EN VOGUE
EN VOGUE

04 Ocak 2022

Google Tacını Tiktok’a Devrediyor

YAZI: BAHAR ERGEL

vogue
Fotoğraf: vogue.com

2021 bizi şaşırtan gelişmelere ev sahipliği yapmaya devam ederek geride kaldı. İletişim dünyasında uzun süredir zirveyi elinde tutan Google, Cloudflare Radar’ın popülerlik listelemesine göre birinciliği Tiktok’a bırakmış durumda.

1-TikTok
2-Google
3-Facebook
4-Microsoft
5-Apple
6-Amazon
7-Netflix
8-YouTube
9-Twitter
10-WhatsApp

Bu bize neler anlatıyor peki?

Bir milyar aylık aktif kullanıcıya sahip olan yenilikçi sosyal medya uygulaması, hacmini büyütmeye ve gittikçe daha popüler olmaya devam ediyor. Nielsen’in yaptığı deneyim anketine göre kullanıcılar TikTok’u diğer sosyal medya mecralarına göre daha gerçek bulduğunu ifade ediyor. Paylaşımları yapanlar doğal hallerini göstermeye daha yakın bir tutum sergilerken içeriği tüketenler de bu doğallığın içinde kendilerinden daha fazla şey bulup içerikleri varlıklarıyla özdeşleştirebiliyorlar. 

Ağırlıklı olarak eğlenceli içeriklerin yer aldığı TikTok konusunda kullanıcılar, daha iyi hissetmek için burada vakit geçirdiklerini savunuyor. Reklamlı içerikler dahi, çekilirken yaratıcılık kullanma gereksiniminden dolayı alıştığımız sosyal medya reklamları ve ana akımdan çok daha kreatif ve ilgi çekici bulunuyor. 

Kullanıcılara community hissini içerikler üzerinden sağlayan TikTok, yeniden üretim ve remikslerle daha güçlü bağlantılar kurulmasına da olanak tanıyor. 

Bugün geldiğimiz nokta gösteriyor ki, kimi zaman önyargıyla yaklaştığımız TikTok, hayatlarımızın bir parçası olmak için atağa kalkmış halde... 

 

ETİKETLER: GOOGLE , TİKTOK , DİJİTAL MEDYA , DİJİTAL TRENDS