23 Haziran 2021

Yaz Meyvelerinin En Renkli Yüzü: Üzümün Öne Çıkan 8 Faydası

YAZI: DİLRUBA KARAKÖSE

21-06/22/cotton-candy-grapes-jessie-kanelos-weiner.jpg

İllüstrasyon: Jessie Kanelos Weiner

Beslenme uzmanlarının en temel öğütlerinden biridir her renkten besinler tüketmek. Sebzelerde olduğu gibi meyveler için de geçerli bir durum bu. Yaz mevsimi ise buna uyum sağlarcasına zengin bir seçki sunuyor bizlere. Erikten çileğe, kirazdan şeftaliye pek çok alternatifimiz mevcut. Ancak bugün odak noktamız üzüm. Yeşil, kırmızı, siyah ve sarı olmak üzere farklı çeşitleri bulunan üzümün kurutularak da tüketilebilmesi, çok yönlülüğünün bir kanıtı. O zaman bu değerli meyveyi neden beslenme rutininize daha sık ekleminiz gerektiğini birkaç maddeyle açıklayalım:

  • Cilt, kemik ve kalp sağlığını desteklemeye yardımcı olan C ve K vitamini, ayrıca da potasyum açısından son derece zengin.
  • Yaklaşık bir fincan üzüm tüketmek, bağışıklık sistemini destekleyen, kolajen üretimini ve demir emilimini artırmaya yardımcı olan günlük C vitamininin yaklaşık yüzde 27'sini karşılayabiliyor.
  • Üzümün şeker oranı yüksek olmasına rağmen glisemik indeksi düşük. Buna ek olarak ise üzümdeki bileşikler, yüksek kan şekerine karşı koruma sağlamaya destek oluyor.
  • Yapılan araştırmalar, üzüm suyu içmenin, hafıza kabiliyetini artırdığını ruh halini iyileştirdiğini ortaya koyuyor.
  • Üzüm, iltihabı azalttığı ve sağlıklı kan akışını desteklediği bilinen türler de dahil olmak üzere birkaç farklı antioksidan içeriyor.
  • Üzümde bulunan lutein ve zeaksantin, retinayı ve göz merceğini koruduğundan göz sağlığınız için de faydalı bir meyve.
  • İçerdiği lif sayesinde bağırsakların düzenli çalışmasına destek oluyor ve bağırsak bakterilerini sağlığa fayda sağlayacak şekilde etkiliyor.
  • Üzüm kabuğunda yüksek miktarda bulunan resveratrol, yaşlanma belirtilerini yavaşlatabiliyor.

ETİKETLER: ÜZÜM , ÜZÜMÜN FAYDALARI , WELLNESS , SAĞLIKLI BESLENME