Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Boyner Grup CEO’su Cem Boyner, şirketinin fırsatları nasıl değerlendirdiğini anlatıyor.
Oman’da gerçekleşen üçüncü CNI Lüks Konferansı’nda konuşan Boyner Grup CEO’su Cem Boyner, müşterileriyle ilgili nasıl bilgi sahibi olduğundan bahsetti. Fotoğraf: InDigital.TV
Cem Boyner, Oman’da gerçekleşen Condé Nast Uluslararası Lüks Konferansı’nın ilk gününde kolektif kelime hazinemize yeni bir sözcük ekledi: vugu vugu. Boyner, Swahili’de ‘ılık’ anlamına gelen kelimeyi bir safari turunda ev sahiplerine mükemmel duş sıcaklığını açıklamaya çalışırken keşfetmiş. Ancak önemli olan bu değil. Önemli olan, ılık duş sıcaklığı ve Türkiye’de lükse yaklaşım arasında kurduğu analoji.
Türkleri yüz yıllardır bıçak sırtında tutan -ekonomik, politik ve sosyal- kutuplaşmaların aynı zamanda onları çevik ve olan bitene karşı duyarlı yapan faktör olduğundan bahsederken, “Bizim coğrafyamızda pek vugu vugu yoktur -bizi hayatta tutan da bu. Müşterimizle her anımız değerlidir ve müşteri fazlaca yatırıma ihtiyaç duyar.” sözlerini kullandı.
Bugünlerde bu yatırımın meyveleri, daha doğrusu datası, 4.7 milyon kullanıcılı uygulama HOPI ile toplanıyor. Amaç? Müşterilere istediklerini, istedikleri zaman veya Boyner’in sözleriyle “Müşterinin ne istediğini kendisinden önce bilerek,” vermek.
“Müşterilerimiz hakkında çok fazla bilgiye sahibiz, kim kayak yapıyor, kim parka gitmeyi seviyor, kim yürüyüşten kim koşmaktan hoşlanıyor… Bu, kime Body Armour kime Nike ayakkabı sunmamız gerektiğini bize söylüyor.” diyen Boyner, kolektif perakende sektöründekileri ‘profil uzmanları’ olarak adlandırdı.
Telefonla eve sipariş servisi sağladıkları müşterilerine üç hafta boyunca siparişlerini iptal etme olanağı verdiklerinden bahsederek, şimdiden %40 satış oranına ulaştıklarını dile getiren Boyner, bunun kişiselleştirilmiş satışa olan talebin göstergesi olduğunu belirtti.
“Müşterilerimiz nereye gidiyorsa biz orada olmalıyız. Uyanık oldukları her saat, her yer, 360 derece bizim olmalı.”
Scarlett Conlon, News Editor of Vogue.co.uk
Çeviri: Su Sonia Herring