Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Bugün başlayan Venedik Bienali 58. Uluslararası Sanat Sergisi’ni mercek altına aldık.
Fotoğraf: @labiennale
Yüzen şehir Venedik'te sular bu kez sanatın kaldırma kuvvetiyle yükseliyor. Sanat endüstrisinin en önemli etkinliklerinden biri olan Venedik Bienali 58. Uluslararası Sanat Sergisi bugün kapılarını açtı. Ralph Rugoff’un küratörlüğünü üstlendiğini, La Biennale di Venezia kurulundaki Paolo Baratta başkanlığında düzenlenen 58. Uluslararası Sanat Sergisi'nin bu yılki teması; May You Live In Interesting Times. 8-9-10 Mayıs’ta ön gösterim yapan ve 24 Kasım 2019 tarihine kadar sanatseverlerin çekim merkezinde olacak Venedik Bienali 58. Uluslararası Sanat Sergisi’ni mercek altına aldık.
Fotoğraf: www.labiennale.org
58. Uluslararası Sanat Sergisi’ni keşfe çıkmadan sanat dünyasının en büyük etkinliğinin önemi ve tarihine bakalım. 1985 yılında İtalyan kralı ve kraliçesi, Umberto I ve Margherita di Savoia tarafından kurulan Venedik Bienali, ilk kez 30 Nisan’da kapılarını açtı. İlk senesinde 224 bin ziyaretçiyi misafir eden bienal, 20. yüzyıl sanat sahnesinde devrim etkisi yarattı. Uluslararası sanat şovlarına öncülük eden Venedik Bienali, Pablo Picasso, Gustav Klimt, Robert Rauschenberg gibi birçok sanat ikonunu ağırlaması nedeniyle de "Sanat Olimpiyatları" olarak anılmaya başlandı. İki yılda bir düzenlenen Venedik Bienal’i, dünyanın en prestijli kültür enstitüleri arasında. 120 yılı deviren tarihiyle, en eski ve en önemli uluslararası sergi olan Venedik Bienali, çağdaş sanatın mihenk taşı.
Fotoğraf: @labiennale
Londra’daki Hayward Gallery’nin direktörü Ralph Rugoff’un küratörlüğünde düzenlenen 2019 Venedik Bienali, May You Live In Interesting Times (Tuhaf zamanlarda yaşayasın!) temasıyla zamanın ruhuna sesleniyor. 1930’larda Birleşik Krallık Parlamentosu’nda Sir Austen Chamberlain tarafından ilk kez söylenen bu cümle, eski bir Çin bedduasına dayanıyor. Chamberlain “Bir krizden başka bir krize ilerliyoruz” açıklamasının hemen ardından post savaş döneminin çalkantılı politik dünyasını bu eski bir çin bedduasıyla özetlemişti.
Chamberlain ile bu söz Batı dünyasında dolaşmaya devam ederken, böyle bir Çin atasözünün aslında hiç olmadığı yıllar sonra gün yüzüne çıkıyor. La Biennale di Venezia’nın başkanı Paolo Baratta, aslında zorlu ve hatta tehlikeli zamanların uydurma çin deyimiyle nasıl basite indirgendiğine dikkat çekiyor. Kaos ve gerilimin her dakika nabız yokladığı günümüz dünyasını anlatmak için bu uydurma çin bedduasını temalaştıran Rugoff, ayrıca çağın popüleri hale gelen fake news’a da atıfta bulunuyor. Ralph Rugoff, “Belki de sanat, tuhaf zamanlarda nasıl yaşanacağına ve nasıl düşünüleceğine dair bir rehber olabilir” açıklamasıyla, sanat dünyasına her şey güzel olacak diyor!
Ralph Rugoff küratörlüğünde, bienalin merkez pavyonları Giardini ve Arsenale’da sunulan, 58. Venedik Bienali’nin May You Live Interesting Times başlıklı ana sergisinde 80’den fazla sanatçı yer alıyor. Bienal tarihinde ilk kez, ana seçkide kadın ve erkek eşitliği söz konusu! Bienalin başka bir güzel haberiyse, yeni katılımcıları; 90 ülkenin katılımıyla gerçekleşen uluslararası sergide Cezayir, Gana, Madagaskar ve Pakistan ilk kez yer alacaklar.
Fotoğraf: @Saha_istanbul
Mamma li Turchi, İtalyanca'da Türkler geliyor anlamına gelen eski bir deyim.
58. Venedik Bienali'nde yer alacak Türk sanatçılar kimler? 58. Venedik Bienali'nin ana sergisine Türkiye’den davet edilen tek isim Halil Altındere. Bundan önce sanat dünyasının başka bir yüksek profil etkinliği olan Documenta’ya katılan ve modern sanatın dünya merkezlerinden MoMA’nın daimi koleksiyonunda eserleri sergilenen Halil Altındere, La Biennale di Venezia’ya Neverland isimli enstalasyonuyla katılıyor. Altındere, gerçek boyutlardaki pavyonlarla aynı ölçüde kurduğu geçici pavyonla Venedik Bienali’nin sergi mimarisindeki ulusal pavyon kavramını sorguluyor. Önden geleneksel pavyon mimarisinin aynısı olan Neverland, yan yüzündeki metal sahnesiyle farklılıklara kapı açıyor. Neverland pavyonu, temsil edilmeyen ve marjinalize edilen insanların, azınlıklar, istenmeyenler, göçmen ve mülteciler, ve iltica isteyenleri temsil ediyor.
Fotoğraf: @eviner_inci
Venedik Bienali’nin Türkiye Pavyon’undaysa bu yıl, Zeynep Öz’ün küratörlüğünde İnci EvinerBiz, Başka Yerde sergisiyle yer alıyor. İKSV’nin koordinasyonunu üstlendiği Venedik Bienali Türkiye Pavyonu, bienalin ana mekanlarından biri olan Arsenale’da konumlanıyor. Pavyonu bir sahneye dönüştüren Eviner, Biz, Başka Yerdesergisiyle insanın mekanla kurduğu ilişkiyi konu alıyor. Video teknolojisi ve resim geleneğini buluşturduğu sanatıyla farklı bir algı deneyimi sunan sanatçı, tasarladığı bu çok katmanlı alanda, mekânlardaki kişilerin birbirleriyle ve kendi anılarıyla ilişki kurma biçimleri hakkında düşünmeye davet ediyor. İnci Eviner’in zengin hayal gücünün tasarısı olan; formların dışına çıkan nesneler ve kurgusal karakterler, Türkiye Pavyonu ziyaretçilerine "başka bir yerde" olma deneyimi yaşatacak. Sergi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın girişimi ve 21 destekçinin katkılarıyla, Arsenale’de 2014-2034 dönemi için tahsis edilen, uzun süreli mekânda yer alacak.