Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Moda teknoloji şirketi ve premium alışveriş aplikasyonu Lyst, 2024 yılının ilk çeyreğinde yükselen markaları ve ürünleri açıkladı.
Moda teknoloji şirketi ve premium alışveriş aplikasyonu Lyst, modanın en popüler marka ve ürünlerini belirlemeye devam ediyor. Her yıl 200 milyondan fazla kişi tarafından kullanılan alışveriş uygulaması Lyst’in kullanıcıları üzerinden oluşturduğu ve sosyal medyadaki istatistiklerin ortak The Lyst Index raporuna göre 2024 yılının ilk çeyreğinde öne çıkan markalar ve ürünler belli oldu.
2024'ün ilk Lyst Endeksi’ne göre Miu Miu, Prada’yı geride bırakarak en çok ilgi gören marka oluyor. Miu Miu aramaları yılın ilk çeyreğinde yüzde 8’lik bir artış gösteriyor. Markadan üç ürün, en popüler 10 ürün listesine girerken modaevinin küresel bir takıntı haline geldiğini söyleyebiliriz. İlk çeyreğin en popüler ürünü Miu Miu ve New Balance iş birliğinden doğan spor ayakkabı oldu. Öte yandan Saint Laurent ilk kez ilk 5'e girdi. Markanın ürünlerine yönelik aramalar Hailey Bieber ve Laura Harrier gibi yıldız isimlerin kullandığı güneş gözlükleri ve Le 5 à 7 çantaya olan talebin etkisiyle birlikte Paris Moda Haftası’nı takip eden ayda yüzde 10’luk bir artış görüldü.
Alessandro Michele'nin Valentino'da kreatif direktör olarak başlayacağının duyurulmasının ardından, markaya yönelik aramalar yüzde 84 oranında arttı. Öte yandan Sabato de Sarno'nun Şubat ayında gerçekleştirdiği defilesinin ardından Gucci’ye olan talep arttı. Özellikle de modaevinin aksesuarlarına olan ilgi yüzde 10’luk bir artış gösterdi.
Şaşırtıcı bir şekilde Alaïa aramaları son üç ayda yüzde 49 oranında artış göstererek Lyst Index raporunun en popüler markalar sıralamasında ilk kez yer alıyor. Markanın 2022 yılında piyasaya sürdüğü kristallerle süslenmiş Mary Jane model ayakkabıların aramaları yüzde 43’lük bir artış gösterdi.
Raporun verilerine göre yıldız isimlerin moda trendlerini şekillendirmede güçlü bir rol oynadıkları görülüyor. Şubat ayında Taylor Swift'in Area’dan giydiği taş işlemeli ve kesik detaylı kot pantolonu sayesinde markaya olan talep son üç ayda yüzde 37’lik bir artış gösterdi ve ilk çeyreğin en hızlı yükselen markalarından biri haline getirdi. Rick Owens'ın vücuda oturan elbisesinin Paloma Elsesser, Kim Kardashian ve Cardi B gibi yıldız isimler tarafından giyilmesinin ardından markaya olan ilgi yüzde 165 arttı.
Area, Wardrobe NYC ve Dries Van Noten ilk çeyrekte en hızlı yükselen markalardan olurken listedeki tüm markaların en popüler 10 ürünü şu şekilde: İlk sırada Miu Miu ve New Balance işbirliğinden doğan 530 SL spor ayakkabılar bulunuyor. Ardından yine Miu Miu’nun slip mayoları ve polo tişörtleri 3. ve 7. sırada yerlerini alıyor.
En popüler markalar arasında yer almamasına rağmen Khaite markasının Julius küpeleri en popüler ürünler sıralamasında ikinci oluyor. İlk çeyrekte Gisele Bündchen’le kampanya çekimine imza atan, Zendaya, Ariana Grande ve Kylie Jenner gibi yıldız isimleri giydiren Alaïa’nın taşlı babetleri 4 numaraya yükseliyor. Balenciaga’nın Rodeo çantaları 6. sırada yer alırken Rick Owens’ın vücuda oturan elbisesi 8. sırada takip ediyor. Sıralamanın sonunda ise bu yıl Oscar öncesi yemeğe ev sahipliği yapan Saint Laurent’in Panthos güneş gözlükleri yer alıyor.