19 Aralık 2018

Sokağın Yeni Nabzı GCDS ile Milano'da!

 asena

Fotoğraf: Zion Lacroix  

İtalyan kardeşler Giuliano ve Giordano Calza'nın 2015 yılında kurduğu Milano merkezli marka GCDS God Can’t Destroy Streetwear’, ironik grafikleri, avangart tasarımları ve hafızalara kazınan sloganlarıyla sokak modasında tüm ezberleri bozmayı başardı. Kendall Jenner ve Bella Hadid gibi süpermodellerin de çekim alanına giren GCDS, rüzgarı arkasına çoktan aldı bile. Üstelik büyük resme bakıldığında, tüm bunlar GCDS'in sokak modası sahnesindeki ısınma turları.

Stilist ve influencer Asena Sarıbatur, GCDS’in kurucularından Giuliano Calza Milano’da buluşarak, hem özel bir çekim hem de röportaj gerçekleştirdi. GCDS'in çıkış hikayesini, sokak modasının nabzını ve gelecek planlarını Giuliano Calza'dan dinleyin.

 asena sarıbartur

Fotoğraf: Zion Lacroix

Moda senin için ne ifade ediyor?

Moda, kendimizi ifade etmenin en görsel hali. İster ona ayak uydurun, ister kafa tutun; fakat modanın çok güçlü bir iletişim aracı olduğu gerçeğini yadsıyamazsınız. Ben de her sezon modadan yeni anlamlar çıkarmak için yeni arayışlar içerisine girip, yeni yöntemler deniyorum.

Motton "'God Can't Destroy Streetwear". Bu noktada marka oluşum sürecinde neyi yansıtmak istedin?

Katolik mezhebinin son derece yaygın olduğu İtalya'da büyüdüm. Bu ismi seçmemdeki amaç, modanın artık çok da eğlenceli olmadığı bir zamanda tüketiciyi kışkırtmaktı. Onlara kuralları yıkan ve özgür ruhlu bir sokak modası sundum. 

asena

Fotoğraf: Zion Lacroix

Bize GCDS'in hikayesini anlatır mısın?

Erkek kardeşimin Hong Kong'daki şirketinde imaj yönetimi ve iletişim üzerine yoğunlaştığım bir zaman aralığı oldu fakat ondan önce modayla yollarımız çoktan kesişmişti. 3 yıl süren Çin maceramdan sonra tekrar moda sektörüne dönmek istediğime karar verip GCDS markasını kurdum. Markanın ilk kurulduğu zamanlarda, ürün yelpazesini olabildiğince kısıtlı tutarak, sadece online platforma yönlendim. Çok çalıştım, bir çok detayıyla bizzat ilgilendim ve görünen o ki tüm bu çalışmalar sonunda karşılık buldu. Şu anda Milano merkezli, 30 yaşın altında 25 çalışanı olan bir marka haline geldik. 

Markanı Milano'da kurdun fakat öncesinde, senin de az önce değindiğin Çin maceran da oldu. Bu pazarları kıyasladığında neler söylersin? Gelecek Uzak Doğu'da diyebilir miyiz?

Kesinlikle evet! Çin,dünyanın en hızlı gelişen ülkelerinin başında geliyor. Çin gençliğini, modern kültürde yüzünü güneşe dönen bir çiçeğe benzetiyorum. Üniversite döneminde Çin'in bugün sahip olduğu modern endüstri kültürünü ve dilini öğrenmiş olmamın yüzümü Çin'e döndürmemde büyük etkisi var. 

Çok ünlü isimlerle çalışıyorsun, markanı seviyor ve giyiyorlar. 3 yılda bu başarıyı nasıl yakaladın?

Ben her zaman çok alçak gönüllü ve minnettar olduğumu düşünüyorum. İnsanlar bunu fark etti ve çok destekleyici oldular. Asla hiçbir şeye kesin gözüyle bakmadım, sadece ürünlerimi ve kendimi geliştirmek üzere sürekli olarak çalıştım. Kitlenize karşı gerçek ve doğru kalmanın yolu bunları yapmaktan geçiyor.

Video: Zion Lacroix

Gelecek için planların neler? Yakın gelecekteki projelerinden bahseder misin?

Markamın diğer kısımlarını geliştirmek şu sıralar gündemimde. Güzellik ürünlerinin yanında evcil hayvan ve çocuklar için de line'lar olacak. GCDS'i sadece bir moda markası değil, kendi mirasına sahip bir lifestyle marka olarak konumlandırmayı hedefliyorum.

ETİKETLER: GCDS , ASENA SARIBATUR , GİULİANO CALZA , MİLANO