Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Modanın dijitalleşmesini konuşurken, hız alışverişte de kendini gösteriyor ve satın alma eylemini en kolay haliyle kullanıcıya sunmayı hedefleyen Instagram için yepyeni bir oluşum başlıyor.
Fotoğraf: Getty Images Turkey
Kısa süre önce Instagram’ın Türkiye’deki tüm işletmelere açtığı Instagram Shop özelliği küçük işletmelerden global markalara kadar birçok hesabın en önemli değerlerinden biri haline gelmeye devam ediyor.
Sosyal medyayı etkili kullanan kitlenin büyük bir kısmı Instagram’ı ilham alma alanı olarak konumlandırmaya devam ederken stilini beğendiği bir kişinin üzerinde gördüğü elbiseyi ya da dekorasyonundan etkilendiği bir evdeki objeyi kolayca satın alabiliyor.
Instagram’ın alışveriş yapılabilen bir vitrine dönüşmesi de hem günümüzün hem de geleceğin alışveriş alışkanlıklarını belirleyen bir atılım oldu. Online mağazalar, görsel üzerinde yer alan alışveriş etiketleri, koleksiyonlar ve ürün detaylarını görebileceğiniz açıklama sayfaları Instagram üzerinde entegre bir e-ticaret alanı sunuyor.
30 Eylül itibarıyla Instagram’ın güncellenen arayüzü, alışveriş seçeceğini merkezine koyuyor ve geliştirmelerini de bu yönde ilerletmeye devam ediyor.
Tüketici ile direkt iletişim kurmayı kolaylaştıran, e-ticaret altyapısı ile entegre çalışabilen ve Instagram üzerinden alışveriş yapmaya olanak tanıyan bu model için özelliği aktif kullanan markaların yorumlarıyla etkisini daha iyi anlıyoruz.
“Eskiden senede 2-3 kez fotoğraf çekimi yapardık, katalog çıkarırdık. Şimdi artık tek bir fotoğraf bir posta bedel. Çok daha fazla kaliteli içerik üretmenin, müşteriyle diyalog kurabilmenin imkanı var bugün. Bu değişimi özellikle pandemide çok hissettik. Instagram çok daha fazla kişiye ulaşma imkanı sağlıyor. Rekabet ortamında ayakta kalabilmek için özgün, farklı ve ileriye dönük olmak gerekiyor. Müşteriyi çok iyi tanıyıp iyi bir diyalog kurabilmek gerekiyor, Instagram da buna imkan sağlıyor. Shop’un da açılmasıyla ürün fiyatını da görüyor ve bir tıkla ürünü satın alma imkanı oluyor.”
“Geleneksel bir ürün olan lokumun online satışı tabii pandemi döneminde daha çok öne çıktı. Her zaman yenilikçi bir bakış açısında olmaya odaklanarak yaratım sürecine başlıyoruz. Dijital de görsel dünyamızın vazgeçilmez bir parçası. Instagram’ı hikayemizi sunabileceğimiz şekilde kullanmaya çalışıyoruz. Gıda markasıyız ama yılda iki kez moda markası gibi düşünerek çekimler yapıyoruz, hikayemizi insanlara anlatmaya çalışıyoruz, Instagram da bu işin omurgası.”
“Dijital zaten marka stratejimiz içinde vardı ama aktif kullanmamız Covid ile beraber oldu. Ocak ayında kurulduğumuz, bir mağazamız olmadığı ve event yapamadığımızdan Instagram bizim için kendimizi tanıtmak açısından çok önemli oldu. Çıkar çıkmaz online satışa da başladık, bunu Instagram olmasaydı yapamazdık. Kendimizi Instagram üzerinden tanıtmaya ve direkt tüketiciye ulaşmaya çalışıyoruz.”
“Markamızda 20 senemizi bitirdik, çok farklı bir çağda kurulmuştuk. Instagram Shop’un devreye gireceğini öğrendiğimizde bütün e-ticaret altyapımızı, çekimlerimizi buna göre hazırlamaya başladık. İleride de müşteriniz olmaya devam edecek bir kitleyi oluşturmak açısından çok önemli. Bu müşteri kitlesi de memnun, siz de doğru alandan doğru kitleye mesajınızı ulaştıracağınızı bildiğiniz için daha net adımlar atabiliyorsunuz.”
“Muun aslında bir e-ticaret sitesi, mağazada satış yapmıyoruz ve hedefimiz yurt dışına satış yapmaya başlamak. Ürünlere direkt link olması, direkt sayfaya ulaşılabilmesi açısından oldukça akılcı bir çözüm olarak gördüğüm Shops'u da Muun için kullanmaya çok yeni başladık, yapmak istediğimiz çok şey var. Bir web sitesinde yapamayacağım şeyleri aslında Shops’ta kendi markam için yapabileceğimi gördüm. İlerleyen dönemde de Muun Shop’u daha aktif kullanmayı ve içini dolu dolu yapmayı planlıyorum.”
“Ben zaten Ece Targıt olarak bir kitleye hitap ediyordum, onun gücüyle Flov Studio’yu besledik ve pazarlama stratejisini tamamen Instagram üzerinden kurduk. Ders programımızdaki değişiklikleri, yeni videoları Instagram üzerinden duyuruyor, tüm üyelerimizle buradan iletişim kuruyoruz. Pandemi döneminde yaptığımız canlı yayınlara olan ilgi de bizi oldukça heyecanlandırdı ve burada ciddi bir potansiyel olduğunu gördük. Etiler’deki minik stüdyomuza sınırlı sayıda kişi çekebilirken aslında dünyanın birçok yerindeki insanlara ulaşabileceğimizi gördük ve online platformumuzu kurduk. Bunun mümkün olduğuna inanmam tamamen bu Instagram’daki canlı yayın dönemiyle gerçekleşti.”
“Facebook olarak Instagram’da alışveriş için attığımız adımlara bakarsak, aslında markaları, içerik üreticilerini ve kullanıcıları bir araya getirmeye çalıştığımız bir dünyadayız. Çünkü bu, alışveriş deneyimini rahat, kolay ve eşsiz kılıyor, bütün bu noktaları bir araya getiriyor. Hem beğendiğimiz markalar hem takip ettiğimiz insanlar hem de ilgi alanlarımızın bir araya geldiği bir platform sunmaya çalışıyoruz” dedi.
Instagram Shopping özelliği için daha fazla bilgi almak için: business.instagram.com/shopping