Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
İkişer haftalık dönemlerde farklı tasarımcılar yer alacağı için, FashiOnAir mağazasına gelenler farklı tarzların bir arada hem bütünlüğünü hem de ayrımını eş zamanlı gözlemleyebilecekler.
Akmerkez'in pop-up etkinliği FashiOnAir'in yaratıcılarından İrem Şentürk, dünyanın yöneldiği bu yeni mağazacılık konseptini ve etkinliğini sıcağı sıcağına Vogue.com Türkiye'ye anlattı.
Pop-up mağaza konseptini biraz açar mısın?
Pop-up mağaza dinamik, sürekli yaratıcı, bir nevi "Bu sefer nelerle karşılaşacağız?" sorusunu uyandıran bir konsept. Moda alanında insanların alışveriş davranışlarını gözlemlediğimde bir ürünü bir mağazada görüp almayanların başka bir mağazada farklı bir konsept içinde satın aldıklarına tanık oldum. Moda sadece üründen ibaret değil artık. Yaşatılan ambiyans ve yaratıcı alanların çeşitliliği ürüne katma değer kazandırıyor. Bu yüzden pop-up mağazacılık uzun dönemli satış adına alınan risk faktörlerini azaltıp, tasarım ürünleri çok daha kısa bir zaman diliminde keyifli bir deneyim olarak sunuyor.
Akmerkez'de böyle birşey yapma fikri nasıl gelişti?
Yıllardır yapmak istediğim projenin ilk ayağı olarak gördüğüm bu organizasyonda benim dışımda bir çok kişinin aynı değerde katkısı var. Bunlardan ikisi proje bazlı ortaklarım Ferda Bakay Saka ve Deniz Camadan. Akmerkez'de daha önce hiç bir AVM'de yapılmamış moda odaklı bir projeye sıcak bakacaklarını belirtmeleriyle başladı. Bunun sonrasında operasyonu yürütme dahilinde Galata'da yer alan konsept mağaza Building ile anlaşma yoluna gittik ve tüm bu iş birlikleri beraber geçirdiğimiz iki buçuk aylık sürede beyin fırtınasıyla gelişti.
Tasarımcı koordinasyonu Building moda koordinatörü Tuğba Kuzdere, ben ve Lappart Pr olarak üç ayrı kanalla gerçekleşti. Amacımız yeni dönemde markalaşan tasarımcıların varolan satış kanallarını farklı bir konsept sunarak geliştirmek ve potansiyel müşterilerde farkındalık yaratmak.
Mağazaya gelenler neler buluyor?
İkişer haftalık dönemlerde farklı tasarımcılar yer alacağı için, mağazaya gelenler farklı tarzların bir arada hem bütünlüğünü hem de ayrımını eş zamanlı gözlemleyebilecekler. Alışılmamış şıklıkta aksesuarlar, tasarım elbiseler, deri ürünler, yastıklar, yaratıcı puflar ve masalar, vintage kıyafetler, alternatif ayakkabılar.
Kaç tasarımcı yer alıyor?
Ivana Helsinki, Joseph Font, Fatima Lopes sadece teşhirde. Toplamda ise katılan 35 tasarımcı var.
En can alıcı soru. Fiyatlandırma nasıl? Özel bir indrim ya da uygulama var mı?
Fiyat skalası oldukça geniş, 70 TL'den başlayan tasarım kolyelerden 7500 TL'lik couture elbiselere kadar çıkabiliyor. Ortalama fiyatlar 250-500 TL civarı diyebilirim. Koleksiyonların çoğu özel olarak bu organizasyon için yaptırıldığı için, herhangi bir indirim ve uygulamadan bahsetmem şimdilik söz konusu değil.
-Barış Çakmakçı