Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Etik mücevher markası kurucusu ve CEO’su Caterina Occhio, şirketinin neden bir hayır kuruluşu olmadığını anlatıyor.
Caterina Occhio, Oman’daki Condé Nast Uluslararası Lüks Konferansı’nda Suzy Menkes ile sohbet ediyor. Fotoğraf: Indigital
Caterina Occhio doğada ender rastlanan bir kuş türü gibi. Etik mücevher markası SeeMe’nin kurucusu ve CEO’sunun yükü ağır; SeeMe mücevherler, ekonomik olarak dezavantajlı bölgelerde, parçaları üreten işçilerin de yarar sağlayacağı bir şekilde ve güvenli bir iş ortamında üretiliyor. Tüm bunları dengelerken aynı zamanda kar eden bir iş sahibi olmak ise çok zor. Ancak Occhio’nun mesleğine olan inancı ve tutkusu asla azalmıyor, markasını sürekli innove etmesi ise takdire şayan.
2013’te Tunus’ta kurulan SeeMe o zamandan bu yana Lübnan’a açıldı ve kurucusunun bölgeyi yansıtan mücevherler yaratma iddiası gerçek oldu.
Caterina Occhio, Suzy Menkes’e SeeMe’nin kar amaçlı bir şirket olduğunu anlatıyor.
“Her yeni ülkeye girişimizde oradaki insanların kalbini temsil edebildiğimizden emin olmaya çalışıyoruz. Hilton etkisi bize göre değil, sabah uyanıp nerede olduğunu anlayamamak. Her kalp şeklindeki mücevherin bulunduğu ülkeye bir anlam ifade etmesi gerek. SeeMe ne kadar büyüse de, merkezinde hep insan var.” diyen Occhio, sürdürülebilir yöntemlerle işleri arttırmanın mümkün olduğunu belirtiyor.
“Yüreğimizi koyduğumuz işlerden biri de ekonomik istikrar, ben hayır işlerine inanmam. Yanlış anlamayın acil durumlarda yapılan yardımlar çok önemli ama durumun aciliyeti geçince ne olacak? Kime yaslanacaksınız? Onlara kendi çıkarlarını korumalarını öğretiyoruz. Hayır işi değil, iş kaynağı olmak, mutlu ve anlamlı alışverişleri desteklemek istiyoruz.”
Occhio, yeni neslin bu akıma katkısını, “Bu akım büyüyor çünkü Millenial nesli, yeni olana açık ancak neyin nereden nasıl geldiğiyle ilgilenen, daha bilinçli tüketiciler. Bu müşterilerin fazla bir seçeneği yok ne yazık ki, hem güzel hem de anlamlı şeylerin sayısı çok azaldı.” sözleriyle belirtti.
Çeviren: Su Sonia Herring