Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Tasarımcı Paul Andrew, Suzy Menkes’e Salvatore Ferragamo işbirliği ve kendi adını taşıyan markasından bahsetti.
Ayakkabı tasarımcısı Paul Andrew, Oman’daki Condé Nast Uluslarası Lüks Konferansı’nda. Fotoğraf: Indigital
Salvatore Ferragamo’nun 1960 yılındaki ölümünden bu yana markaya atanan ilk tasarımcı olarak, Paul Andrew kendisinden beklenenlerin büyüklüğünün farkında. Parlak kariyeri boyunca Alexander McQueen, Narciso Rodriquez, Calvin Klein ve Donna Karan gibi markalarla çalışan Andrew tekerleği yeniden icat etmektense, çağdaş tüketiciye çekici hale getirmek istiyor.
“Bu bir devrimden çok evrim diyebiliriz. Olağanüstü bir mirasa sahip İtalyan markasını -Ferragamo’ya uyuyan güzel adını taktım- yeni nesile tanıtmakla ilgili.” Paul Andrew konferanstaki konuşmasına bu sözlerle başladı
Andrew en büyük ilhamını bizzat Ferragamo’dan alıyor (İtalyan tasarımcı, ayakkabılarının mümkün olduğunca rahat olması için 1912’de ABD’de anatomi eğitimi almıştı), taze parçalar, canlı renk paletleri ve innovasyon ürünü materyaller. Ayakkabılar galvanize edilmeleri için araba fabrikalarına yollanıyor, süet olanlar renklerinin canlı ve dayanıklı olması için üç defa boyanıyor; şirketteki bazı insanların hoşuna gitmemesine rağmen her ayakkabının kalıbını değiştirilmiş. Andrew’ün mantrası “yüksek teknoloji, iyi işçilik, kaliteli dokunuş”.
Ayakkabı tasarımcısı Paul Andrew, Oman’daki Condé Nast Uluslarası Lüks Konferansı’nda Suzy Menkes ile konuşuyor. Fotoğraf: Indigital
Ayakkabı dehası olmasının yanı sıra on parmağında başka marifetler de barındıran Andrew, Ferragamo’nun kreatif direktörü ünvanına ek olarak, 2013’te kurulduğundan beri büyüyen ve kendi adını taşıyan markasıyla 2014’te CFDA Ödülü sahibi oldu. Ancak iş 90 yıllık bir markanın yol haritasını çizmeye gelince kendi markasına kıyasla çok daha dikkatli bir yaklaşım sergiliyor.
Andrew online satış ve diğer kategorilerin geliştirilmesinden söz ederken, “İşleri yavaştan alıyorum. Şirketler doğru zamanlamalarla büyümeli, bu söylemesi yapmasından kolay bir iş. Bir markayı yaşam tarzı markasına dönüştürmek için çok vakit, kaynak ve paraya ihtiyacınız var. Sınırları zorlamaktan kaçmıyorum ancak ayaklarımın yere bastığından da emin oluyorum.”
Çeviren: Su Sonia Herring