Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Mistisizm, ezoterik sembolizm ve dişi enerjinin mücevher tasarımlarında ana ilham kaynakları olduğu Ece Şirin, Bee Goddess markasıyla kadim sembollerin rehberliğinde kadınların ışıldamasını sağlıyor. Ece Şirin ile global bir marka kurma yolculuğunu, kadın girişimcilere önerilerini ve sofistike tasarımlarını konuştuk.
Bee Goddess’ı alt metni çok kuvvetli olan tasarımlarıyla tanıyoruz. Ancak bir de sizden duyalım, “tılsım mücevher” nedir?
Dünyanın ilk tılsım mücevher markası Bee Goddess, özünü insanın kendini arayışından içindeki ışığı bulmasından alan bir mücevher markası. Biz buna Enlightened Luxury / Aydınlık Lüks diyoruz. Modern çağda insanımız kendi arayışını unuttu. Kadim benlik ve bilinç gölgelendi. İnsanlar bunu yeniden keşfetmek için içine dönmeye ihtiyaç duyuyor. İşte bu noktada tılsımlarla insanları içine döndürmeyi, içindeki ışığı bulmalarına yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Tılsım, değişim yaratmak için sihirli enerjiyi depolayan ve yayan nesnedir, insanları koruduğuna veya uğur getirdiğine inanılır. Her birimizin içinde sonsuz bir potansiyel var. Bee Goddess'ı yaratma amacım, ruhun ışığını “öz” cevherimizi onurlandırmak ve onu aydınlatmaktı; mücevherlerim kalbin güç kapısını açan tılsım anahtarlar. Her Bee Goddess tasarımı onu takan kişinin özünü, ruhunun ışığını yansıtır potansiyelini açığa çıkarmasına yardım eder. Enerjisini yükseltir, yeni olasıkların kapılarını açar.
Ece Şirin
Bee Goddess markasını kurmaya nasıl karar vermiştiniz? Genç bir kadın girişimci olarak karşılaştığınız zorluklarla nasıl mücadele ettiniz?
15 yıl önce Bee Goddess yolculuğuna Anadolu’dan tüm dünyaya sihirli bir ışık diyerek başladım. Mücevher yerine “öz cevher”, statü sembolü yerine “ruhun sembolü” diyerek.
Kurumsal hayattan sonra en büyük hayalim Türkiye’den global bir dünya markası çıkmasına hizmet etmek, Anadolu’nun iç değerlerini, DNA’sını ve zengin kültürel hazinesini dünyaya tanıtmakta bir kanal olabilmekti. Bee Goddess’ın ilham perisi, tarihi M.Ö. 7500’e dayanan, dünyada bilinen ilk yerleşim merkezi olan Çatalhöyük, Anadolu’da doğmuş Ana Tanrıça. Anadolu yüzyıllar boyunca farklı medeniyetlere kucak açmış, ana erkil bir felsefe ile mozaiğinde barındırmış. Anadolu, simgelerin ve motiflerin ana vatanı, Bee Goddess da tılsım mücevher tasarımları ve marka felsefesi ile bu kültürel mirası, derinliği, birlik, bütünlük ve yaratıcılık değerlerini dile getiriyor.
