Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
El yapımı deri aksesuarlarıyla imza tasarımlar yaratan MANC yakın markajımızda. Marka ile ilham verici yolculuklarını ve 2024 İlkbahar/Yaz aksesuar trendlerini konuştuk.
MANC'ın kuruluş hikayesinden bahseder misiniz?
MANC, 2018 yılında New York’ta doğdu ve temelleri İstanbul’da atıldı. El yapımı deri aksesuarlar tasarlamak, üstün zanaatkârlığı ve yüksek kaliteyi detaylı bir çalışmayla dünyaya sunmak bizim en büyük amacımız. Her şeyden önce yeni bir şey yapmak istediğimize karar verdik. Araştırdık ve gördük ki her markanın aksesuar olarak kemerleri var ama kemer üzerine yoğunlaşan bir marka yok. Biz de bu boşluğu doldurmaya karar verdik; deriye olan tutkumuz ve yüksek kaliteli deri ürünlere olan ihtiyacın farkındalığıyla doğdu. İlk ürünümüz olan deri kemerle yola çıktık, kısa sürede çanta tasarımlarımızı öne çıkarmamızla büyük ilgi gördü ve bu bize deri sektöründe önemli bir potansiyele sahip olduğumuzu gösterdi.
Başlangıçta sadece deri kemer üretmemize rağmen, müşterilerimizden gelen talepler doğrultusunda ürün yelpazemizi genişletmeye karar verdik. İlk önce çanta üretimine başladık, çok kısa sürede çok büyük bir kitle tarafından beğeni topladı ve çanta koleksiyonlarımızı büyüttük. Ardından, ayakkabı, cüzdan, anahtarlık, kartlık gibi deri aksesuarları da ürün yelpazemize ekledik.
Tasarım süreciniz ve üretim aşamanız nasıl ilerliyor?
Tasarım sürecimiz, ilham alma aşamasıyla başlıyor. Aynı zamanda müşteri geri bildirimlerini ve pazar trendlerini analiz ediyoruz. Ardından, yeni tasarım fikirlerini oluşturmak için ilham kaynaklarından yararlanıyoruz. Daha sonra, tasarımın teknik detaylarını belirlemek için üretim ekibimizle iletişime geçiyoruz. Malzeme seçimi, boyutlandırma, renk seçimi ve fonksiyonel gereksinimler gibi faktörleri göz önünde bulundurarak tasarımı iyileştiriyoruz. Bu aşamada, numune yapılması ve onu bir süre kendimizin kullanması da bizim için çok önemli. Bu sayede herkesten önce verilmesi gereken kararları ve feedbackleri biz kararlaştırıp olası problemleri önceden ortadan kaldırmayı hedefliyoruz.
MAYA ve LILITH çanta modelleriniz baktığınız anda MANC dedirten tasarımlar oldu, sizinle özdeşleşti. Bu iki tasarımın hikayesini merak ediyorum. Size neler ilham verdi, bu tasarımlar nasıl ortaya çıktı?
MAYA ve LILITH, markamızın ilk çıkan çantaları olarak hem en ikonik modellerimiz hem de en çok satanlarımızdan. Markamızın ilk çantası olan LILITH, tasarlanırken hem altı farklı şekilde takılabilir olmasıyla fonksiyonel olması hem de çantanın en ön kısmında MANC ile bütünleşmiş ikonik kemerlerimizin olmasıyla dikkat çekmektedir, Bu da onu markamızın en gözde parçalarından biri haline getirmiştir. Aslında LILITH’i tasarlarken biraz da günlük hayatta biz kadınlar ne arıyoruz bu sorunun cevabını düşündük, hem şık olmak aynı zamanda rahat olmak. 6 farklı şekilde takılma özelliği ile çantanızı ister crossbody olarak takabiliyorsunuz isterseniz askısını çıkarak clutch haline getirebiliyorsunuz. LILITH'in büyük ilgi görmesiyle benzer bir tarzda daha küçük bir çanta tasarlamak istedik ve bu düşünceden MAYA ortaya çıktı. MAYA, gece çantası olarak da kullanılabilen, kompakt ve tatlı bir çanta olup gündüz kullanımlar için de ideal harika bir tamamlayıcı parça oldu bizce.
2024 İlkbahar/Yaz aksesuar trendlerinde neler öne çıkıyor? Trendler sizin marka stratejinizde ne kadar yer kaplıyor?
2024 trendlerinde renkli, desenli ve abartılı modellerin öne çıktığını görüyoruz. Tote çantalar ve minik çantalar da sezonun hitleri arasında. Bu sezonda, hayvan desenleri çantalarda trend olmaya devam ediyor. Koleksiyonumuzu tasarlarken trendleri takip ediyoruz, ancak bu trendlerin MANC’ın çizgisine uyum sağlaması bizim için büyük önem taşıyor. 2024 yaz koleksiyonumuzda bolca hayvan deseni kullanırken sezonun hit rengi olan sarıyı da tercih ettik.
