Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Tasarımcı CNI Uluslararası Lüks Konferansı’nda Suzy Menkes ile görüşlerini paylaştı.
Edgardo Osorio, butik mağazalarını tasarlarken başvurduğu zevki ile ünlü -görünene bakılırsa iç mekan tasarımının ardında mantıklı bir metodoloji var.
Oman’da gerçekleşen Condé Nast Uluslararası Lüks Konferansı’nda Aquazurra kurucusu ve tasarımcısı Edgardo Osorio Suzy Menkes ile sohbet ediyor. Fotoğraf: Indigital
Suzy Menkes’e konuşan Osorio, “Mağazalarımın evimden farkı yok benim için, Aquazurra’ya girdiğinizde evimin oturma odasına girmişsiniz gibi hissetmenizi istiyorum. New York’taki bir penthhouse ile Miami’deki sahil evini aynı şekilde dekore etmezsiniz, mekanın bir ev veya mağaza olması bu mantığı değiştirmiyor.” dedi.
Şirketini 25 yaşındayken kuran popüler tasarımcı, gördüğü yoğun ilginin bir kısmını şirketiyle aynı zamanlarda hız kazanan Instagram Çağı’na bağlıyor. Sosyal medyanın nimetleri için minnettar olan Osorio aslında özünde yaşlı bir ruh -özellikle iş bağlantı kurmaya gelince.
Aquazurra kurucusu ve tasarımcısı Edgardo Osorio Oman’da gerçekleşen Condé Nast Uluslararası Lüks Konferansı’nda. Fotoğraf: Indigital
Tasarımcı bağ kurmakla ilgili “Bir çok insanla sosyal medya üzerinden tanıştım, ancak arkadaşlıklarımız zamanla gelişti. İnanılmaz insanlarla çalıştım ve bence erkek bir tasarımcı olarak kadınların ne istediğini bulmaya çalışırken bir kadın bakış açısına ihtiyaç var... Eski kafalıyım, ayakkabılarımı giyen kadınlarla bizzat tanışmaktan hoşlanıyorum; ne giydikleri, markamla nasıl tanıştıkları benim için önemli. Eskiden tasarımcılar Paris veya New York’ta kendi fanuslarının içinde, hayali bir ilham perisi ile çalışırlardı, müşteriyle gerçek bir bağ yoktu. Günümüzde bu bağ çok önemli.” diyor.
Osorio konuşması esnasında Ivanka Trump ile olan davasına da değindi (Osorio, 2015’te Trump’ı Aquazurra’nın Wild Thing sandaletlerini kopyalamakla suçlamıştı). Tasarımlarını korumak için yasal yolları kullanmaktan çekinmeyen tasarımcı, “Böyle şeyler oluyor ne yazık ki, komik olan Trump veya başkası, işimin kopyalanması iyi olduğunun bir kanıtı. Elinden gelenin en iyisini yapıyorsun ancak başkaları bunu kopyalarak üzerinden para kazanmaya çalışıyor, en iyi avukatlarla da çalışşsanız ABD’de fikri mülkiyet hakları davaları uzun sürüyor. Bunu ilk elden deneyimledim. Asıl önemli olan yola devam etmek ve başkalarının kopyalamak isteyeceği güzel şeyler yaratmak!”
Çeviren: Su Sonia Herring