Dünyanın Bee Goddess gibi kadın gücünü ve ruhun ışıltısını kutlayan, herkesi kendi kahramanlık hikayesini yazmaya davet eden bir markaya ihtiyacı var diyerek yola çıktım. Eski dünyanın lüks markaları “beni alınca daha iyi olacaksın” değer sözü ile bizi özümüzden uzaklaştırarak onların “takipçisi” olmaya, davet ediyor. Yokluk ve eksiklik duygusu içinde arayış sürekli artıyor. Markaları ve influencer'ları takip eden ve onlara benzemeye çalışan kendinden iyice uzaklaşmış, kendi ışığını gücünü kaybetmiş insanların var olduğu bir dünya karanlık bir dünya. Lüksün aydınlanması lazım; kalbimizin ışığını yakalım diye ortaya çıktım. Bee Goddess markası ile herkesin kendi özünü keşfetmeye, onu ifade etmeye ve en yüce potansiyelini gerçekleştirmesine kanal oluyoruz. Kişiyi ruhunun gücüne kavuşmasına aracılık eden, onu kendi kahramanlık destanını yazmaya davet eden, güçlendiren bir marka olsun istedim. Uzun yıllar Coca-Cola, Microsoft gibi dünyanın önde gelen uluslararası şirketlerindeki çok başarılı bir kariyerde edindiğim tecrübem, kendime olan inancım ile başkalarının hayatına ışık katma arzum birleşince Bee Goddess gerçek oldu. Bee Goddess bir yeniden doğuş markası, kendi gücümüzü, ruhumuzun ışıltısını, hayallerimizi, mucizelerimizi, kutladığımız bir ışık markası. Yokluk, eksiklik ve arayış bilinci yerine, “başkası olma, kendin ol, senden bir tane var, bu da seni limited edition yapar, eşsiz ve mükemmelsin, ben senin eşsizliğinin yansımasıyım” diye sesleniyor Bee Goddess.
Anadolu’nun çok güçlü bir mistik enerjisi var, binlerce yıl bu topraklar ilahi dişi enerjinin gücü ve güzelliği ile işlendi. İlk koleksiyonu tasarlamaya başladığım andan itibaren kalbinin güzelliği ile yaşama tat katan kadınların ışığı ile ışıldayan daha aydınlık bir dünya hayal ettim. Kadının güçlenmesini, kendi kalbinin sihrine kavuşmasını ve şifa, güzellik, iyilik saçan büyük bir kız kardeşlik kovanı düşledim.
2013’te ilk butiğimizi başlangıç alırsak, bu kısa süre içinde Bee Goddess dünyanın en büyük tasarım mücevher markaları ile rekabet eden gerçek bir global güce dönüştü. 12 tılsım mücevher ile başlayıp, bugün, binlerce tasarımdan oluşan çok geniş bir koleksiyon, 9 farklı ülkede 18 butik ve içlerinde son 10 yıldır lüksün zirvesi Harrods’ın, Saks Fifth Avenue’un, Neiman Marcus, Berlin Kadewe ve tabii ki Türkiye’de Beymen’inde bulunduğu 56 prestij satış noktası, aralarında Cate Blanchett, Kate Winslet, Madonna, Rihanna, Emilia Clarke, Natalia Vodianova, Olivia Colman, Sylvester Stallone, Robbie Williams gibi yıldızlarında olduğu on binlerce marka dostu ile büyük bir ışık ve sevgi kovanıyız. Altını çizmek isterim ki, bu ünlülerin her biri sadece kendi istedikleri için Bee Goddess takan gerçek Bee Goddess marka dostları.
Emily in Paris
Yurtdışında Telegraph Luxury tarafından ve Türkiye’de birçok defa yılın mücevher tasarımıcısı, moda vizyoneri gibi çok değerli ünvanlara layık görüldüm. Türkiye’nin Top 20 mücevher ihracatçısı arasındayız. Harrods’ta, Londra’da ve Berlin Kadewe’nin içinde butiği olan ilk ve tek Türk tasarım mücevher markası olmak çok değerli. Netflix’in Emily in Paris dizisine özel hazırladığım 30 özel mücevherden oluşan koleksiyon, Amazon Prime’ın yeni Cinderella’sının uğur tılsımlarını tasarlamak, Türkiye Milli Voleybol takımlarının resmi sponsoru olmak gibi birçok gururu yaşadık. Açev, Make a Wish, KYD gibi birçok başarılı vakıf ile el ele verip harika sosyal sorumluluk programlarına imza attık.
