Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Moda teknoloji şirketi ve premium alışveriş aplikasyonu Lyst, 2024 yılının ikinci çeyreğinde yükselen markaları ve ürünleri açıkladı.
Yılda 200 milyon kullanıcısıyla moda alanındaki en büyük veri setine sahip olan Lyst, platformda alışveriş yapan tüketicilerin davranışlarını, platform üzerinde ve dışında yapılan aramaları, ürün görüntülemelerini ve satışları dikkate alarak hazırladığı raporda, 2024 yılının ikinci çeyreğinde öne çıkan markaları ve ürünleri listeledi.
The Lyst Index Q2 2024 moda raporuna göre yılın ikinci çeyreğinde öne çıkan markalar şöyle listeleniyor:
Görsel: lyst.com
Buna göre Loewe, Miu Miu ve Prada'yı geride bırakıp 2 sıra yükselerek birinci sırada yer aldı. Bunda kreatif direktör Jonathan Anderson'ın Challengers filmi için özel hazırladığı kostüm koleksiyonu ve başrol oyuncusu Zendaya'nın basın turu gardırobu büyük etki taşırken Loewe'nin Met Gala 2024'ün sponsorlarından biri olması ve Paris'teki Palais de Tokyo'da düzenlediği yıllık Loewe Foundation Craft Prize/ Loewe Vakfı El Sanatları Ödülü de etkili oldu.
Markanın hasır çanta ve anagram tank top gibi ürünlerine olan talep, son üç aydaki marka aramalarında yüzde 29'luk bir artışı tetikledi.
Fotoğraf: Coach 2024 İlkbahar/Yaz Koleksiyonu, Vogue Runway
Coach, 2022'nin son çeyreğindeki rapordan beri endekse ilk defa girerek listedeki dört Amerikan markasından biri olarak The Row, New Balance ve Skims'e katıldı. Bu çeyrekte aramalarda yüzde 27 artış elde eden Coach, başarısını Tabby çantasına borçlu. Bu çeyreğin üçüncü en popüler ürünü olan Tabby, TikTok'ta viral oldu; platformda 34.2 milyondan fazla paylaşım yarattı. Coach'un köklü mirasını güncel tasarım trendleriyle birlikte harmanlayarak sunması dikkat çekiyor.
En popüler ürünler listesine baktığımızda bağımsız markaların doğru ürünle dikkat çekebileceğine dair oldukça fazla işaret var.
Dragon Diffusion, sepet çanta kategorisindeki dokuma deri çantalarıyla adeta bir kült olarak yerini sağlamlaştırdı. Özellikle 300 ile 500 dolar arasında değişen fiyat etiketleriyle bilinen marka, yoğun rekabet ortamına rağmen, bu çeyrekte özel siparişle üretilen tote çantalarına yönelik aramalarda yüzde 197'lik bir artış elde etti.
High Sport'un bu çeyreğin 6. en popüler ürünü olan ve satış rekoru kıran flared pantolonları, ABD moda endüstrisi içinde kült bir takipçi kitlesi kazandı. High Sport, The Row çıkışlı Alissa Zachary tarafından 2021 yılında piyasaya sürülmüştü. (Zachary'nin Khaite, The Line ve Rosetta Getty gibi markalarla da çalıştığını not düşelim) Lyst üzerinde High Sport'a yönelik aramalar bu çeyrekte yüzde 42 arttı.
Fotoğraf: Amy Lynn
Casablanca'nın cesur yaz gömleği ise bu çeyreğin en sıcak erkek giyim parçası oldu. Öte yandan, Londra merkezli kadın giyim markası Amy Lynn, çağdaş moda sahnesinde önemli bir oyuncu olarak konumunu sağlamlaştırdı. 2017 yılında kurulan markanın puffball elbisesine yönelik aramalar, TikTok'ta viral olmasının ardından Nisan ayında yüzde 53 artış gösterdi ve platformda 61.6 milyonun üzerinde paylaşım yaptı.
Fotoğraf: @on
Geçtiğimiz günlerde Zendaya ve Roger Federer'li yeni reklam filmiyle oldukça ilgi çeken İsviçreli spor markası On, 2024'ün ikinci çeyreğinin en hızlı yükselen markası. Marka, bu unvanı kesinlikle karşılıyor zira Loewe ile işbirliğinden doğan On x Loewe Cloudtilt 2.0 spor ayakkabıları, Mayıs ayının sonunda piyasaya sürülmelerinin hemen ardından markaya yönelik aramalarda yüzde 308'lik bir artışa neden oluyor ve endeksin en popüler ürünü olarak birinci sıraya oturuyor. Zendaya ile yakın işbirliğinde olan marka Jennifer Lopez gibi isimler tarafından da tercih ediliyor ve aydan aya arama istatistiklerinde yüzde 31 artış gösteriyor.
Zendaya'nın On işbirliğine dair geçtiğimiz aylarda yayınladığımız “Zendaya Anksiyete, Etki ve On ile Yeni Ortaklığı Hakkında Konuşuyor” isimli Vogue özel yazımızı da okuyabilirsiniz.