fotoğraf: Indigital
11 yıldır Oman’da 34 yıllık Amouage markasının yeniden yaratulmasını yöneten Crickmore, 21. yüzyıla uygun bir marka yaratma konusunda uzmanlığını kanıtlaış bir isim. Kendi sözleriyle, marka “tozlu ve yorgundu, orijinal müşteri tabanı yaşlanmış, yeni nesle ulaşmayı başaramamıştı. Bir şeyler yapmanın gerekliliği açıktı, bir devrimden ziyade bir evrime ihtiyacımız vardı.”
Crickmore, parfüm şişelerinin tasarımını güncelleyerek onları Arap görünümlerinden çıkardı, Oman’ın tarihi kokuları antik gül, buhur, ve mürü devre dışı bırakmadan kokuları yeniledi, ve o sırada bir opera sanatçısı olan yeni bir kreatif direktör işe aldı, Christopher Chong. Fabrika geçmişinden gelmeyen Crickmore, kendi gibi geniş bakış açısına sahip, ve müzik notalarına hakim olduğu kadar koku notalarına da hakim olabilecek birini istemişti. Basit bir analoji gibi gelebilir ancak bu koku katmanlarını sıraya dizişinin müzikal bir kalitesi olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
İşin temelinde Crickmore, markayı yeniden konumlandırırken, kökleri Oman’da kalsın ancak, yalnızca onlara dayanmasın istemişti.
“Bizim işimiz hiçbir zaman Oman’ı dünyaya sunmak olmadı, o başkalarının işi. Biz tam tersini yapmaya çalıştık, diğerlerine Oman’a getirmek. Bugün merkezi Oman’da olan bir şirketiz, Oman’ı pazarlayan bir şirket değil. İkisinin arasında ince bir fark var.”
Tüm bunlar Crickmore’u uluslararası parfüm dünyasının oyuncularından biri olmanın tehlikesine karşı oldukça bilinçli hale getirmiş; “Her hafta piyasaya çıkan yeni bir parfüm olduğu için müşteri fazla yükleniyor ve parfüm sektörünü tümüyle gözden çıkarıyor. Bu da marka sadakatinin hızla yok olması demek.” cümleleri ona ait.
Marka kapsamında 20 mağaza, 35 mağaza içi satış noktası bulunan Crickmore sözlerine, “Dünya küçük kategorilere bölünüyor, biz de bu ortamda müşterilerimizle olumlu iletişim kurmaya çalışıyoruz. İletişimi engellemek değil kolaylaştırmak istiyoruz, bizleri nelerin ayırdığına değil nelerin birleştirdiğine odaklanmayı seçiyoruz. Farklılıkların gerçek yaratıcılığa giden yol olduğuna inanıyoruz.” şeklinde devam etti.
Sybilla ve Suzy Menkes, Oman’daki Condé Nast Uluslararası Lüks Konferansı’nda marka sürdürülebilirliğinden bahsediyor. Fotoğraf: Indigital
İlk koleksiyonunu 1983’te sunan, 80’li ve 90’lı yılların önemli tasarımcıları arasındaki Sybilla da benzer bir yol izliyor. Deneyimli tasarımcı duygularını Suzy Menkes’e “10 yıl süren bir mola sonrası amaçlarım değişti. Bir amaca hizmet etmek, işe yaramak istiyorum. Seksenlerde bu işe başladığımda her şey benimle ilgiliydi. Artık işe yaramak, kadınlara güç, iş ve hatta koruma sağlayan kıyafetler yapmak istiyorum. Dolaplarınde uzun zaman kalacak, yakın ilişki kurabilecekleri, beslenebilecekleri parçalar yapmak hedefim.” sözleriyle açıkladı.
Sybilla moda sektörünün belirsizlik içinde olduğu bir dönemde markaların hem harcanan emeğe saygı duyan, hem de sosyal ve çevre açısından bilinçli bir yol izleyerek nasıl başarılı olabileceğini keşfetmeye çalışıyor.
“Geçenlerde ABD’li bir marka benimle çalışmak istedi, sebebini sorduğumda çünkü saygınlığa sahipsiniz ve bu parayla satın alınabilecek bir şey değil dediler ki bu hoş bir iltifattı. Ancak konu kısa zamanda para ve yüzdelere geldi, şu an yaşadığımız dünya bu.”
“Çalışmanın yeni yöntemlerini bulmayı çok isterim, bence modanın dünyanın geri kalanında olup bitenin farkında olduğunu göstermesi gerekiyor. Oyunu şu an nasıl oynamak gerektiğini çözmek istiyorum.”