Bu yolculukta karşılaştığım tüm zorluklara ise beni güçlendiren, yeni yollar getiren fırsatlar olarak baktım. Bütün kapılar kapandığında yepyeni kapılar açılır. Aydınlık bazen karanlığın içindeki gizli ışıktır. Bee Goddess, bugün başta kadınlar olmak üzere herkesi güçlendiren ve içsel yolculuklarında destekleyen bir marka, bu da beni çok mutlu ediyor. Anadolu'nun arı tanrıçası ile başlayan bu mistik yolculuk ve manevi yeniden doğuş, beni hayallerimin ötesindeki başarılara ve mucizelere taşıdı. Kalbimin tüm arzuları gerçekleşti. Bu güzel başarılarım kendi destanını yazmak üzere, kahramanlık yolculuğuna çıkmış, kendine inanan ve hayallerinin peşinden giden tüm kadınları kendi ışığını keşfetme yolunda ilham versin istiyorum.
Bugün marka kurmak isteyen kadın girişimcilere vermek istediğiniz tavsiyeler olur mu?
İstikrarlı bir başarı için birinci büyük tavsiye çok sevdiğin, aşık olduğun, tutkun olan işi yapmak. Başkaları tarafından onaylanma arzusu, onların enerjisi ile beslenme yerine – kendi iç ışığınıza kavuşup bütün dünyayı aydınlatacağınız bir yolculuk bu. Girişimcilik yolculuğundaki en önemli kaynak kendi iç zenginliğimiz ve bunun sonucu olarak dünyaya sunduğumuz değer. Özgün olmak, gerçek olmak çok önemli. Ben kendimi dünyanın ışığını artıran, şifalandıran bir enerjinin uzantısı olarak görüyorum; müşterilerime, kendi şirketimde çalışan herkese hizmet eden biriyim; kendim için değil, başkaları için çalışıyorum ve her geçen gün daha çok ve daha büyük heyecanla çalışıyorum. Yaptığım işe inancım sonsuz, özgünlüğümle, kalitemle, her şeyimle fark yaratıyorum. Her geçen gün yepyeni atılımlar yapabiliyorum. Ekip çalışmasına inanıyorum, dostluklara ve beni seven, arkamda duran diğer kadın dostlarımın değerini çok iyi biliyorum. Bu yolculuğun tek kaynağı sürekli yanan bir iç ateş – yaptığınız iş hayatınızın anlamı ise gerçek olur, o yüzden de maneviyatınızı sürekli beslemeniz lazım, hayallerinize inanmanız ve niyetinizin güzel sonuçlarına odaklanmanız ve her geçen gün frekansınızı güzellikle, iyilikle yükseltmeniz lazım.
Hayallerimizin gerçekleşmesi için öncelikle içsel benliğimizin değişmesi, enerjimizin yaratmak istediğimiz yeni gerçeğe uygun olması lazım. Ruhumuzun ışığı bizi mucizelere kavuşturacak en büyük güç ve rehber. Mucize kendi bilincimizin dışındaki bir yere işaret eder. Joseph Campbell'ın da dediği gibi, "Keyfini, ışığını takip et, kapılar nerede olacağını düşünmediğiniz yerlerde açılacaktır.” Bugüne dek hem benim hem de binlerce Bee Goddess marka dostu içinde böyle oldu. Bu inanç ve hep arkamda olan ailem, dostlarım ve güçlü ekibimle tüm güzel başarılara imza atıyoruz.
Mücevher tasarlarken size neler ilham veriyor? Tasarım sürecinizde bir rutininiz var mı? Bir tasarımda hangi taşları kullanacağınıza nasıl karar veriyorsunuz?
İlk günden beri amacım mücevher tasarlamaktan öte ruhumun sonsuz ışığına bağlanmak ve o ışığı hayatımın her alanında ifade etmek ve başkalarıyla paylaşmaktı. Anadolu’unun ulu anası Arı Tanrıça’dan aldığım ilhamla “Işılda ki bütün dünya ışıldasın” diyerek yola çıktım. Mistisizm, ezoterik sembolizm ve dişi enerji tasarımlarımın ana ilham kaynakları.
