Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
The Drum muhabiri ve eski sosyal medya yöneticisi Amy Houston, sektörden uzman isimlere gelecek yılın tahminlerini soruyor, biz de kulak veriyoruz.
Fotoğraf: Eric McCandless / Teen Vogue
Geçtiğimiz iki yıl, değişen her şeyle birlikte sosyal medyanın, online geçen saatlerin ve dijital üretimin de değiştiği bir dönem oldu. Trendler kendi yolunu çizerken yeni sosyal medya kullanma alışkanlıklarımız da evrilmeye başladı. Mark Zuckerberg Meta’yı tanıtırken yıllardır Twitter CEO’su olarak tanıdığımız Jack Dorsey görevini bıraktığını açıkladı. Gelecek yılın neler getireceğini tahmin etmek zor elbette çünkü hayatlarımızın da nasıl şekilleneceği konusunda tutarlı öngörüler bulunmuyor henüz. Ancak bugüne, geçtiğimiz yılın akışına ve muhtemel geleceğe bakıldığında stratejistlerin sosyal medya için söylediklerine göz atmakta fayda var.
The Drum muhabiri ve eski sosyal medya yöneticisi Amy Houston, sektörden uzman isimlere tahminlerini soruyor, biz de kulak veriyoruz:
Donna Herron, Extreme, Sosyal Medya Başkanı
Bu yıl Tiktok’un galibiyetinde geçti ve video içeriklerin artışı aşikar. Herron ise video içerikler ve canlı yayınların alışveriş oranlarını artırdığını savunuyor. “TikTok en hızlı büyüyen platformlardan biri ve 2022 yılında daha fazla kullanıcının bu mecraya dahil olmasını bekleyebilirsiniz. Ticaret konusuna geldiğimizdeyse uygulama içi satın almaların artışı öngörülüyor.” Veri gizliliği konusunda görüşleri de, sosyal medya ilişkilendirmesinin ve yatırım getirini ölçmek için veri kullanımımızın değişeceği yönünde.
Alistair Parrington, Jellyfish, Sosyal Medya ve Yaratıcı Çözümler Sorumlusu
Birçok insan bu yıl NFT kavramıyla karşılaşırken Parrington, gelecek yıl “Web3’ün çevrimiçi ve sosyal ortamlardaki yaşam şeklimize etki eden başlangıcını yani NFT’lerle kurulan blok zincir tabanlı olmayan bir interneti” göreceğini tahmin ediyor ve sosyal medya kullanıcılarının çevrimiçi yaşamlardan selfielere kadar farklı anları satın alabilme fikrinin daha yaygın hale geleceğini söylüyor.
“Şimdiye dek sosyal medya çoğunlukla paylaşımı kolaylaştırmakla ilgiliydi ancak 2022’de katılım artacak ve buna internet ekonomisine sahip olma ve onu ilerletme fikri de dahil olacak.” Tüm sosyal modelin, kullanıcılara etkileşimleri ve gönderileri için ödeme yapılan yeni blockchain tabanlı sosyal platformlar tarafından yeniden şekilleneceğini öngörüyor. Meta’nın ise 2022 yazında giyilebilir teknolojiye adım atmaya devam edeceğini hatırlatıyor.
Peter Gasston, VCCP, Yaratıcı İnovasyon Lideri
İşletmelerin sosyal platformlara giderek daha fazla e-ticaret fırsatı olarak bakmasıyla, sosyal ticaretin genişlemesinin önümüzdeki yıl için büyük bir konu olmaya devam edeceğini söylüyor Gasston.
Aurelien Pakula, VCCP, Sosyal Medya ve Influencer Direktörü
Uzun biçimli içerik 2022'de geri dönecek mi? 2021'in TikTok'un patlaması, Instagram Reels'in büyümesi ve YouTube Shorts'un tanıtımıyla kısa biçimli medya yılı olduğu açık. Ancak, "Sosyal platformlarda bir değişiklik oluyor gibi görünüyor. TikTok üç dakikalık videolara genişledi, Reels 60 saniyeye çıktı, Facebook Watch artık mobil uygulamada kendi sekmesine sahip ve Facebook Gaming giderek daha fazla izleyici çekiyor gibi duruyor.” diyor Pakula.
Philip Ossai, Restore Digital, Sosyal Medya Yöneticisi
Ossai, önümüzdeki yıl markaların, anlamlı sosyal etkileşimlerin ve topluluk temelli stratejilerin faydalarını “kitleleriyle bağlantı kurmanın” daha iyi bir yolu olarak görmeye başlayacağını söylüyor. Birçok içerik oluşturucunun LinkedIn ve TikTok'ta organik olarak etkileşimde bulunan kitleler oluşturmasıyla birlikte Ossai, organik erişimin 2022'de bu platformlarda hala ulaşılabilir olacağını ve markaların bundan faydalanması gerektiğini tahmin ediyor.