01 Nisan 2021

Bottega Veneta’nın Yeni Hamlesi

YAZI: DENİZ MİRAY PETRİNİ

Bottega Veneta

Bottega Veneta

 

Bottega Veneta'nın 2021 İlkbahar/Yaz defilesi kreatif direktör Daniel Lee’nin dijital dünyaya bakış açısıyla ilgili ilk ipuçlarını vermişti.

Vogue’a gönderdiği bir e-postada Lee “Modanın dijital sunumlara bağımlı olmaya doğru ilerlediğini hissettim, bu özellikle benim için veya markam için yankı uyandıran bir şey değil.” açıklamasını yaptıktan kısa süre sonra bir Salı sabahı Bottega Veneta bütün dijital platformlardan kaybolmuştu. Çoğu insanın stratejik bir hamle olarak nitelendirdiği bu eylem uzun süre gizemini korumaya da devam etmişti.

Şimdi ise marka adeta kendi kurallarını belirlercesine yeni bir dijital dergi çıkartarak oyuna farklı bir hamleyle yeniden dahil oldu. Üç ayda bir olmak üzere yılda dört sayı yayınlanacak olan dijital dergi, mağazalardaki koleksiyonlar ile paralel içerikte olacak. Bottega Veneta, ilk sayısında ise Sue Webster, Caleb Femi, James Lacey, Dean Griffin, Senta Simond ve Missy Elliott gibi isimlere de yer vererek iletişim şeklini taze bir vizyonla güncelledi.

Bottega Veneta’nın da bünyesinde bulunduğu Kering’in başkanı François-Henri Pinault’un WWD’ye yaptığı bir açıklamada bu yeni tavır hakkında şu sözlere yer verdi; “Bu dijital stratejiye baktığımız zaman bu aslında sosyal platformlardan kaybolmak değil sadece onu daha farklı kullanmak."

Markanın izlediği bu yeni yolda daha kaç sayı çıkartır emin olamasak da Daniel Lee’nin instagramdan daha samimi ve düşünceli bulduğu bu yöntem bir süre daha sürpriz isimlerle birlikte devam edecek gibi gözüküyor. Ayrıca bu hamleyle birlikte marka tamamen instagram'a geri dönmese de "newbottega" adını verdikleri ve küratörlüğünü Laura Nycole'ün üstlendiği yeni bir hesapla dergiyi odak noktasına alarak aktif ama sakin bir şekilde ilerlemeye devam ediyor.

 

ETİKETLER: BOTTEGA VENETA , DANİEL LEE , SOSYAL MEDYA , DERGİ