Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Moda dünyasında sürdürülebilirliğe ve etik değerlere önem veren markaların sayısı artarken, bizler de onları yakından tanımaya devam ediyoruz.
Dünya Doğal Hayatı Koruma Fonu (WWF) iklim değişikliğine karşı dünyayı kurtarmamız için son beş yılımızın kaldığını belirtirken hızlı nüfus artışı, çarpık kentleşme, kimyasal fabrika atıkları gibi çeşitli nedenlerle dolayı çevre kirliliği de gün geçtikçe daha da artıyor. Kaynakların hızla tükendiği ve küresel ısınmanın tehlikeli boyutlara vardığı günümüzde, sürdürülebilir bir toplum için atılan her adım çok değerli. Kendi üzerine düşeni yaparak bu tahribata dur demek isteyen markalar da birbirlerinden güç alarak sayıca artmaya devam ediyor. Onlar, sektörün karbon ayak izini en aza indirmeye ve etik kurallara uygun bir üretim süreci benimseyerek modanın sürdürülebilir duruşuna destek oluyor. Bizler ise gardıroplarımızı gezegen dostu bir hale getirebilmek adına akıllıca seçimler yapmaya gayret gösteriyoruz. Yeni parçalara yatırım yapmak için genişleyen yelpazede öne çıkan sürdürülebilir markalar ise şu şekilde;
Reformation
Çevre bilincine sahip markalar arasında yer alan Reformation için sürdürülebilirlik her şeyin merkezinde bulunuyor. Atık, su ve enerji kullanımını en aza indirmek için yeşil bina altyapısına yatırım yapan marka, sadece sürdürülebilir üretim yapmanın yeterli olmadığına inanarak, harcanılan kaynakların bir kısmını geri getirmeye yardımcı olan programlara da destek oluyor.
Pour Les Femmes
Oyuncu ve aktivist Robin Wright ve Karen Fowler tarafından kurulan Pour Les Femmes, kendini sosyal bilinçli pijama markası olarak tanımlıyor. Satışlardan elde edilen kazançlar ile Kongo’da şiddet mağduru kadınlara destek olan Pour Les Femmes, kadınlara dikiş dikmek gibi el işlerini öğreterek onlara ekonomik olarak kendi özgürlüklerini kazandırmayı amaçlıyor.
Musier Paris
Yerel üretimi destekleyen Musier Paris, karbon ayak izini sınırlandırmak adına her sezon bu amaca uygun hareket eden yeni tedarikçilerle çalışıyor. Influencer Anne-Laure Mais tarafından kurulan marka, her yeni koleksiyonunda geçmiş sezondan kalan kumaşları kullanarak yeni stiller yaratıyor. Böylece hiçbir kumaş ziyan edilmemiş oluyor.
Mother of Pearl
Sürdürülebilir modanın aynı zamanda ne kadar şık olabileceğini gösteren bir diğer marka ise Mother of Pearl… İngiliz tasarımcı Amy Powney, etik kurallardan hiç ödün vermeyen bir üretim süreciyle markasının temellerini atmış. Şeffaflığa inanan Mother of Pearl, her bir ürünün kişiselleştirilmiş bilgilerini tüketiciye ulaştırıyor. Sürdürülebilir tutumunu sadece koleksiyonlarında değil, ofisinde yeşil enerji kullanımından plastiği yasaklamasına kadar gösteriyor.
Chopova Lowena
LVMH Prize’ın bu yıl kazananlarından biri olan Chopova Lowena, Emma Chopova ve Laura Lowena tarafından kurulmuş bir marka. Hem Bulgaristan hem de İngiltere kökenli olan tasarımcılar, bu iki kültürü ustaca harmanlamayı başarıyor. Özellikle deri görünümlü kemere sahip etekleriyle ciddi bir üne kavuşmuş durumdalar. Tasarımlarını hayata geçirirken elbette geri dönüştürülmüş kumaşlara yer veriyorlar.