Benim yaratım ritüelim dış dünyadan kopmak, iç dünyamın derinliklerinde kadim sembollerin rehberliğinde yeni vizyonlara, olasılıklara, yeni benlere açılmak. En büyük ritüel, mücevherlerimi taşıyacak herkesin enerjisini yükseltmek ve güçlendirme niyetime odaklanmak oluyor. Burası çok kutsal bir alan, kendimi her türlü dünyevi düşünceden arınarak en saf yüce benliğime bağlanarak bu tasarımları hayata getiriyorum.
Tasarım sürecinde, farklı bir boyuttan aldığım ışığı eserlerimde hayata geçiriyorum. Bazen benim hayatıma girmesi gereken yeni bir enerji boyutu, bazen ise başka birini şifalandıracak, yeni kapılar açacak bir anahtar kalbime ilham olarak doğuyor. Mesela bir ses kılıç diye fısıldıyor. Nedeni yok. Yani Paris’e gittim orda şunu gördüm bana ilham geldi diyen biri değilim. Ben içsel seyahatlerde kolektif bilince bağlanıyorum, önce bir şeyin ruhu, anlamı ve tetikleyeceği, ortaya çıkaracağı enerji bana geliyor, onu indirmeye başlıyorum, sonra o bana ulaşınca o enerjiyi dışarı veriyorum – mücevherlerim ile kanal oluyorum. Tasarımın fiziksel boyutu kadar, hatta daha fazla manası, anlamı, hikayesi, enerjileri için çalışıyorum. Bazen aylarca süren bir çalışma sonunda anca sonuçlanıyor ruh ve bedenin birleşebilmesi. O zaman da harika bir koleksiyona dönüşüyor. Bazen tek bir sembolün onlarca farklı yorumu bazen ise birçok sembolün bir arada oluşturduğu bir şölene dönüşüyor tüm koleksiyonlarım.
Peki mücevher trendlerini takip ediyor musunuz, trendler sizi etkiliyor mu?
Bee Goddess hep takip ve taklit edilen ve bir marka olmanın gücünü yaşamakta. Biz gücümüzü özgünlüğümüzden alıyoruz. Çok güçlü bir DNA’mız var. Bee Goddess ilk günden beri trendleri ilk olarak müşterileriyle buluşturan öncü bir marka. Ben zamansız mücevherler yaratarak kalıcı değer sunan bir tasarım anlayışına sahibim.In ve Out olacak pop müzik tadında aksesuar takı değil, Mozart gibi, Shakespeare gibi ruha konuşan, nesilden nesile miras olacak mücevher hazineleri tasarlama niyeti ile yola çıktım ve o yüzden hep trend yarattım. 10 sene önceki koleksiyonlarım hala revaçta, herkes hiç üstümden çıkartmıyorum diyor, tasarımın dövmesini yaptıranlar bile var. Hatta kaybedip aynısından alanlar var.
Koleksiyonlar birbiri ile konuşuyor, kendi içlerinde minik hikayeleri var ve bu bütünlük, hikaye, anlam ve sanatsal bakış açısı gerçek mücevher koleksiyonerlerinin en çok aradığı özellik. Zamanın ruhunu hissediyorum ve onu hayata geçiriyorum. Bu yüzden birçok trend olacak şeyi çok önce yaptım. Dünyada tılsım mücevher modasını, arı trendini başlattık, renkli taşları birçok büyük mücevher markasından önce Bee Goddess dünyasında işledik, şahmeranları Türkiye’de biz moda haline getirdik. En büyük earcuff koleksiyonu Bee Goddess’ta. Bunun gibi sayısını unuttuğum ilklerden çok var.
