Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Peter Do, Helmut Lang'dan ayrıldığını açıkladı.
Do, açıklamasında, “Vizyonumu desteklemekte önemli bir rol oynayan Helmut Lang ekibime şükranlarımı sunmak istiyorum. Helmut Lang’in mirasını devralmak gibi bir görevle çıkılan bu inanılmaz yolculuk çok değerliydi” dedi. Helmut Lang’in başkanı Kazumi Yanai ise, “Peter’a olağanüstü yaratıcı liderliği ve vizyonu için en derin şükranlarımı sunuyor ve gelecekteki girişimlerinde ona başarılar diliyorum” dedi.
Do, markaya geçen yıl katıldı ve ilk koleksiyonunu New York Moda Haftası'nda 2024 İlkbahar/Yaz koleksiyonu olarak sundu. Koleksiyon karışık bir geri dönüş aldı. Şubat ayında yapılan ikinci defile ise daha sıcak yorumlar aldı, ancak yine de markanın ve Lang'in o zor yakalanan cazibesini tam anlamıyla yansıtmadı.
Marka, Eylül ayında New York Moda Haftası’na katılmadı ve hala 2025 İlkbahar/Yaz koleksiyonunu göstermedi. Markayı yeniden canlandırmaya çalışan tek tasarımcı Do değil. Helmut Lang, 1986’da kendi kendini yetiştiren Avusturyalı tasarımcı tarafından kuruldu ve 2005’te sanatsal çalışmalarına odaklanmak için markayı terk ettikten sonra birçok farklı elden geçti.
Markayı yeniden hayata döndürme girişimi, 2007 yılında Link Theory Holdings (şu anda Fast Retailing'in bir parçası) tarafından Prada Grubu’ndan satın alındığında başladı. Bu dönemde Michael ve Nicole Colovos yaratıcı direktör olarak görevlendirildi. Tasarım ikilisi, markanın sertliğini törpüleyerek onu daha çağdaş bir yöne yönlendirdi. Çift, 2014’te ayrıldığında, markayı iç ekip yönetti ve ardından Dazed dergisinin o dönemdeki baş editörü Isabella Burley bir tür danışman olarak göreve alındı. Burley, 2017’de ünlü Hood By Air kurucusu Shayne Oliver’ı 2018 İlkbahar/Yaz koleksiyonunu tasarlaması için görevlendirdi. Oliver’ın koleksiyonu büyük övgüler aldı, ancak bu, Helmut Lang’in sadık bir yansıması değildi. 2019’da Mark Thomas ve Thomas Cawson göreve geldi, ancak 2020 İlkbahar/Yaz koleksiyonlarını sunduktan sonra ayrıldılar.
Do’nun ataması, Oliver’ın tek seferlik tasarım işinden sonra markanın yüksek moda geçmişinden yararlanmayı hedefleyen ilk girişimdi. Zorlu bir süreçti. Do, tasarımcı arşivine büyük önem veren, Helmut Lang’in sıkı takipçileri ve markanın tarihine takıntılı bir endüstri ile başa çıkmak zorunda kaldı.
Endüstri ve Helmut Lang’in orijinal takipçileri, Do’nun yaklaşımını eleştirirken (ki bu yaklaşım, tasarımcının arşivini gündemde tutmayı sürdürdü) fark edemedikleri bir şeyi gözden kaçırdılar: Helmut Lang markası bugün, bir kurucu liderliğindeki marka değil, küresel bir marka. 90’lar ve 2000’ler döneminde Helmut Lang’i o kadar etkileyici kılan şeylerden biri, Lang’in bu markayı sanat projesi olarak görmesiydi. Bugün ise Helmut Lang, ürün ve tüketici odaklı bir moda markası haline gelmiş durumda. Do’nun görevi, markayı viral ürünler, ünlülerin tercihleri ve “It-bag kültürünün egemen olduğu bir dönemde işlevsel hale getirmekti ve bu, tam anlamıyla Helmut Lang’in felsefesinin zıttıydı.
Do, Helmut Lang’deki görevine başladıktan sonra Paris’teki defilelerine devam etti ve kendi adını taşıyan koleksiyonunda da çalışmalarını sürdürdü. Eğer New York Moda Haftası’na geri dönmeye karar verirse, şehir onu yeniden ağırlamaktan mutluluk duyacaktır.