Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
33 yaşındaki Belçikalı tasarımcı, 5 Mart’ta Paris Moda Haftası'nda ilk kadın koleksiyonunu sunacak.
Uzun bekleyiş sona erdi: Sevilen tasarımcı Dries Van Noten’in son koleksiyonunu sunduğu altı ayın ardından adını taşıyan marka, Julian Klausner’ı kreatif direktör olarak atadı. Klausner hem kadın hem de erkek koleksiyonlarından sorumlu olacak. 2018 yılından bu yana Dries Van Noten ile kadın koleksiyonları üzerinde çalışan 33 yaşındaki Belçikalı tasarımcı, markanın “geçmiş ve gelecek arasında doğal bir bağlantıyı temsil ettiğini” belirtti. Bu açıklama, bugün markadan yapıldı.
Dries Van Noten, “Julian’ın yaratıcılığına ve vizyonuna tamamen güveniyorum” diyor. “O sadece yetenekli bir tasarımcı değil, aynı zamanda benim ayrılığımın ardından markayı devralması için net bir tercih. Markayı ve değerlerini derinlemesine anlaması, sorunsuz bir geçişi ve parlak bir geleceği garanti edecektir,” diye ekledi.
Puig’e ait olan marka, içeriden bir terfi yaparak ve nispeten genç bir Belçikalı tasarımcıyı seçerek sürekliliği kesintiye tercih ettiğini gösteriyor. Brüksel’in ünlü görsel sanatlar okulu La Cambre’den 2016 yılında moda tasarımı alanında mezun olan Klausner, kariyerine Maison Margiela’da genç bir tasarımcı olarak başladı ve ardından 2018 yılında Dries Van Noten’e katılarak kadın giyim tasarımcısı oldu. Şimdi büyük bir sorumluluk taşıyor.
Dries Van Noten 2025 İlkbahar/Yaz, Fotoğraf: Salvatore Dragone / Gorunway.com
Dries Van Noten, 1986 yılında Antwerp’te erkek koleksiyonuyla moda sektörüne giriş yaptı ve 1993’te markasına kadın giyim koleksiyonu ekleyerek markasını Paris podyumlarına taşıdı. 2007’de Vogue’a verdiği röportajda, “Renkler, desenler ve nakışlarla tanınıyorum,” demişti. “Normalde bunlar ne kadar çelişkili olursa o kadar hoşuma gider.”
2018’de Van Noten, İspanyol güzellik ve moda konglomeratı Puig’e (Mayıs 2024'te borsada işlem görmeye başladı) büyük bir hisse sattı ancak kreatif direktörlük görevini sürdürdü. 2022’de Puig altında ilk güzellik koleksiyonunu sundu. Haziran 2024'te diğer moda tasarımcıları ve gazetecilerden oluşan kalabalığa son bir kutlama şovu yaptıktan sonra günlük operasyonlardan çekildi. Eylül 2024’te sunulan 2025 İlkbahar/Yaz kadın koleksiyonu, markanın tasarım stüdyosu ekibi tarafından tasarlandı. Van Noten ise ön sırada, ancak biraz gizli bir şekilde, sahne arkasına daha yakın bir yerde oturdu; çünkü varlığının, meslektaşlarının çalışmalarının önüne geçmesini istemedi.
Vogue Business’a Haziran ayında verdiği bir röportajda kreatif direktörlük rolünün evrimine dair düşüncelerini paylaşan Van Noten, Dries Van Noten için tasarım yapmanın “sadece büyük çizgiler üzerinde çalışılacak bir iş gibi olmadığını” söyledi. “Bu, gerçekten giysilere ve güzelliğe olan sevgiyi içtenlikle hisseden, kumaşlarla ve diğer şeylerle uğraşmaktan keyif alan, pazarlama hakkında düşünmek zorunda olmayan birisi olmalıdır.” Dries Van Noten’de geçirdiği uzun yılların ardından Klausner, bu değerleri birebir deneyimleme fırsatı bulmuş olacak.
Klausner, “Dries’ın geride bıraktığı benzersiz miras, sonsuz bir ilham kaynağı olarak önemli bir yer tutuyor. Hepimizin değer verdiği bu mirası onurlandırarak yeni ve iddialı zorluklara atılmayı dört gözle bekliyorum,” dedi.
Puig, bireysel markaların satışlarını açıklamasa da üçüncü çeyrek gelir raporunda, Dries Van Noten, Byredo ve Penhaligon’s gibi niş markalarının “artan ivme” gösterdiğini ve “çift haneli büyüme” sağladığını belirtti.
Klausner, kreatif direktör olarak ilk kadın koleksiyonunu 5 Mart’ta Paris Moda Haftası’nda sunacak. Marka, Ocak’taki Paris erkek moda haftasında defile düzenlemeyecek ve bunun yerine Klausner’ın yönettiği bir lookbook sunacak. İlk erkek koleksiyonu ise Haziran 2025'te sunulacak.