12 Mayıs 2015

LV'dan Çöl Fırtınası

YAZI: SUZY MENKES

Palm Springs'in biraz yukarısındaki kurak dağa konmuş bir uzay gemisi gibi gözüken Bob Hope'un eski evi, ziyaretçilerini karşıladı: Başları dik, sneaker'ları üzerine giydikleri etekleri uçuşan veya şortlarından uzanan bacaklarıyla amaçları olan kadınlar. Çatının altından terasa doğru yürüdüler. Louis Vuitton karaya inmişti! 
 
Muhteşem defile, 1973'te mimar John Lautner tarafından yanardağ patlamasına benzetilerek tasarlanan modern malikaneye 70'ler havasını taşımıştı. Koleksiyon, Vuitton'ın tatil koleksiyonuydu ve Nicholas Ghesquière'in içindeki cevheri açığa çıkarmıştı. 
 
Fotoğraf: Louis Vuitton 
 
Kariyerinin başlangıcından beri fütürizme ışık tutan bir vizyonu vardı. Ama uzaya yolculuk teması deneyimlerinin en üst beceriyle yansıtılmasını sağlamamış ve markanın seyahatle olan ilişkisine de çok doğal bir şekilde yakışmış. Tatil koleksiyonunun içinde klasik seyahat eşyalarından ziyade minicik el çantalarının veya kare kutuların olması enerji dolu bir değişiklikti. 
 
Defile, Michelle Williams'tan Selena Gomez'e, Kanye West'ten Asyalı aktris Maggie Cheung'e kadar bir çok yıldızla doluydu. Bir Fransız efsanesi olan Catherine Deneuve, dışarıdaki terasın fütüristik koltuklarına oturmadan önce yapay çimlerin üzerinde şampanyasını içiyordu. Louis Vuitton'un Başkan Yardımcısı Delphine Arnault, hafif ve uzun elbiseleri içinde merdivenlerden inen mankenleri izlemek için LMVH grubunun başkanı ve CEO'su olan babası Bernard Arnault ve genç oğlu Alexandre Arnault'la beraber seyirciler arasındaydı.  
 
Kavruk bir manzaraya ve çıplak tepelere bakan sahne arkasında, Ghesquière binanın bu yüzyıl ortası modernizminin neden kendi yaratıcı ruhuna hitap ettiğini açıkladı. "Bir proje olarak bu bina gerçekten öngörüye sahip, modernizmin bir sembolü olan bu binayı hep bilmişimdir ve 15 sene boyunca şehrin kalesi olan bu evi hayal etmiştim." dedi ve devam etti, "Binanın şekli, hep beni içine çekti. Vuitton'da işe başladığımda, daha o zamanlardan beri insanların sanat için seyahat ettikleri hissi vardı içimde, bu da bir tür mimari seyahat gibi. Dijital görüntülerin gücü de insanların gerçekte görmek istedikleri başka bir deneyim türü."  
 
Suzy Menkesi Bob Hope'un evinin içinde poz veriyor. 
Fotoğraf: Suzy Menkes/Instagram 
 
Sanatın, seyahat etmenin katalizörü olduğu fikri Palm Springs Sanat Müzesi'ne bir ziyaret esnasında aklına gelmiş. Müzedeki Louise Bourgeois ve Barbara Hepworth'ün heykelleri, Roy Lichtenstein'ın pop tabloları, Anselm Kiefer'in çelik, alçı ve kumaştan yaptığı çalışmaları, bu çöl şehrinin modern sanatla evlendiği fikrini destekler gibi. 
 
Tatil koleksiyonu, altlarına giydikleri sneaker'larla dünyayı fethedebilecekmiş gibi  gözüken kadınlar için tasarlanmış uzun hafif elbiselerden; 70'lerin kızıl ve turuncularından oluşan daha sert duruşlu ve sportif deri ceketlerden oluşuyordu. Beyaz bir elbisenin üstündeki mavi çiçek zincirleri, siyah brogue ayakkabıların üzerine işlenmiş papatyalar, omuzlardaki yumuşak drapelerin kattığı şirin görüntü, şortların desenleri gibi öğeler de defileye tatlılık katmıştı.Ghesquière Bob Hope'un evindeki mimari sertlikle, tatlı şeyleri birleştiren tarz karışımlarını da göz ardı edememiş.  
 
 
 
Aktris Michelle Williams 
Fotoğraf: Suzy Menkes/Instagram 
 
Tasarımcıya, Coachella'yla ilgili birkaç soru da sorsaydım keşke, Palm Springs'teki müzik ve sanat festivalleri, o aşk yazı hissiyle, deri kemerlerle sıkılmış minicik elbiselerin ilham kaynağı mı olmuşlardı? Ayrıca tatil koleksiyonlarının, bu Kaliforniya toz fırtınaları içinde bile zaman zaman kalın ve kışlık mı gözükmeleri lazım diye de sorabilirdim. Ama Nicolas bana son derece Fransız olduğu konusunda ısrar ediyordu, ve eğer tıpkı çantalardaki siyah palmiyeler veya kadın birliği hissi gibi bir yerel öğe varsa bile onun da sadece çölün etkisi olduğunu söylüyordu. Peki Bob Hope'un evi, Louis Vuitton'ı Ghesquière'in Balenciaga zamanlarındaki fütürizmine mi taşıdı? "Aklımda bazı kadın kahramanlar canlanıyor, bazıları fütüristik gözükebilir, bazıları da bugünden." diyor Nicolas, "Koleksiyonu çok katmanlı hayal ettim. Sadece tek bir kadın tipi değil ama birçok farklı karakter..."
 
Çeviri: Kardelen Berfin Kobyaoğlu

 

 

İlgili Başlıklar