Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Sade ama zarif tasarımlarıyla özgün bir Akdeniz deneyimi sunan Siedrès'in yaratıcı direktörü Ceylin Türkkan, Siedrès’i, Londra’da açılan ilk mağazalarını ve ilham kaynaklarını anlatıyor.
2019'da küçük bir atölyeden yola çıkarak, özgün tasarımları ve kaliteli materyalleriyle kısa sürede global bir yolculuğa çıkan Siedres’in en büyük ilhamı Akdeniz yaşam tarzı.
Sade ama zarif tasarımlarıyla özgün bir Akdeniz deneyimi sunan Siedrès'in yaratıcı direktörü Ceylin Türkkan, Siedrès’i, Londra’da açılan ilk mağazalarını ve ilham kaynaklarını anlatıyor.
Siedrès’in rahat ama zarif bir yaşam tarzını temsil ettiğini biliyoruz. Ancak yine de sormak isteriz: Siedrès’in hedef kitlesi kimdir?
25-50 yaş arası tüketicileri hedefliyoruz. Özgün desenler ve renkleri kendi zevklerine göre kombinlemeyi seven ve şık görünmekten keyif alan kişilere hitap ediyoruz.
Marka için oluşturduğunuz kadını ve stilini nasıl anlatırsınız?
Siedres kasabasında yaşayan Akdenizli kadın, doğayı seven ve özgür ruhlu biri olarak hayal ediyoruz. Denizin, güneşin ve renklerin etkisiyle rafine ve çağdaş bir tarza sahip olan bu kadın, Siedres yaşam tarzını benimsemiş ve kendine özgü bir tarz oluşturmuştur.
2019'dan bu yana süren moda yolculuğundan biraz bahsedebilir misiniz?
Siedrès, 2019 yılında küçük bir atölyeyle başladı. Tam çıkış yapma zamanımıza Covid-19 denk geldi; ancak bu dönemde markamızın vizyonunu duyurmak için sosyal medyayı kullandık. Birkaç influencer ile iş birliği yaparak şu anki ajanslarımız ve showroom'larımız bizi keşfettiler ve yurtdışında mağazalara girmeye başladık. Her koleksiyonumuzda yeni ürün gamları ve detaylar eklemeye önem veriyoruz ve sürekli kendimizi geliştirmek için çaba gösteriyoruz. Londra'daki pop-up mağazamız en büyük girişimlerimizden biri oldu. Haziran ayında çanta ve aksesuar koleksiyonumuzu burada çıkarmayı planlıyoruz.
Bu mağaza ile markanın etki alanını genişletiyorsunuz...
Yurtdışında ilk kez mağaza açıyor olsak da, uzun bir süredir yurtdışı satışımız bulunuyordu. Hatta ilk satış noktalarımızdan biri de Londra'ydı. Bu hayalimizin gerçekleşmesi için attığımız ilk adım Londra’daki mağazamız ancak, ileride daha farklı lokasyonlarda da markamızı temsil etmek ve Siedrès'in dünyayı keşfetmesine yardımcı olmak istiyoruz.
Markanın isminin hikayesi nedir?
Adı, havası, rengi ve her şeyiyle kendine özgün Akdeniz dünyamızı yaratmak hayalimizdi. Aslında Siedrés’in gerçek bir anlamı yok, biz daha çok kelimelerin tınısından ve uyumundan yola çıkarak bu ismi bulduk. Ve Siedrés bizim için hoş bir duygu yaratan ve Akdeniz'in havasını hissettiren bir isim.
Siedrés’in bugünkü konumunu siz nasıl değerlendiriyorsunuz?
Şu anda bulunduğumuz noktadan memnunuz ve daha da ileri gitmek için çalışıyoruz. Londra'daki pop-up mağaza ile yurtdışındaki tanınırlığımızı artırmayı hedefliyoruz.
Tasarımlarınızda hangi materyalleri kullanıyorsunuz?
Tasarımlarımızda özgün ve kendine has bir tarz yakalamak için kendi özel desenlerimizi bastırdığımız kumaşlar, kroşe ve el örgüleri, kullanıyoruz. Bu sayede, her bir ürünümüz ile benzersiz bir hikaye anlatmak ve müşterilerimize kendilerine özgü bir Akdeniz deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz.
2023 İlkbahar/Yaz koleksiyonundan biraz bahsedebilir misiniz? Nasıl parçalar var, koleksiyonun ilham noktası nedir?
Calypso Koleksiyonu'yla nostaljik bir yolculuğa çıkıyoruz ve 2000'li yılların ruhunu bugüne taşıyoruz. Canlı renklerin, özgün baskıların ve cesur siluetlerin hakim olduğu koleksiyonumuzda, boyundan bağlamalı yakalar, şifonlar, kelebek motifleri ve düşük bel modeller ön planda.
Nelerden, kimlerden ilham alırsınız?
Markamızın en büyük ilham kaynaklarından biri Akdeniz yaşam tarzı. Renkleri, desenleri, dokuları ve ferahlığı ile Akdeniz'in kendine özgü havası, tasarımlarımızda ve ürünlerimizde hissediliyor. Aynı zamanda markamızın vizyonu ve kendine özgü tarzı, ilham kaynağı olarak gördüğümüz kadınlar Leandra Medine, Julie Pelipas ve Kate Moss'un tarzlarından etkileniyor. Bu üç kadın, farklı perspektifleri ve özgünlükleriyle bize ilham veren öncüler arasında yer alıyor.
Siedrès’in gelecek hedefleri neler, siz neler hayal ediyorsunuz?
Kasvetle dolu bir dünyaya Siedres olarak hafiflik ve umut dolu bir yaşam tarzı sunmayı hedefliyoruz. Hem kadınlar hem de erkekler için tasarladığımız ürünlerle bir yaşam tarzı markası olarak varlığımızı sürdürmeyi amaçlıyoruz. Ancak, asıl hayalimiz dünya çapında tanınan bir marka olmanın ötesinde, bir Siedres kasabası yaratmak. Kendi otellerimiz, restoranlarımız ve atölyelerimizle birlikte gerçek bir Siedres topluluğu oluşturmak istiyoruz. Bu topluluk, ürettiğimiz seçkin ürünlerin yanı sıra, birbirimize destek olmak ve birlikte büyümek için bir araya gelen insanlardan oluşacak. Ve bu kasabada, ürettiğimiz ürünleri dünya ile paylaşarak Siedres markasını daha da büyüteceğiz.