Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Yüksek moda evleri Moschino ve Dior'da geçmişi olan Serge Ruffieux ile kurucusu olduğu 13 09 SR markasından, tasarım felsefesine kadar kapsamlı bir söyleşi gerçekleştirdik.
Ben, İsviçreli-İtalyan kökenli bir tasarımcıyım, fakat ruhumda Parisliyim. Moda ve tasarıma olan tutkum her zaman hayatımın bir parçası oldu ve bu tutku, sektörün farklı alanlarını keşfetmeme olanak tanıdı. Moschino, Dior ve Carven gibi ikonik markalarla çalışma fırsatı buldum ve bu deneyimler, mesleğimle ilgili benzersiz bir bakış açısı kazanmamı sağladı. Bugün, 13 09 SR markasıyla inovasyon ve sürdürülebilirlik gibi değerleri ön planda tutarak, yaratıcılığın sınırlarını zorlamaya devam ediyorum.
Serge Ruffieux, Fotoğraf: Fiona Torre
Bu evlerde çalışmak bana zanaatkarlığın ve geleneklere saygının önemini, aynı zamanda deneyselliğin ve sürekli evrimin değerini öğretti. Moschino'da modada cesareti ve mizahı keşfettim. Dior bana mükemmelliği ve zanaatkar titizliği öğretirken, Carven beni daha çağdaş ve erişilebilir bir yaklaşıma açtı. Tüm bu deneyimler beni şekillendirdi ve şimdi kendi kreasyonlarımda miras ve yenilik arasında bir denge bulmama yardımcı oluyor.
13 09 SR'yi kurmak doğal bir adımdı. Kendi markamı kurmama motive eden şey, yıllarca köklü moda evlerinde edindiğim deneyimlerden sonra, vizyonumu kısıtlamalar olmadan daha özgür bir şekilde ifade edebileceğim bir alan arayışımdı. Émilie Faure ile paylaştığımız mantıklı moda anlayışımız, sadece trendleri takip etmek yerine, modanı nasıl farklı bir şekilde tüketileceği üzerine gerçek bir düşünce geliştirmeye dayanıyor. Büyük moda evlerinde, halihazırda var olan bir mirasa saygı duymak zorundayken, 13 09 SR’de sürdürülebilirlik ve yenilik odaklı olarak kendi hikayemizi yaratma özgürlüğüne sahibiz.
13 09 SR, öncelikle anonimliğin bir sembolü ve adeta bir kod gibi. Hemen tanımlanamayan, yoruma açık bir isim aradım. Bir nevi pasaport numarası gibi; arkasında yaratıcı bir vizyon yatan gizli bir kimlik. Fakat nihayetinde, daha kişisel bir boyut kazandırabilmek için doğum tarihim ve baş harflerimi kullandım.
Sürdürülebilirlik yaklaşımımız, merkezimize yerleşmiş durumda. Atıl stoklardan malzemeleri özenle seçiyoruz; bu sayede olağanüstü kumaşlara ikinci bir hayat verirken atıkları da azaltıyoruz. Ayrıca, sorumlu üretime olan bağlılığımızı paylaşan zanaatkarlarla işbirliği yapıyoruz. İnovasyon ise yaratıcı sürecimizin bir parçası. Malzemeleri dönüştürmek için farklı teknikler deniyor ve aşırı üretimden kaçınmak adına yeni dağıtım modelleri keşfediyoruz.
Bir koleksiyonun nasıl sunulduğunu yeniden düşünmek istedik. “Carpooling” fikri daha sürükleyici ve interaktif bir deneyim yaratma arzumuzdan doğdu. İnsanları oturup pasif bir şekilde bir defile izlemeye davet etmek yerine, onları hem gerçek hem de mecazi anlamda bir yolculuğa çıkarmak istedik. Bu format kreasyonlarımızla daha samimi bir bağ kurulmasını sağladı. Bu özgün ve ilgi çekici yaklaşımı takdir eden editörler ve konuklardan büyük bir coşku yarattı.
Bizim için zanaatkarlık ve modernlik birbirinin karşıtı değil, aksine tamamlayıcısı. Biri bilgi birikiminin zenginliğini, diğeri ise deneyselliğin cesaretini getiriyor. Bu zıtlıkları harmanlayarak, hem ruhu olan hem de günümüze kök salmış, bir hikaye anlatan parçalar yaratmayı seviyoruz. Bu yaklaşım, öne çıkmak isteyen, giyimde kalite ve özgünlüğü takdir eden bir müşteri kitlesini cezbetmeye devam ediyor.
Her modaevinin kendi DNA'sı var ve yeni bir vizyon getirirken buna saygı duymak çok önemli. Dior ve Carven'de, her kreasyonun arkasındaki tarihi anlamayı ve ona ihanet etmeden yeniden yorumlamanın yollarını bulmayı öğrendim. 1309SR'de bu tamamen farklı bir egzersiz: Kendi mirasımızı yazıyoruz. Denge, tasarımın hassasiyetinde, temel değerlere sadık kalırken yeni önerilerde bulunma cesaretinde yatıyor.
Pucci'de Camille Miceli'nin sanatsal yönetimi altında çalışıyorum ve onun marka için geliştirdiği vizyona uyum sağlıyorum. Kendisi Pucci'ye yeni bir enerji kattı, markanın kodlarını modernleştirirken mirasına da saygı duyuyor. Benim rolüm, onun stilistik dağarcığına sadık kalarak bu vizyonu ayakkabı tasarımına entegre etmek. Öte yandan, 13 09 SR'deki işim daha kişisel alanları keşfetmemi sağlıyor, bu da yaratıcılığımı besliyor ve Pucci'deki çalışmalarıma yeni bir bakış açısı getirmeme yardımcı oluyor. Bu iki dünya birbirini besliyor ve bu deneyimleri bu kadar zenginleştiren de bu.
Üzerinde çalıştığımız birçok proje var! Değerlerimizi paylaşan zanaatkarlar ve yaratıcılarla yeni işbirlikleri üzerinde çalışıyoruz. Ayrıca, topluluğumuzu şaşırtmaya ve ilgisini çekmeye devam etmek için koleksiyonlarımız için başka sunum formatları keşfetmek istiyoruz. Hedefimiz, örneğin ileri tekstil teknolojilerini kullanarak sürdürülebilirlik ve yenilikçilik konusundaki kararlılığımızı daha da ileriye taşımak. 13 09 SR'nin geleceği heyecan verici olacak ve bunu sizinle paylaşmak için sabırsızlanıyoruz!