Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Haftanın moda haberlerini sizin için derledik...
Kırk yılı aşkın bir sanat ve azim öyküsünü kutlayan bu birliktelik, moda ve çağdaş sanat arasında köprü kurarak Marina Abramović'in yaratıcı yolculuğunu gözler önüne seriyor. Massimo Dutti, Miami Art Week 2024 kapsamında ünlü performans sanatçısı Marina Abramović ile gerçekleştirdiği işbirliğini duyurdu. Marina Abramović ile gerçekleştirilen bu işbirliği, Abramović'in ürettiği çizimlerini, şiirlerini, fotoğraflarını ve düşüncelerini içeren bir sergi aracılığıyla sanatta devrim yaratan yaklaşımını ve kişisel yaratıcı yolculuğunu keşfetmek için olağanüstü bir fırsat sunuyor. Bu işbirliğinin merkezinde Abramović'in seçili Massimo Dutti mağazalarında satışa sunulan son büyük, resimli sehpa kitabı Nomadic Journey and Spirit of Places yer alıyor. Kitap, Abramović'in göçebe yaşamını ve sanatsal evrimini arşiv materyalleri, şiir ve düşüncelerle harmanlayarak anlatıyor.
Ünlü İtalyan sneaker markası Hogan yılbaşı koleksiyonunda İtalyan işçiliğinin özgün tasarımlarını yılın en büyüleyici dönemiyle buluşturuyor. Şehir hayatının enerjisinden ve kış mevsiminin romantik dokularından ilham alan bu özel koleksiyon, sadelikle dinamizmi, konforla şıklığı bir araya getiriyor. Koleksiyonun öne çıkan parçaları modern sneaker’lar, işlevselliği estetikle harmanlayan çantalar ve en özel anlara eşlik eden çarpıcı detaylara sahip tasarımlar yer alıyor. Hem sıcak hem sofistike bir dokunuşla hazırlanan bu koleksiyon, sezonun vazgeçilmezlerinden.
Loewe’nin Türkiye’deki ilk mağazası, İstanbul’da İstinyePark’ta açılacak. 151 metrekarelik yeni Loewe mağazasında, kadın ve erkek hazır giyim koleksiyonlarının yanı sıra çanta, ayakkabı, deri aksesuarlar, gözlük, takı ve diğer aksesuar seçenekleri de bulunacak. Mağaza, markanın kreatif direktörü Jonathan Anderson’ın geliştirdiği Casa Loewe konseptinden ilham alıyor. Bir sanat galerisi hissini zarif bir alışveriş deneyimiyle buluşturan bu yaklaşım, mağazayı kendine özgü ve özenle tasarlanmış bir destinasyona dönüştürüyor. Mağazanın dışında müşterileri karşılayan büyüleyici yeşil seramik cephe, birbirine kenetlenen karolarıyla adeta yeşilin dalgalanan tonlarını ve dokularını yansıtıyor. İç mekânda da devam eden bu renk, yeşil, mavi ve parlak altın tonlarında ince işçilikle yapılmış karoların raflar ve duvarlarda tekrarıyla kendini gösteriyor. Mağaza, aralarında Gerrit Thomas Rietveld’in keskin hatlara sahip Utrecht koltukları ve geleneksel washi kağıdından üretilmiş, Isamu Noguchi imzalı Akari E Light Heykeli’nin de yer aldığı seçkin bir mobilya koleksiyonuna sahip.
Louis Vuitton, Roger Federer ve Rafael Nadal’ın yer aldığı ikonik Core Values kampanyasının ikinci bölümünü sunuyor. Annie Leibovitz’in sanatsal vizyonuyla hayat bulan karede, tenis dünyasının iki unutulmaz ismi, İtalya’nın Dolomit Dağları’nın zirvesinde bir araya geliyor. “Zirveye Uzanan Efsanevi Bir Yolculuk” sloganıyla bu kampanya, hem sporculuk kariyerlerinin doruk noktasına ulaşan Federer ve Nadal’ın benzersiz yolculuklarına hem de Louis Vuitton’un seyahat mirasına güçlü bir selam niteliği taşıyor. Leibovitz’in büyüleyici objektifinden çıkan karede, Federer ve Nadal, birer Louis Vuitton sırt çantasıyla stil ve zarafeti temsil ediyor. Federer, zamansız Monogram Christopher modeliyle, Nadal ise dinamizmini yansıtan Monogram Eclipse versiyonuyla kampanyanın hikayesini tamamlıyor. Louis Vuitton’un mükemmeliyete olan bağlılığı ve hayalleri geleceğe taşıyan vizyonu, bu karede bir kez daha hayat buluyor.
Bu kış, Ukraynalı tasarımcı Ruslan Baginskiy, tatil sezonunu aile sıcaklığı ile kucaklamaya davet ediyor. RB imzalı bere ve atkılar için yedi yeni rengin yanı sıra eldivenler de piyasaya sürüldü. Öne çıkan yenilik ise markanın zanaatkârlığını tüm aileye yayarak çocuklar için ‘mini-bere’ serisi sunması.
“Benim için tatiller aile demektir” diyor Baginskiy. “Bu yüzden tatil koleksiyonuna çocuklar için bir şeyler eklemek istedim. Aynı zamanda, bu özel tatil çekiminde arkadaşlarımı, ekibimi ve annemi dahil ettim.”
Markanın Ukrayna’daki amiral mağazaları (Kyiv, Lviv ve Odesa’da) devasa el yapımı ahşap kasketler, atkılar ve eldivenlerle dekore edilmiş. Ayrıca marka, Ukrayna'nın önde gelen mağazası TSUM Kyiv’de özel bir pop-up mağaza açtı. Tarihi bir simge olan bu mağaza, savaş sırasında bile faaliyetlerini sürdürerek topluluk için dayanıklılık ve süreklilik sembolü olmuştur. Tatil süslemelerinde doğal ve somut materyallerin kullanımı, markanın yalnızca baş giyimine değil, aynı zamanda mekânlarına da işçilik ve zanaat bilgisi kattığını yansıtıyor. Ruslan Baginskiy tatil koleksiyonu, Ruslan Baginskiy web sitesinde ve markanın fiziksel mağazalarında dünya çapında satışa sunuluyor. Her RB alışverişi, yıl sonuna kadar özel tatil ambalajıyla geliyor.
Ödüllü bir İsviçre yapımı saat markası olan Tudor, 2025 Dakar Rallisi’nin resmi zaman tutucusu olarak görev alıyor ve her etapta her saniyenin hesaba katılmasını sağlıyor. Böylesine zorlu bir yarışta zamanlama çok büyük bir önem taşıyor çünkü bu sadece hız değil, aynı zamanda dayanıklılık gerektiriyor. Böylesine zorlu bir yarışta zamanlama çok büyük bir önem taşıyor çünkü bu sadece hız değil, aynı zamanda dayanıklılık gerektiriyor. Uzun bir yarış mirasına sahip olan Tudor, 60'ların sonunda Tudor Watch Racing Team ile başlayan ve Visa Cash App Racing Bulls Formula 1 takımıyla devam eden ortaklığa kadar motor sporlarının altın çağında kazanan takımları desteklemiştir. Şimdi, 2025 yılında ise Tudor, dünyanın en cesur off-road yarışı olan Dakar Rallisi'nde.