08 Haziran 2020

Daha Düzgün Bir Duruş için İpuçları

YAZI: EKİN KURBETÇİ

grace-hartzel-vogue-turkey-fashion

Fotoğraf: Emre Güven, Moda Editörü: Naz Bileydi Yenigün

Ofisteki çalışma alanınızın konforu bile tam olarak doğru değilken bir de home-office ortamının elverişsiz koşullarıyla karşı karşıya kaldıysanız, sırt ve boyun ağrılarınızda artış varsa ve duruşunuzu düzeltmek istiyorsanız birkaç farklı uygulamayla bunu mümkün kılabilirsiniz. Daha sağlam ve sağlıklı bir postür için ipuçlarını araştırdık.

1- Core Egzersizler Yapın

Yürürken, eşya taşırken veya öylesine otururken bile farkında olmadan sırt ve boyun kaslarımıza yükleniyoruz. Dolayısıyla gündelik faaliyetlerde bile daha çabuk yoruluyoruz ve ağrı hissediyoruz. Bu durumun önüne geçmek için core kasları güçlendirecek egzersizler yapmak oldukça önemli. Bu uygulama sayesinde yük taşıma önceliği bu kas grubuna geçecek ve siz farkında olmadan duruşunuz düzelecek.

2- Doğru Oturun

Düzgün bir duruş sadece dik oturmaktan geçmiyor. Bacaklarınızı omuz genişliğinde açmak, dizlerinizi 90 derece kırmak, bu açıyı yakalayamıyorsanız bir yükseltiden yardım almak ya da daha yüksek bir koltuk tercih etmek, ekran yüksekliğinizi göz hizasına getirmek, beldeki S oyuntusuna dikkat etmek dik, sirkülasyonu ve kasları destekleyen bir duruş için birebir.

3- Nefes Egzersizi Yapın

Hepimiz stresli bir toplantı ya da ani problemler sonrası boynumuzda bir sızı ve vücudumuzda halsizlik hissetmişizdir. Yoğun çalışma seansları ve toplantılar arasında nefes egzersizleri yaparak vücudun rahatlamasını sağlayın ve gerilen kaslarınızı gevşetin. Hatta molanızda bu egzersizi ufak bir meditasyon ritüeline de çevirebilirsiniz.

4- Pilates ve Yogaya Başlayın

Core egzersizlerin yanında vücudu 360 derece güçlendiren pilates ve yoga sporları da, önerdikleri pozisyonlar ve egzersizler sayesinde duruşunuzu destekliyor. Ayrıca bu sporlar zihnin ve vücudun dengesini de sağlıyor. 

5- Akıllı Molalar Verin

Saatler boyunca masa başından kalkmıyorsanız bu ne işinize ne de vücudunuza fayda sağlıyor. Zihni boşaltmak, verimli bir şekilde odaklanmak ve vücudunuzu rahatlatmak için akıllı molalar verin. Bu molalarda koridorda ufak bir yürüyüş yapabilir, hatta bu yürüyüşünüz esnasında su termosunuzu doldurabilir, mini esneme egzersizleri uygulayabilirsiniz.

ETİKETLER: DÜZGÜN DURUŞ , VÜCUT SAĞLIĞI , POSTÜR