Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Şu sıralar yüksek modanın gündemini meşgul eden şey: 'Gör ve Al' pazarlama stratejisi. Tom Ford ve Burberry zamana ayak uydurmak gerektiğini savunurken, Paris Moda Haftası klasik çizgisini bozmamakta kararlı.
Yüksek modanın gündeminde şu sıralar tek bir soru var: Moda haftalarında sunulan koleksiyonları anında satın alabilmek mi, yoksa geleneksel stratejiye devam ederek defileden sonra yaklaşık altı ay beklemek mi? Moda dünyasının önemli aktörleri Tom Ford ve Burberry’nin cevabı oldukça net. Tom Ford, zamana ayak uydurmanın gerekliliğini savunarak, New York Moda Haftası’nda Sonbahar/Kış 2016 sezonuna geçiş yapmadan, yeni koleksiyonunu tanıtmayı reddetti. Burberry, her ne kadar Londra Moda Haftası’nın takviminde yer alsa da, defileden hemen sonra yeni koleksiyonunu satışa çıkarıp, 'gör ve al' formülünü uygulayarak, rengini açıkça belli etti.
Bu yeni stratejiye destek verenler kadar, karşı çıkanlar da var. Gucci’yi de bünyesinde barındıran Kering grubunun CEO’su Francois-Henri Pinault, her markanın iletişim dilinin farklı olduğunu savunanlardan. Geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, bir ürüne anında ulaşmanın lüksün DNA’sına aykırı olduğunu savunan Pinault’a bir destek de Paris Moda Haftası’nın köklü ve yetkili merciği Fédération Française de la Couture du Prêt-à-Porter des Couturiers et des Créateurs de Mode’den geldi. Yıllardır süre gelen podyum geleneğini bu kadar radikal bir değişime uğratmanın yanlış olduğunu düşünen heyet, Paris Moda Haftası’nı bir satış alanından ziyade, tasarım kalesi olarak tutmakta kararlı.