Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Gücünü ihtişamından ve abartısından alan mücevher markası Ninon beşinci yılını kutlarken markanın kurucuları Mert Aslan ve Ahmet Güneş’ten aradan geçen bu süreyi ve markanın bugünkü konumunu dinliyoruz.
Mert Aslan moda editörü, tasarımcı ve girişimci. Ahmet Güneş ise bir vintage kostüm takı gurusu. İkili, beş yıl önce Ninon’u yaratmak ve dünya çapında Ninonette'leri aramak için güçlerini birleştirdiler.
Markanın adı, Paris'in ikonik isimlerinden, 1620-1705 yılları arasında yaşayan, edebiyat, sanat ve kozmetik ürünleriyle tanınan Ninon de l'Enclos'tan geliyor. Her bir Ninon parçası, usta İstanbullu zanaatkarlar tarafından geleneksel olarak elde işleniyor. Ninon mücevherleriyle parlayan kadınları “Ninonette” olarak adlandırıyorlar. Bugüne kadar Bella Hadid, Katy Perry, Issa Rae, Jourdan Dunn, Tina Leung, Tamara Kalinic, Valentina Muntoni gibi isimler Ninon büyüsüne kapılanlardan bazıları…
Bugün gücünü ihtişamından ve abartısından almaya devam ederek beşinci yılını kutlayan bu markayı Mert Aslan ve Ahmet Güneş’ten dinliyoruz.
Ninon maceranızın 2017 yılında Paris’te doğduğunu biliyoruz. Bize o günleri, Ninon’un ortaya çıkış macerasını anlatır mısınız biraz?
Mert: Benim moda editörlüğündeki, Ahmet'in de vintage jewelry konusundaki deneyimimiz ve editoryel anlamda dikkat çeken ve gösterişli aksesuarların özellikle Türkiye’de az bulunur olması bizi bu maceraya itti. İkimizin de ilham aldığı bir şehir Paris. "Neden olmasın?" dedik ve 5. seneyi bitirdik.
Markanız beşinci yılı geride bırakıyor. Aradan geçen bu süreyi ve markanın bugünkü konumunu nasıl anlatırsınız? Ninon’a dair size en çok heyecan veren şeyler neler?
İlk günkü heyecanla devam ediyoruz. Tasarımlarımızı dünyanın her yerinden kadınların kullanması bizi daha da çok heyecanlandırıyor. Tamamı İstanbullu artizanlar tarafından üretilen ve dünya standartlarına uygun bir marka olması çok kıymetli. Yurtdışında büyüme hedefimiz tam gaz ilerliyor. İlk yola çıktığımızda tasarımların boyutu pek çok kişinin aklında soru işareti olmuştu. Herkesin daha günlük ve sakin tasarımlara yöneldiği bir dönemde biz rotamızdan sapmadık. "Daha küçük ve sade ürünler de olacak mı?" sorusu bizi yıldırmadı. Ninon gücünü ihtişamından ve abartısından alıyor. Bella Hadid’in tatilde jet-ski yaparken takması, Taylor Swift’in Bejeweled klibinde kullanması ya da Viola Davis'in kırmızı halıda takması bizim için aynı heyecanı taşıyor çünkü istediğimiz tam olarak bu çeşitlilik.
Ninon’u siz nasıl anlatırsınız, felsefesi nedir, kimlere ulaşmaya çalışıyor?
Ninon aslında sihirli bir değnek! En sakin görünümü bile iddialı bir hale getiriyor. Zaten markanın esas çıkış noktası da bu. Seksi bir gece elbisesiyle Ninon takmak beklenmedik bir durum değil. Tam tersi ben smokin takım, küçük siyah elbise, beyaz gömlek, beyaz t-shirt gibi klasik parçaların gücüne inanırım. Ninon işte tam bu noktada devreye girip ihtişam dozunu arttırıyor. "More is more!" her zaman ruh halinize uymayabilir ama dilediğinizde "Make it more!" motto'su için Ninon en büyük yardımcınız.
Tasarımlarınızın ortaya çıktığı, o yaratıcı süreci de merak ediyoruz. Yaratım söz konusu olduğunda her şey nasıl ilerliyor sizin tarafınızda? O ilk fikir aklınıza düştükten sonrasındaki süreci anlatır mısınız biraz?
Mert: Tasarımda söz tamamen bende. Ahmet fazla uçtuğumda beni yere indiriyor! Ticari anlamda onun öngörüleri ve yönlendirmeleri çok önemli. Ninon'un DNA'sındaki ihtişamın kökeninde 80'ler, Studio 54 ve disko kültürü, Bob Mackie, Lacroix, Yves Saint Laurent gibi tasarımcıların etkileri bulunuyor. İkimizin vintage mücevhere olan tutkusunun izlerini de Ninon tasarımlarında görmek mümkün. Öte yandan Antik Yunan mitolojisinin, Anadolu medeniyetlerinin, Art Deco ve Art Nouveau gibi akımların etkilerine de koleksiyonlarda rastlamak mümkün.
