24 Eylül 2015

Burberry'nin Mesajı: "Only You"

YAZI: SUZY MENKES

15-09/23/burberry-suzy-menkes-2.jpg

Fotoğraf: Indigital

"Only You" şarkısı canlı orkestra tarafından çalınırken, 1980'lerin romantik şarkıcısı Alison Moyet'in sesi Burberry'nin büyük şeffaf çadırını dolduruyordu.   

Ama defile sona ererken, Burberry'nin kreatif direktörü ve CEO'su Christopher Bailey için şarkıdaki "You"nun kimi ifade ettiğini merak ettim. 

15-09/23/burberry-suzy-menkes-3.jpg

Fotoğraf: Indigital

İngiliz tasarımcının odaklandığı müşteri kesimi, koyu renkli, altın düğmeli ve altın süslemeli  montlar giyen genç kadınlar ve erkekler miydi?  

Terzi işçiliği, yine Burberry'e özgü bir şekilde mükemmeldi. Burberry'nin iki ayrı kraliyet sarayında sergilenen tören elbiselerini düşünürsek, terzi işçiliğinin mükemmeliyetini daha iyi anlarız.  

İlkbahar/Yaz 2016 koleksiyonu için koyu renkler ve soğuk kumaşlar uygun gözükmemiş olabilir ama erkek tişörtlerindeki veya kadın elbiselerindeki koyu renkler dantelle yumuşatılmıştı.  Kadınların yarım çizmelerindeki çapraz geçişler koleksiyona enerji katmıştı.  

15-09/23/burberry-suzy-menkes-6.jpg

Fotoğraf: Indigital

"İnsanlar sezonları umursamıyorlar, zaten her zaman dünyanın yarısı soğuğu yaşarken yarısı sıcağı yaşıyor," diyor Bailey sahne arkasında. Ayrıca, yaldızlı işlemelerin Kraliçenin tören kıyafetlerini hazırlayan şirketten geldiğini ekliyor.  

Peki ya 1990'lardan grunge uzun saten elbiseler nereden geliyor? Mankenler ortopedik gibi gözüken sandaletleri ve sırt çantalarıyla alçaltılmış platformda çalan orkestranın etrafından yürüyor.  

Çantalarda yaldız görmek mümkündü: Her erkek ve kadın modelin isimlerinin baş harfleri işlenmişti. Belki de Burberry'nin "Only You" ile kestettiği budur?  

İş bakımından değerlendirecek olursak, Bailey potansiyel bir müşterinin isteyebileceği her şey olmakta doğru şeyi yapıyor. Burberry 14 senede küresel olarak çok büyüdü.  

Yeni koleksiyonunda kraliyet törenlerinden esinlenmesi, Elizabeth II'nin ülkenin en uzun süre tahtta kalan kraliçesi olarak haberlere çıktığı bir dönemde bence akıllıca bir davranış. 

Tasarımcı bu sezon daha lüks olan Burberry Prorsum ile daha geniş bir kitleyi hedefleyen Burberry Brit'i bir araya getirdiğinden bahsetti. Herkesi etkilemek için yapılmış bir hamle, ama maalesef modanın özü olan "odak"tan uzak.  

Burberry Prorsum 2016 İlkbahar/Yaz Koleksiyonu

Çeviri: Kardelen Berfin Kobyaoğlu

ETİKETLER: SUZY MENKES , BURBERRY , BURBERRY PRORSUM