Trendlere yön veren bir marka olarak, Emily in Paris’te, Emily’nin uzun petek küpeleri dünyada olay yarattı. Kate Winslet, Lilly Collins, Natalia Vadionava gibi ünlülerin hepsi aynı küpe ile dünya basınında yer aldı. Kate Winslet, Bee Goddess uzun petek küpeleriyle Vogue World etkinliğinde günün konusu oldu.
Sirius Star Yüzük
Sizce bir kadının mücevher kutusunda mutlaka olması gereken Bee Goddess tasarımları hangileri?
Bee Goddess farklı koleksiyonlardan mücevherleri bile kolaylıkla bir arada taşıyabileceğiniz ve kendi hikayenizi yazacağınız, eşsiz stilinizi ifade edebileceğiniz yaratıcılığınızı kutlayan bir felsefeyi hayata geçiriyor. Bee Goddess’ın farklı koleksiyonlarında zarif, görkemli, cesur, renkli gibi çok farklı stili kodları ile farklı tarzlara eşzamanlı konuşabiliyoruz. Ortak nokta gece gündüz taşıyabileceğiniz, sizin hikayenizi dile getiren, sizin ışığınızı ifade eden mücevherler.
Ben şu andaki favori hikayemi paylaşayım sizinle;
Her şeyin özündeki ışığa bağlanıp, bal gibi tatlı hayat hediye eden, hayatı kolaylaştıran Kraliçe Arı choker'ım ile aşkın ışığı güneşi ifade eden Jardin Star, o ışığı kollarını havaya kaldırmış içine alan, şükreden mükemmel kadın, yeniden doğuş, yaratıcılık enerjileri yüklü Artemis... Bu üçlemeye beni yeni maceralara davet eden koruyucu, güçlendirici kaplanımı ekliyorum. Kaplan benim ruh rehberim. Cesareti ve iç sesi ile rehberlik yapıyor. Jardin Star yerine Kırmızı Sirius Star kolyemizi de görebiliyorum bu kombinde.
Bu kombine yine aynı derece hem neşeli hem görkemli yüzükler ekliyorum: Kırmızı Sirius yüzüğüm kök çakramı güçlendiren bir tılsım. Sirius güneşin ardındaki manevi güneş. Queen Bee Dea, Queen Bee Maya, mavi pırlanta Venus Star yüzükte en görkemli ama zarif tasarımlarım arasında.
Mücevher kutusunun vazgeçilmezleri arasına mutlaka ikonik tanit yüzük ve sword of light koleksiyonundan kılıç küpe ve bileklikleri, Madonna’nın favorisi siyah abanoz Sirius star kolye ile önereceğim. Ayrıca, Emily in Paris için tasarladığım uzun Kibele petek küpeler çok çok büyük ses getirdi; Lily Collins, Kate Winslet, Natalia Vadionova’nın üçününde aynı küpeyi takması büyük olay! Kate Winslet’in bu küpeleri moda haftasını başlatan Vogue World etkinliğinde büyük olay oldu.
Kate Winslet
Geçenlerde de aynı küpelerle önemli bir derginin kapağındaydı. Yenilikçi tarzımız ile öncülük ettiğimiz muhteşem earcuff'lar ise kulakların vazgeçilmezi.
Her kadının mücevher kutusunda, onu anlatacak, ifade edecek bir hikayeler olmalı. Herkesi butiklerimizde kendi ruhunun ışığını yansıtan, öz cevherini temsil eden özel mücevherleri keşfetmeye davet ediyorum. Bu bir arketipsel gücünü keşfetme, ifade etme ve kutlama daveti.
Anneler Günü seçkinizde hangi tasarımlarınız yer alıyor, hangi anlamlarıyla ayrışıyor bu tasarımlar?
