Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Moda alanındaki en büyük veri setine sahip olan moda teknoloji şirketi ve premium alışveriş aplikasyonu Lyst, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde yükselen markaları ve ürünleri açıkladı.
Lyst kullanıcılarının davranışlarını, platform üzerindeki ve dışındaki aramalarını, ürün görüntülemelerini ve satışları dikkate alan Lyst Index, marka ve ürün popülaritesini takip etmek için aynı zamanda sosyal medya etkileşim istatistiklerini de üç aylık bir dönem içinde dikkate alıyor.
Görsel: lyst.com
Bu çeyrekte listenin ilk sırasına yerleşen isim Loewe'yi geride bırakarak en popüler marka unvanını geri alan Miu Miu oluyor. Bir önceki çeyreğe göre aramaları yüzde 30 artan markanın takipçileri özellikle 3.050 dolarlık bir fiyat etiketine sahip olan Arcadie çantasını istek listelerine ekliyor.
Ancak bu çeyreğin gerçek başarı hikayesi, Alaïa’nın etkileyici yükselişi oluyor. Marka, listede 12 basamak birden yükselerek dünyanın beşinci en popüler moda markası oluyor. 2021’den beri markada kreatif direktör olarak görev yapan Pieter Mulier'nin modaevinin mirasına saygı göstererek yarattığı tasarımlar, zamanımızın ruhunu yakalıyor ve it-girl'lerin arzu nesnesi olarak nitelendiriliyor. Tıpkı dünya genelinde önemli bir talep görmeye devam eden Teckel ve Le Coeur çantaları gibi. Alaïa için bu çeyrekte yapılan aramalar yüzde 51 artarken markanın Eylül ayında New York’taki Guggenheim Müzesi'nde gerçekleşen ve çok ses getiren defilesinin ardından listedeki yerini koruyup korumayacağı merak konusu.
Listenin yeni üyelerine bakacak olursak, ilk olarak dikkatimizi 14. sıradan giriş yapan Ralph Lauren çekiyor. Ralph Lauren’in ürün etkileşimi bu çeyrekte yüzde 151 oranında artış gösterdi. Bu artışta etken olarak Paris Olimpiyatları ve Wimbledon gibi büyük spor etkinliklerinin başrolu üstlendiği yaz sezonunun devam eden etkisi gösteriliyor.
Fotoğraf: @toteme
Diğer yeni katılımcılar arasında bu sene onuncu yılını kutlayan İsveç markası TOTEME dikkat çekiyor. Influencer Elin Kling ve eşi Karl Lindman tarafından kurulan çağdaş İsveç markası, listeye 16. sıradan giriş yapıyor. Bu çeyrekte Victoria Beckham 19. sırada yer alırken Chemena Kamali’nin kreatif direktörlüğündeki Chloé’nin bohem uyanışı ivme kazanıyor ve listeye ilk kez 20. sıradan giriş yapıyor.
Görsel: lyst.com
Alaïa'nın file babetleri listede ilk sırada yer alırken bu yaz Dua Lipa, Emily Ratajkowski ve Troye Sivan’ın giydiği 100 dolarlık Puma Speedcat bu çeyreğin üçüncü en popüler ürünü oluyor. Böylece retro silüetlere olan talebin devam ettiği anlaşılırken Ganni’nin motosiklet botları ve Clarks Wallabee, Gen Z'de talep uyandıran önemli ayakkabı stilleri arasında yer alıyor.