Son koleksiyonunuz hakkında neler söylersiniz, hangi tasarımlar öne çıkıyor?
Son koleksiyonumuzda sezonun da hit rengi bordoyu çok kullandık. Yeni sezon Aurora çantamızın merlot rengi en öne çıkan modelimiz diyebiliriz. Suanki koleksiyonumuzda tasarladıgımız çantalar daha cok minik formda, kış sezonuna dogru yerini buyuk cantalara birakicak. Ayrıca son koleksiyonumuzda henüz yayınlamadığımız ekstra bir saten canta grubu gelecek bunun için çok heyecanlıyız. Hem günlük hem de özel davetlere uygun olmasını hedefdledik. Ve aynı zamanda gelinler icin de bir bridal koleksiyon hazırladık ayakkabı ve çanta olarak.
Moda sektöründe kadın girişimci olmak hakkında ne düşünüyorsunuz, marka kurma yolculuğuna çıkmaya hazırlanan kadın girişimcilere ne önerilerde bulunursunuz?
Moda sektöründe kadın girişimci olmak, birçok açıdan zorlayıcı olsa da, aynı zamanda çok tatmin edici bir deneyim Biz MANC kurucuları olarak moda sektöründe kadın girişimcilik potansiyelinin oldukça yüksek olduğunu düşünüyoruz. Moda, yaratıcılık ve kişisel ifadeyi teşvik eden bir alan olduğundan kadın girişimcilerin bu alanda başarılı olması için birçok fırsat var. Verebileceğimiz ilk tavsiye kesinlikle tutkulu olunması ve sabırlı olunması. Herkesin düşündüğünün aksine marka kurma süreci genellikle hızlı sonuçlar getirmiyor. Sabırlı olmak ve uzun vadeli hedeflere odaklanmanın önemli olduğunu düşünüyoruz. Her başarısızlık veya engel, bir öğrenme fırsatı olarak görülmeli ve daha güçlü bir şekilde ileriye bakılmalıdır. Aynı zamanda güçlü ilişkiler kurmak ve o anki trendleri çok iyi takip etmek gerektiğini düşünüyoruz.
Sürdürülebilirlik konusunda aksiyon alıyor musunuz, neler yapıyorsunuz?
Sürdürülebilirlik, MANC için önemli bir değerdir. Üretim aşamasında, çevreye duyarlı materyaller ve üretim teknikleri kullanıyoruz. Yeni sezonda kullanmaya başladığımız bitkisel tabaklanmış deriler bizi sürdürülebilirlik kavramına daha çok yaklaştırıyor. Bu derilerin özelliği tabaklanma esnasında kimyasal yerine bitkisel maddeler kullanılması ve aynı zamanda atıklarının geri dönüştürülebiliyor olması. Kimyasal işlem görmeyen deriler bu sayede daha uzun süreli ve daha sağlıklı kullanım vadediyor ve çevreye zararı diğer derilere oranla minimum. Günümüz için de çok önemli olan sürdürülebilirlik kavramı için her gün yeni bir arayış içindeyiz. Son çıkan Mancy Koleksiyonumuzun da tamamı vegan deriden oluşmakta.
Markanızın geleceği için ne hayal ediyorsunuz?
Markamızın geleceği için hayal ettiğimiz şey, sürekli olarak büyüyen ve gelişen bir marka olmak. İlerleyen yıllarda, MANC markasını dünya çapında tanınan bir isim haline getirmeyi ve sektörde önde gelen bir konuma yükseltmeyi hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için, yenilikçi tasarımlarımızla müşterilerimize benzersiz ve kaliteli ürünler sunmayı sürdüreceğiz.
Aynı zamanda, markamızın sürdürülebilirlik ve toplumsal sorumluluk ilkeleriyle uyumlu bir şekilde büyümesini hedefliyoruz. Çevre dostu üretim süreçleri, adil ticaret uygulamaları ve topluma fayda sağlayacak projelere katkılar yaparak markamızın değerlerini koruyacak ve artıracak çalışmalar yürüteceğiz.
Gelecekte, MANC markasıyla daha geniş kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama ve marka bilinirliğini artırıcı stratejiler geliştireceğiz. Yeni pazarlara açılarak uluslararası alanda da güçlü bir varlık olmayı amaçlıyoruz. Müşteri memnuniyetini her zaman önceliğimiz olarak görmeye devam ederek, sadık bir müşteri tabanı oluşturmayı ve müşteri sadakatini artırmayı sürdüreceğiz. Aynı zamanda teknolojiye olan yatırımlarımıza devam ediyoruz ve ürünlerimizin yanı sıra dijital platformlar için de MANC’ın varlığı için appler vb ürünler tasarlıyoruz. Daha kolay alışveris için bir alışveriş app’i tasarladık ve bunun yanı sıra MANC Check adı altında bir app daha çıkardık. Bu app sayesinde müşterilerimiz çantalarında QR kodları okutarak hem database’imize kaydoluyorlar hem de çantalarının orijinalliğini kontrol ediyorlar.