21 Nisan 2021

Mental ve Bedensel İyileşme: Yürüyüşle Mümkün

YAZI: BAHAR ERGEL

emrataEmily Ratajkowski

Güneş henüz doğmuşken sahil kıyısında, kuş sesleri eşlik ederken orman içinde ya da şehrin sokaklarında, parklarında... 

Yürümek tüm sporların en az agresif olanı sayılsa bile planlanmış dinamiklerle hem fiziksel sağlığınız hem de mental arınma için en keyifli yollardan biri. Fakat tercih etmeniz gereken kapalı mekanda bir yürüyüş bandı üzerinde yapılanı değil, günümüz şartlarında biraz zor olsa da bol oksijenle açık havada yapılanı. 

"Yürümek şehirli insanın mantığını, hatta en yaygın şartlanmışlıklarını bile ters yüz eder." diyor "Yürümenin Felsefesi" kitabında Frédéric Gros. Günlük işlerden, koşuşturmalardan uzaklaşmak ve hatta bazen zihinsel olarak arınmak için tercih edilen yürüyüşün böyle bir etkisi var elbette. Aktif bir yaşamın yanı sıra size berrak bir zihin, karmaşalardan arınmış bir düşünme biçimi bazen de kendi kendinize konuşmanız ya da tüm iç-dış sesleri susturmanız için bir fırsat sağlayabilir. 

Erken saatlerde yapılan yürüyüşler ile daha dinç şekilde güne başlayabilirsiniz.

Geç saatlerde yapacağınız bir yürüyüş ise kaliteli uyku için avantaj sağlayabilir.

Yürüyüş yapmak serotonin seviyesini yükseltmekte hayli başarılı bir eylem olduğundan stresin dengelenmesi konusunda yardımcı olabilir. 

İşin içine biraz da endorfinin girmesiyle yapacağınız yürüyüşün sizi daha mutlu hissettirmesi çok olası. 

Karar alma konusunda çıkacağınız uzun yürüyüşler hem zihninizin toparlanması hem de kendi kendine kalmanız sayesinde faydalı olabilir. 

Yürüme rutininiz daha ritmik, geniş adımlarla ve tempolu olduğunda güç yürüyüşü olarak ifade edilir. Bu yürüme tipi daha yoğun kas hareketleri ve güçlü bir duruş gerektirdiğinden yukarıda yer alan tüm mental faydaların artmasını sağlar. 

Güç yürüyüşü olarak ifade edilen ve bir spor aktivitesine daha yakın sonuçlar vererek kalp ritmini hızlandıran, sizi bir tempoda aktif tutan yürüyüş biçiminin çok sayıda fiziksel faydası bulunuyor. 

Kan akışını iyileştirmek tempolu bir yürüyüşün en önemli faydalarından biri. Yüksek tansiyon, kalp krizi ve kardiyovasküler hastalıklar karşısında şansınızı artırır. Haftanın 4-5 günü yaş ve bedensel durumunuza uygun, normal yürüyüş temponuzun üzerinde ve yaklaşık 7km'lik bir yürüme mesafesiyle hayatınızın doğal akışı içine aktif yürüyüşü ekleyebilirsiniz. 

Düzenli yürüyüş, kemik erimesinin önüne geçen en iyi araçlardan biridir. Düzenli bir egzersiz rutini kemiklerinizin güçlenmesini sağlayarak ileri yaşlarda karşılaşılabilecek kalça problemlerini en aza indirebilir. 

Üstelik yürüyüş de çoğu diğer egzersiz gibi daha uzun ve sağlıklı bir yaşamın sırrı sayılıyor. 

 

 

ETİKETLER: YÜRÜYÜŞ , SAĞLIK , WELLNESS