Ninon mücevheriyle boy gösteren kadınları “Ninonette” olarak adlandırıyorsunuz. Bugüne kadar Bella Hadid dışında Katy Perry, Issa Rae, Jourdan Dunn, Tina Leung, Tamara Kalinic, Valentina Muntoni gibi isimleri Ninon tasarımlarıyla gördük. Ninon tasarımları içinde görmeyi hayal ettiğiniz başka kimler var?
İkimiz de Yves Saint Laurent ve Roy Halston hayranıyız. Halston'un en yakınındaki ilham perilerini "Halstonette" diye adlandırmasından aldığımız ilhamla biz de Ninon tutkunlarına "Ninonette" diyoruz. Madonna, Cher, Diana Ross, Beyonce ve Rihanna gibi ikonik isimlerin de Ninon bağımlısı olacağı günler yakın.
Söz konusu mücevherler olduğunda nelere dikkat etmeliyiz? Bu konuda önerileriniz var mıdır?
Mert: Bu konuda kurallara inanan biri değilim. İster fine jewelry ister fashion jewelry olsun her kadının kendi stiliyle uyumlu ve tutkulu bir şekilde mücevherleri kullanması gerektiğini düşünüyorum. Basic bir t-shirt, jean ve sneakers kombiniyle gösterişli küpeler takmak istiyorsanız buna kim karışabilir ki? Üzerinde düşünmemiz gereken, stilinizin kimliğinizle olan uyumu; kıyafetlerinizi ve aksesuarlarınızı nasıl taşıdığınız değil kendinizi nasıl taşıdığınız önemli. Bu denklemi çözdüğünüz noktada mücevherlerinizin de stilinize hizmet eden detaylar olduğunu farkediyorsunuz.
Bir markanın ortağı olmayı nasıl anlatırsınız? İlişkiniz, aranızdaki dengeler ve karar alma süreçleri nasıl ilerliyor? Birlikte çalışmanın sizin için en keyifli ve zorlayıcı yönleri neler?
Mert: Birbirinin fikrini almak, o fikre değer vermek çok önemli. İkimizin de Ninon çatısı altındaki görevlerimiz çok net. Birbirimize, iş yapış şekillerimize çok saygı duyuyoruz.
Ninon koleksiyonları nasıl ortaya çıkıyor? Nasıl bir çalışma rutininiz var?
Mert: Ben işim gereği sürekli okuyan, izleyen, dinleyen, hayal kuran biriyim. Sürekli notlar alırım. Bazen bir film sahnesi, bazen bir manzara, bazen bir şiirin bir dizesi tüm koleksiyonun yol haritasını çizer. İçinde birden çok kadının var olduğu bir kadın hayaliyle çıkıyorum yola her seferinde. O kadınlar yaratıyor Ninon'u zihnimde. Sonrası çorap söküğü.
Ninon koleksiyonlarında birbirinden farklı tarzlar, ilhamlar ve ikonlar görüyoruz ancak sizin için de özel olan ya da daha çok ilgi gördüğünü söyleyebileceğiniz bir parça ya da koleksiyon var mı?
Mert: Ninon Square markanın ilk tasarımı olduğu için yeri apayrı ve hala en çok ilgi görenlerden biri. Markanın ilk yola çıkışından beri bize destek olan Güneş Mutlu Mavituncalılar'a ithaf ettiğimiz Mehry de benim için vazgeçilmez.
Ahmet: Son koleksiyonumuz Vendome Paris’in incelikli işçiliği ve ihtişamı sebebiyle Ninon’un klasikleri arasında yer alacağını düşünüyorum.
Geriye dönüp baktığınızda kariyer yolculuğunuz ve Ninon markasını inşa etme süreciniz boyunca öğrendiğiniz en önemli şey nedir?
Mert: Gerek dergicilikte gerek işbirliklerimde hem şanslı hem de her zaman istikrarlı oldum. Başarının tek taraflı olduğuna hiçbir zaman inanmadım. Ne kadar çalışkan, yaratıcı ve dirençli olursanız olun ekip ruhunun hem size hem de markaya kattığı güç bambaşka. Ninon da benim için harika bir ekibin ürünü.
Ninon için sırada ne var, gelecek hedefleri neler, siz neler hayal ediyorsunuz?
Ninon'un fine jewelry tasarımlarının yer alacağı "Ninon Précieux" koleksiyonu için çalışmalara başladık. Ve sürpriz bir tasarımcıyla “Ninon Couture” adı altında one-of-a-kind tasarımların hazırlığı içindeyiz.