08 Mayıs 2016

Açlık Krizine Acil Çözüm: Sağlıklı Atıştırmalıklar

YAZI: E. ŞEVVAL YÜRÜTEN

sağlıklı atıştırmalıklar

Fotoğraf: Getty Images Turkey

Gece yarısı aniden gelen açlık krizlerine acil çözüm, ertesi gün pişmanlığı yaşamayacağınız sağlıklı atıştırmalıklarda. Zararsız aburcuburlardan vazgeçilmez ara öğün kuruyemişe, açlığınızı bastıracak ve şekerinizi dengeleyecek sağlıklı atıştırmalıkları grupladık.

1. Ara Öğünlerin Vazgeçilmezi: Kuruyemiş

Fındık, badem, leblebi, ceviz gibi geniş tercih yelpazesine imkan veren kuruyemişin faydaları saymakla bitmiyor. Diyet listelerinde vazgeçilmez olan kuruyemiş için dikkat edilmesi gereken tek husus ise yağlı ve tuzlu olanlardan uzak durmak. Tekli doymamış yağlar, protein ve liften oluşan badem de sağlıklı kuruyemiş tercihinizin üst sırasında olmalı.

2. Probiyotik Yoğurt

Probiyotik yoğurt için gerçek anlamda kötü gün dostu diyebiliriz. Yüksek mineral ve vitamin içeren yoğurt diğer atıştırmalıklara göre daha uzun süre tok hissetmenizi sağlar ve sindirim sisteminizi daha iyi çalıştırır. Organik veya yağsız yoğurt, sade veya taze meyve dilimleriyle keyifli bir ara öğün seçeneği. 

3. Küçük Kaçamak: Bitter Çikolata 

Açlık krizinden daha tehlikeli bir şey varsa o da tatlı krizleri. Hem besin deposu, hem de enerji kaynağı bitter çikolata tatlı krizlerinin en masum çözümü. Antioksidanlarla dolu bitter çikolata sadece mutluluk hormonu serotonin salgılamakla kalmıyor bir yandan da cildi zararlı güneş ışınlarından koruyor. Bitter çikolatayla ilgili en önemli şeylerden biri de tatlı krizini abartmadan küçük bir kaçamaktan ibaret olarak kalmasını sağlamak.

4. Zararsız Abur Cuburlar

Adındaki çelişkiye rağmen tüm abur cuburlar sağlıksız değildir. Çıtır elma cipsinden enerji barlarına aslında zararsız abur cuburlar da var. Eğer siz de eğlenceli abur cubur keyfini yaşamak istiyorsanız açlığınızı doğal, gerçek meyve içeren ve protein deposu abur cuburlarla yatıştırın.

5. Masum Beyaz: Patlamış Mısır

Patlamış mısır denince aklınıza gelen tereyağlı, tuzlu ve sizi çok mutlu eden patlamış mısırın dışında onun masum kardeşiyle sizi tanıştıralım. Bu sefer de vücudunuz mutlu olsun, karşınızda masum beyaz, sade patlamış mısır. Lif yönünden zengin ve düşük kalorili patlamış mısır gece film keyfi yaparken açlık krizini yatıştırmanın en tatlı yolu.

sağlıklı atıştırmalıklar

 Yağ Yakan 10 Besin

Vücuttan Ödem Attıran 9 Besin

ETİKETLER: SAĞLIK , SAĞLIKLIATISTIRMALIKLAR , DİYET , FİTNESSFRİDAY