21 Ekim 2021

Daha Hareketli Bir Gün İçin Öneriler

YAZI: ILGAZ GÖKIRMAKLI

yoga

Egzersiz için vakit ayırmak kimi zaman tahmin edildiğinden daha da zor olabiliyor. Ekran karşısında geçirdiğimiz sürenin artmasıyla vücudumuzu hareketsiz bırakmak ileride daha büyük sorunlara yol açabilir. Daha sağlıklı ve zinde bir hayat için günlük yaşamınıza biraz daha hareket eklemenize yardımcı olacak önerilerimiz var.

Şimdi dans vakti!

Dans etmek hem kalori yakmanın hem de denge üzerine çalışmanın en eğlenceli yolu. Öyleyse şimdi mobilyaları biraz kenara çekip en sevdiğiniz şarkıyı açmanın vakti. İstediğiniz figürleri özgürce sergilerken hem modunuzu yükseltecek hem de hareket etmiş olacaksınız. Üstelik kendinizi müziğin ritmine bırakmanın yeri ve zamanı da yok. Bunu akşam yemeğini pişirirken, çamaşırları katlarken veya evi süpürürken yapabilirsiniz.

 

yoga

Fotoğraf: ©gisele

Merdivenleri çıkın

Evet, bunu daha önce bunu defalarca kez duydunuz. Hatta belki bu öneri size artık sıkıcı bile geliyor olabilir ama kolaylıkla hayatınıza adapte edebileceğiniz en kolay aktivite olarak listemizin ilk sırasında yer almayı hak ediyor. Kalp sağlığına faydalı olduğu bilinen merdiven çıkma egzersizi için ekstra bir ekipmana ihtiyaç olmaması onu en kolay kardiyo egzersizlerinden biri yapıyor. Diz ve bacaklarınızda bir rahatsızlık yoksa, egzersiz yoğunluğunu zamanla artırarak merdivenleri çıkmaya başlayabilirsiniz.

yoga

F: Charlotte Wales, Moda editörü: Katie Eleanor Grand

Ekran karşısında hareket edin

Kulağa çok farklı geldiğinin farkındayız, ancak neden olmasın? Sevdiğiniz diziyi kucağınızdaki atıştırmalıklarla battaniye altında izlemek varken hareket etmek biraz acımasızca olsa da denemeye değer. Bir izleme maratonunuzda koşu bandında yürüyebilir, basit pilates hareketleri deneyebilir hiç olmazsa esneme hareketleriyle vücudunuzu rahatlatabilirsiniz. Yarım saatlik bir bölümün sonunda yarım saatlik bir egzersizi de tamamlamak sizi motive edebilir. Bu fikir hâlâ çok da mantıklı gelmediyse bölüm sonlarında küçük egzersiz molalarıyla ilk adımı atabilirsiniz.

Telefonda konuşurken yürüyün

Son dönemde hiç olmadığı kadar sesli ve görüntülü görüşmeler yapıyoruz. İster bir iş görüşmesi isterseniz en yakın arkadaşınızla sohbet ederken tempolu bir yürüyüş yapabilirsiniz. İlla ekran başında olmanız gerekmiyorsa, kulaklığınızı takın, telefonunuzu cebinize koyun ve yürüyerek tüm konuşmalarınızı yapın. Size iyi gelecek canlandırıcı bir gezintiyle de pekâla görüşmelerinizi yapabiliyorken neden yarım saatlik bir görüşmeyi oturarak heba edesiniz? Üstelik bazı araştırmalar yürümenin yaratıcılığı artırdığını söylüyor. Toplantılara yürüyerek katılmak için bir yeni bahanemiz daha var!

yoga

Karolina Kurkova, Fotoğraf: Steven Meisel, Vogue Amerika, 2004

Mola vermek için bir hatırlatıcı ayarlayın

Bazen kendimizi ekran ya da telefon başında kaybolmuş halde bulabiliyoruz. Tüm bu yoğunluk içinde, farkına varmadan saatler harcarken bedenimizi dinlemeyi de unutabiliyoruz. Her yarım saatte bir mola vermek için telefonunuza kuracağınız alarmla ufak molalar verebilir, vücudunuzu esnetebilirsiniz. Ev içinde kısa bir yürüyüş, birkaç esneme hareketi ya da en azından mutfağa gidip bir bardak su alarak günlük hareketlerinizi artırabilirsiniz.

ETİKETLER: WELLNESS