Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Good Morning Vogue'un son bölümünde, kreatif direktörün kendi imzaları mercek altında.
Chanel moda dünyası için sihirli bir isim. Tüm dünyada bilinen iç içe geçmiş C logosunun ise zaten tercümeye ihtiyacı yok. Good Morning Vogue'un bu bölümünde, Anna Wintour ve Hamish Bowles, Sofia Coppola, Inez Van Lamsweerde, Vinoodh Matadin ve diğerleriyle kurucu Gabrielle “Coco” Chanel, Karl Lagerfeld ve sadelik tercihini ifade eden ve eğlenceye katılan mevcut kreatif direktör Virginie Viard tarafından belirlenen modaevinin bazı kodlarını çözüyor.
Bir şapkacı olarak başlayan Chanel, 1920'lerde bir kadının yaşayabileceği, sevebileceği, yemek yiyebileceği ve dans edebileceği basit jarse elbiseler ve ceketler sunarak modayı dönüştürdü. Chanel savaş sırasında kepenklerini kapatmasının ardından 1953'te yeniden kapılarını açtığında, onun zincirli tüvit hırka takımları bir kez daha şıklığın üniforması oldu. 1983 yılında markanın sorumluluğunu üstlenen Karl Lagerfeld, kurucusunun yokluğunda evin ayakta kalabileceğini ve gelişebileceğini kanıtladı. Yakın arkadaşı ve Vogue'un Küresel Yazı İşleri Müdürü Anna Wintour, "Karl bir Süpermen’di.” diyor. Moda evinin kodlarını özümseyen Lagerfeld, onlara büyüleyici mizah anlayışının yanı sıra sokaktan öğeler ekleyerek post-modern bir dokunuş kattı. O kadar heyecan verici ve güçlü bir karışımdı ki, Lagerfeld'in mirası Coco'nunkiyle eşit.
Chanel şimdi, Lagerfeld ile yıllarca yan yana çalışan Virginie Viard'ın yetenekli ellerinde. Kendisinden önce var olanları bir kenara atmadan, yumuşak feminenlik ve rock 'n' roll ruhunun bir kombinasyonu eşliğinde kendi imzasını sessizce öne sürüyor. Ve Bowles'ın belirttiği gibi, Viard'ın dümeninde olduğu Chanel, bir kez daha başka kadınlar için tasarım yapan bir kadın tarafından yönetiliyor.
Good Morning Vogue'un yeni bölümünü buradan izleyebilirsiniz.