23 Ekim 2013

İkinci Yeni

Geçen yıl EQT tarafından satın alınan lüks telefon üreticisi, yeni bir hayata başlamış ve teknolojik ekosisteme uyum sağlayarak ilk akıllı telefonu Vertu TI’ı tanıtmıştı. EQT ile başlayan dönüşüm ikinci yılında ikinci akıllı telefon Constellation ve yeni yöneticilerle ivme kazandı. Daha önce Vertu Pazarlama Müdürü olan Massimiliano Pogliani haziran ayında CEO koltuğuna oturdu. Aynı dönemde Jimmy Choo’dan Jonathan Sinclair Operasyon Direktörü olarak Vertu’ya katıldı. 

Vertu’nun radikal devriminin en çarpıcı temsili Constellation’ın reklam kampanyası. Konsept ve tasarımdaki değişimi yansıtan reklam fotoğrafları için ünlü moda fotoğrafçısı Kristian Schuller ile çalışılmış. Markanın sıradışı değişimini sembolize eden fantastik bir dünya yaratan Schuller, tanıtım sırasında davetlilerin arasında gezinen hayvan başlıkları taşıyan mankenler –kelebeklerden bir elbise giyen kedi başlıklı bir kadın, piyano çalan geyik başlıklı bir erkek– kullanılmış. Daha erkeksi hatlara sahip olan Signature ve ilk android TI’dan farklı olarak Constellation özellikle kadınları cezbediyor. Signature serilerinde pırlantalı tasarımlarıyla kadınlara hitap eden marka Constellation da bunu telefonu sarmalayan renkli deri yüzeylerle yapıyor. Pek çok ünlü markaya deri tedarik eden, 150 yıllık bir tabakhane ile çalışan marka Constellation’ı beş farklı renk seçeneğiyle –cappuccino, siyah, turuncu, mocha ve fuşya– piyasaya çıkardı.       

Constellation’ın ön yüzü tümüyle markanın alametifarikası safir krsital ile kaplı. Vertu Konsept Yaratım ve Tasarım Lideri Hutch Hutchison’ın her darbe testinde farklı bir “işkenceye” –üzerinden otomobil geçirerek, masa kenarlarına vurarak veya ateşle yakarak– maruz bırakarak dayanıklılığını kanıtladığı kusursuz safir yüzey sadece elmasla çizilebiliyor. Constellation’ın 720p yüksek çözünürlüklü 10,92 cm’lik ekranını (7,62 cm’lik TI’dan daha büyük bir ekrana sahip) koruyan 12,95 cm’lik kristal yüzey Vertu’nun bu alandaki ustalığını konuşturuyor. Ve telefonun ağırlığı sadece 179 gram. Telefonun yan yüzeyindeki Vertu Key ile –Vertu’nun kendine özgü klasik uygulaması– aktive edilen servis kullanıcılara dünyanın farklı yerlerinde özel üyelik gerektiren kulüplere ücretsiz giriş imkanı tanıyor. Bu kulüplerden biri de Londra’daki Home House. Kulübün Zaha Hadid tasarımı fütiristik barı, İngiliz ve Asya mutfaklarından örnekler sunan restoranları, spası, fitness merkezi Londra’da yaşayanlara olduğu kadar şehri ziyaret eden Vertu kullanıcılarına da açık. Bunu dışındaki bir diğer servis ise hem kullanıcının hem de telefonun güvenliğini üstlenen Certanity. Dünyanın en büyük güvenlik şirketlerinden biri olan Protector Services Group ortaklığıyla kendiniz için koruma kiramaladan detaylı geçmiş araştırmalarını içeren özel güvenlik hizmetlerine kadar pek çok hizmetten faydalanabiliyorsunuz. 

Bu ay Türkiye’de satışa çıkacak olan modelin taban fiyatı 5400 Euro. 

İlgili Başlıklar