Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Wes Anderson’ın filmlerinde inşa ettiği dünya, çocukluğuna ait anlık görüntülere benzer. Pastel renk paletleri ve kostümler gibi sinematografik katmanlar, 1980’li yıllara atıfta bulunur. Ayrıca Wes Anderson filmlerinin genel algısı maskülen bir perspektif üzerine kuruludur. Filmlerinde sık sık genç bir adamın ya da çocuğun perspektifinden kesitler sunulur. Wes Anderson'ın kendi yaşantısından alıntılar sunduğu bu sinematografik habitat, Alfred Hitchcock'tan da aşina olduğumuz auteur teorisi olarak film literatüründe yerini alır.
Wes Anderson’ın film stili şöyle özetlenebilir: Doğrudan yönetmenlik. Wes Anderson seyircisi, ona verilen hap bilgilerle sofistike bir filmin tadını çıkarmakla yükümlüdür. Diğer yönetmenlerin aksine, Wes Anderson bilgiyi ön planda tutarak stratejik hamlelerden uzak bir filme imza atar. Şüphe, onun filminde en az rastlanan ögelerden biridir.
Rushmore, The Fantastic Mr. Fox ve The Grand Budapest Hotel gibi filmlere yüksek dozda geometrik açılar uygulayan Wes Anderson'ın alametifarikasında sıra. Wes Anderson'ın en yaygın film imzası şüphesiz o dillere destan simetri obsesyonu. Wes Anderson'ın bıçak sırtındaki simetrik düzlemi Stanley Kubrick'in tek nokta perspektifine referans verse de, gerek kullandığı materyaller gerekse perspektifi tamamen farklı. Wes Anderson'ın bu altın oran takıntısı seyircinin odak noktasını belirlemek için başvurduğu bir hileden ibaret.
Nasıl Tim Burton'ın neredeyse her filminde karşımıza çıkan Johnny Depp ve Helena Bonham Carter gibi as oyuncular varsa, Wes Anderson'ın da Bill Murray, Angelica Huston, Owen ve Luke Wilson, Edward Norton, Adrien Brody, Tilda Swinton, Willem Dafoe, Jason Schwartzman gibi oyunculardan oluşan dev bir kadrosu bulunuyor. Listenin kazananı 8 filmle Bill Murray, onun hemen arkasından 7 filmle Owen Wilson geliyor.
Wes Anderson'ın karanlık film ögelerini örtbas eden manipülatif renk paleti ünlü yönetmenin el alışkanlığından da öte; kemikleşmiş bir film felsefesi. Wes Anderson'a göre pastel tonları, seyircisine duyusal bir doygunluk sağlayarak hayal gücünü harekete geçiriyor.