Onlar hayatımızın balı, kraliçe arılarımız... Bu yüzden Bee Goddess’ın ışık kovanından Queen Bee koleksiyonumuz bir anneye verilebilecek en güzel mücevherler arasında. Kendinden önce sevdiklerini düşünen ve onlar için çalışan arılar, aşkın, ışığın ve manevi aydınlanmanın en tatlı sembolleri. Uyum ve ahengin en yüce ifadesi olan arılar aile, birlik, bütünlük, dayanışma ve iş birliğini güçlendiren, maddi manevi zenginlik müjdeleyen tılsımlar. Her kraliçe arı tasarımı ise içinde farklı değerli taşlarla yorumlanarak renk ve taş enerjisini bir araya getirerek çakralarımızı güçlendirmek üzere tasarlandı.
Queen Bee Kolye
Kibele High Jewellery de dişi enerjiyi en güzel ifade eden koleksiyonlarımzdan. Kibele, Anadolu’nun DNA'sındaki ilahi ulu ana enerjisini 3 ana tanrıça ile taçlandıran çok özel üç gerdanlık tasarımını birleştiriyor: Artemis, Arinna, Kibele. Bu üç ulu Anadolu kadını tılsımı, Bee Goddes’ın ışık kovanından tüm dünyaya bereket, güzellik, yenilenme, şifa, iyilik, zarafet, güç, ihtişam ışığı saçıyor. Hayat boyunca tahtında ışıldayan Kraliçe Arı Artemis, özgürlüğünden, bağımsızlığından, liderliğinden ve ihtişamından ödün vermeyen güçlü kadını ve onun yaşama kattığı mucizeler ışığını yansıtıyor. Annelik ve dişiliğin sembolü Kraliçe Arı tılsım mücevheri yaratıcı, yenileyici ve zenginleştirici gücü sunuyor. Alacahöyük’ün güneş tanrıçası Arinna’dan ilham alan Arinna gerdanlık dişi enerjinin ebedi gençliğini ve neşesini kutluyor. Arinna gerdanlık tasarımı bir kadının hayatının genç kız, anne ve bilge kadın evrelerinde sonsuz sevgisi ile güneş gibi ışıldamasını, neşesi ve yaratıcı gücü ile yaşama tat ve bolluk katmasını simgeliyor. Kalbinin ve yaşamının her anında içindeki ışıltıyı yansıtan, kadınların içlerindeki sevgiyi, gücü ve güzelliği kutlamaya davet eden ve cesaretlendiren Bee Goddess’ın usta zanaatkarlarının kusursuz işçiliği ile hayata geçmiş ilhamını annelerin koruyucusu, yaşamın anası, bereket tanrıçası “Kibele”, Anneler Günü için eşsiz bir seçim bence. Annelerimiz her şeyin en iyisini hak ediyor.
Cindirella
Amazon Prime ile Cindirella filminde tasarımlarınızla yer alarak çok özel bir işbirliğine imza atmıştınız. Gelecek dönem için bu tarz işbirlikleri ya da projeler var mı?
Ünlü sanatçı Camila Cabello’nun Cinderella filminde Bee Goddess tasarımları ile ışıldamasından yalnızca kendim ve markam adına değil, Türkiye adına gurur duyuyorum. Emily in Paris dizisi için de özel bir davet ile 30 özel tasarımdan oluşan bir koleksiyon hazırlamıştım ve Bee Goddess tılsım mücevherlerimiz bu global iş birliğiyle tüm dünyada parıldamıştı. Emily in Paris dizisinin yeni sezonu için de çok heyecan verici bir koleksiyon üzerinde çalıştık. Ayrıca başrolde Cate Blanchett’in oynadığı yeni bir Hollywood projesinin içindeyiz.
Marka iş birliklerini seviyoruz. Bu sene Beymen’in 50. Yıl sergisine özel Kibele koleksiyonu ile yüksek mücevher alanında büyük bir başarıya imza attık. Mercedes Benz’in She is Mercedes platformundayım. Bu iş birliğine özelde projeler geliştirmeyi arzu ediyoruz.