EN VOGUE
EN VOGUE

15 Eylül 2021

Akıllı Gözlük Devri

YAZI: ILGAZ GÖKIRMAKLI

facebook

Facebook

Filmlerde kimi zaman imrendiğimiz kimi zaman da "İyi ki yok." dediğimiz şeyleri hatırlar mısınız? Bu kimi zaman zihin okuyan bir gözlük, kimi zaman akıllı bir düğme olarak karşımıza çıkar.

“Uzak gelecekte belki bir gün” diye izlediğimiz şeylerin birer birer ‘gerçek’ olduğu günlerdeyiz.

Facebook ve Rayban işbirliği olan birinci nesil akıllı gözlükler de bu filmleri hatırlatan bir gelişme olarak karşımızda.

Facebook, Ray-Ban'in ana şirketi olan EssilorLuxottica iş birliği ile geliştirilen birinci nesil akıllı gözlük Ray-Ban Stories’i kullanıma sunduğunu duyurdu. Ray-Ban Stories kullanıcılara, fotoğraf ve video çekimi, deneyim paylaşımı, müzik dinleme ve telefon görüşmelerinde yeni bir deneyim sunuyor.

Facebook’un sanal ve artırılmış gerçeklik alanında hayata geçirdiği Facebook Reality Labs kapsamında geliştirilen Ray-Ban Stories ile kullanıcılar akıllı gözlüğün çekim butonunu ya da Facebook Assistant sesli komutunu kullanarak ellerini kullanmadan fotoğraf ve 30 saniyeye kadar videolar çekebilecek. Bununla birlikte, çerçevenin her iki tarafındaki hoparlörler, Bluetooth üzerinden telefonunuzdan ses çalabilir ve telefonunuzu çıkarmadan bir arama yapmanızı veya bir podcast dinlemenizi sağlayabilir. Çerçevenin yan tarafında yerleşik bir dokunmatik yüzey ise ses değiştirmenize, duyduklarınızı çalmanıza ve duraklatmanıza olanak tanıyacak.

facebookFacebook

Tüm gün giyilebilir bir cihaz olan Ray-Ban Stories, özel olarak tasarlanmış taşınabilir bir şarj kutusuyla birlikte geliyor. Böylece hareket halindeyken gözlüğünüzü kolayca şarj edebilir ve koruma altında tutulabilirsiniz. Tam şarjlı bir çantanın size art arda üç gün daha gözlük kullanımı sağladığı da paylaşılan bilgiler arasında.

Ray-Ban Stories, Facebook ile Ray-Ban'in ana şirketi olan Avrupa gözlük devi EssilorLuxottica arasındaki çok yıllı ortaklığın ilk ürünü. Şimdilik yapabilecekleri sınırlı olsa da, Ray-Ban Stories şu ana kadar piyasaya çıkan en normal görünümlü, erişilebilir akıllı gözlük olarak dikkat çekiyor. Her iki şirket de bunları, grafikleri gerçek dünya üzerine yerleştiren daha gelişmiş artırılmış gerçeklik gözlüklerine doğru bir adım olarak görüyor.

Toplamda 20 stil, renk, boyut ve lens türü kombinasyonu bulunan Ray-Ban Stories, başlangıçta çevrimiçi olarak ve Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Birleşik Krallık, İtalya, İrlanda ve Avustralya'daki mağazalarda satışa sunulacak.

Teknolojik yenilikler duyurulduğu ilk anlarda heyecanı artırsa da uzun vadedeki etkileri ve gizlilik koşulları da kullanıcılar için önemli bir kriter haline geliyor. Bu konuda çok da iyi bir şöhreti olmayan Facebook, Ray-Ban Stories gibi ürünlerin geçmişteki aksilikleri önleyebileceğini ve gizliliği akılda tuttuğunu gösterebileceğini umuyor. Bu gözlükleri güvenle günlük hayatın bir parçası olarak benimseyebilecek miyiz, zaman gösterecek.

ETİKETLER: RAY-BAN STORİES , FACEBOOK , RAY-BAN