Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Estetiği işlevsellikle kusursuz bir şekilde harmanlayan Mlouye, alışılmışın dışında çanta tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Lüks ve modern çizgisinden ödün vermeyen Mlouye’yi markanın kurucusu ve Kreatif Direktörü Meb ile konuştuk.
Mlouye’nin hikayesini bize anlatır mısınız? Nasıl kuruldu ve hangi vizyonla yola çıktı?
Mlouye endüstriyel tasarım ile moda arasındaki boşluğu doldurarak çağdaş aksesuar dünyasını yeniden tanımlama vizyonuyla ortaya çıktı. Markanın yeniliğe, çok yönlülüğe olan bağlılığı, kullanıcıya moda ve tasarımın bir karışımını sunuyor.
İstanbul kökenli olmamıza rağmen ilk yıllarımızda ABD ve Asya pazarlarını hedef aldık, bu sayede küresel ayak izimiz önemli ölçüde genişledi. Bu büyümeyle, markanın dünya çapında çok sayıda yerde varlık göstermesini sağlayan bir ölçeklendirme aşamasına girdik. Harvey Nichols, Samaritaine, Galeries Lafayette gibi önemli departman mağazalarda yer almanın yanı sıra bu genişleme sırasında elde edilen kilometre taşları arasında markaya ait iki fiziksel mağazamızın açılması da var. Moda başkenti olan Milano’da bulunan ilki, Avrupa pazarına daha fazla nüfuz etmek ve markanın modanın kalbindeki varlığını sağlamlaştırmak için stratejik bir hamle olarak açıldı. Markanın memleketi olan İstanbul’da ikinci mağazamız ise canlı ve kültürel açıdan zengin bir şehirde yerel ve uluslararası takipçilerimize hitap ediyor.
Mlouye çantalarının tasarım felsefesini nasıl tanımlarsınız?
İşlevsel Sanat. Mlouye’da yaklaşımımız, modanın işlevsel sanat olduğu fikri etrafında dönüyor. Her çanta, estetiği işlevsellikle kusursuz bir şekilde harmanlayan, bir amaca yönelik sanatsal bir yaratım olarak hizmet ediyor. Bu yaklaşım hem görsel açıdan dikkat çekici hem de günlük kullanıma uygun aksesuarlar arayan kullanıcılara hitap ediyor.
Sıra dışı ve geometrik tasarımlarınız koleksiyonlarınızda öne çıkıyor. En popüler çanta modelleriniz hangileri? Bu modellerin başarısının arkasındaki faktörler nelerdir?
Farklı ve alışılmışın dışında tasarımlara sahip çantalar dikkat çekme eğiliminde fakat popüler çanta modellerimiz genellikle avangart tasarım ile pratiklik arasında bir denge kuran modeller. Bu tasarımlar, taşıma tarzlarında çok yönlülük veya kullanımda işlevsellik sunuyorsa, geniş bir tüketici kitlesi tarafından daha çok tercih edilir hale geliyor. Bunların başında da Sera ve Flex modellerimiz geliyor. Flex’in 4’ü 1 arada deneyimi sunan çok yönlü yapısı beğeniliyor. Top-handle bir çantadan zarf şeklinde bir clutch’a, piramit şeklindeki bir bilek çantasından bir omuz çantasına kadar uyarlanabilir yapısı, farklı tarzlara ve durumlara zahmetsizce uyum sağlayarak kullanıcılara her ihtiyaca ve moda tercihine uyan dinamik bir yapı sunuyor.
Çantalarınızın üretim sürecinde hangi malzemeleri tercih ediyorsunuz?
Mlouye’da deriye aşığız. Dayanıklılık, esneklik gibi teknik sebeplerin yanı sıra, görüntü ve hissiyat bu geleneksel malzemeyi bizim için de vazgeçilmez kılıyor. Koleksiyonumuzun tamamında sürdürülebilirlik ve etik tedarik taahhüdümüzle uyumlu olarak LWG Gold sertifikalı İtalyan üreticilerden seçtiğimiz derileri kullanıyoruz.
2023 Sonbahar/Kış koleksiyonunuzdan bahsedebilir misiniz? Koleksiyonda nasıl tasarımlar öne çıkıyor?
Sonbahar/Kış koleksiyonumuzda, Mlouye’nin ikonik tasarımlarının yenilenmiş versiyonları ön planda. Müşterilerimizin favorilere yeni bir bakış açısı getirerek daha incelikli bir estetik ve işlevsellikle bu modelleri güncelledik. Bunun yanı sıra S-X gibi komplike yapıda ve detayca zengin modellerimiz seksi tarzıyla öne çıkıyor.
Koleksiyonda mini modeller de odağımızda oldu. Bu tasarımlar gündüzden geceye kusursuz bir şekilde geçiş yapabildiklerinden sezon ruhuna çok uygunlar. Renk paleti olarak ise daha sofistike ve akıcı bir görünüm benimsedik. Bu sezon, koleksiyonumuzda mono renklerin getirdiğini rafine bir sadelik var.
Çanta tasarımına teknoloji ve inovasyonu nasıl entegre ediyorsunuz? Kullanılan malzemelerde veya üretim süreçlerinde yeni teknolojilere yönelik bir stratejiniz var mı?
Yeni teknolojileri ve malzemeleri çanta tasarımına entegre etmeye yönelik stratejiler genellikle araştırma ve geliştirme aşamasında şekilleniyor. Dijital modelleme ve simülasyonlarla fiziksel üretim öncesinde nasıl zorluklarla karşılaşacağımızı kestirebiliyoruz. Endüstrideki gelişmeleri sürekli takip etmemiz ürüne özel üretim teknikleri geliştirmemizde bize yardımcı oluyor. Mlouye’da el işçiliği ve zanaatkarlık her zaman ön planda ama hassasiyeti artırmak ve karmaşık tasarımları oluşturmak adına bu zanaatı üretim teknolojisiyle destekliyoruz.
Müşterilerinizden nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?
Müşterilerimiz sadece ürünlerin kullanımını değil, her tasarımın arkasındaki hikâye ve yaratıcı yolculuğu da takdir ediyorlar. Milano ve İstanbul’daki mağazalarımızda müşterilerimiz ürünlerimizi sanatsal ifadenin yansıması olarak görüyorlar. İki mağazamız da alışverişten öte sanat ve tasarım ile etkileşime geçilen birer destinasyon. Mağazalarımızı ziyaret etmenin deneyimi ürünlerimizin kendileri kadar değerli. Genel olarak hem online hem fiziksel mağazalarımızda aldığımız tepkiler sanatla modayı harmanlayan bir deneyim sunma konusundaki taahhüdümüzü doğruluyor. Bu yönde aldığımız geri bildirimler bizi hep daha iyiye teşvik ediyor, bir sonraki adım için itici güç oluyor.
Mlouye’nin gelecek planları neler? Yakın gelecekte yeni projeler veya koleksiyonlar hakkında bize bilgi verebilir misiniz?
Mlouye’in yakın gelecekteki planlarından biri genişletme ve çeşitlendirme; ürün yelpazesini çantaların ötesine taşıyarak aksesuarları veya yaşam tarzı ürünlerini içerecek şekilde büyüterek daha geniş bir müşteri tabanına hitap etmek. Bununla beraber perakende genişlemesi de hedefliyoruz. Daha geniş bir küresel kitleye ulaşmak için yeni fiziksel mağazalar açmak veya online varlığımızı artıracak adımlar hedeflerimiz arasında.