11 Şubat 2016

Vetements'a Dikkat

YAZI: BUĞU MELİS ÇAĞLAYAN

Burberry ve Tom Ford'un ardından Paris'in yükselişe geçen markası Vetements da artık geleneksel Moda Haftaları takvimini izlemeyeceğini, bunun yerine koleksiyonların defilelerden sonra hemen satışa çıkacağı "gör ve al" modelini benimseyeceğini açıkladı. Vetements, bundan böyle kadın ve erkek koleksiyonlarını da tek şovla sunacak. Vizyoner markanın bu kararı, yüksek modayı etkisi altına alan alternatif estetik anlayışını destekler nitelikte.

The Business of Fashion dergisinin Şubat sayısına kapak olan Demna Gvasalia, moda dünyasının değişen dengelerine dair şunları söylüyor: ''Bütün bu sistem, artık çalışmıyor. Bu tuhaf çember artık o kadar hızlı dönüyor ki, sektörü de yaratıcılığı da öldürüyor. Sonunda herkes ya çanta ya da parfüm tasarlayarak para kazanabiliyor. Modanın temeli ve esas platformu olan hazırgiyim, bugün birkaç istisna dışında büyük sorunlarla karşı karşıya.''

Vetements 2016 İlkbahar/Yaz defilesiFotoğraf: Pierre-Ange Carlotti / IDEA Books 

Meraklısına hatırlatalım; Gvasalia önderliğindeki Parisli moda kolektifinin sınırlı sayıda basılan kitabı, geçtiğimiz aylarda IDEA Books'tan yayınlanmıştı. Yalnızca 500 kopyası olan 304 sayfalık bu kitap, Pierre-Ange Carlotti'nin objektifinden 2016 İlkbahar/Yaz defilesinin görsel bir güncesi niteliğinde.

Vetements 2016 İlkbahar/Yaz defilesi

Fotoğraf: Pierre-Ange Carlotti / IDEA Books

ETİKETLER: VETEMENTS , DEMNA GVASALİA