23 Ocak 2015

Zegna, Ofisten Doğaya

YAZI: SUZY MENKES

Arka plandaki ağaçlara, bitkilere ve çalılıklara bakılırsa Ermenildo Zegna, imajını ofisten doğaya taşımış görünüyor.  
 
Zegna'nın ününü kazandığı keskin hatlı modern iş takımlarından sonra, İtalyan marka köklerine geri döndü, hem de gerçek anlamda. Marka, ilk kurulduğu yere Biella dağlarına geri döndü. Bu aile şirketi, 30'lu yıllarda orada yeniden ağaçlandırma ve çevre projesi olarak "Oasi Zegna" adlı doğal parkı kurmuştu. 
 
Fotoğraf: Ermenegildo Zegna 
 
2010 yılında, şirketin yüzüncü yıldönümü kutlamaları için Zegna Lanificio'yu, yani yün fabrikasını, ziyaret ettiğimde orada karşılaştığım zengin ve yeşil korunun verdiği huzuru çok net hatırlıyorum. 
Ama çamlardan, açelyalardan, kamelyalardan ve  orman güllerinden oluşan bu yeşillikleri, Stefano Pilati'nin 2015 Sonbahar Milano defilesinin arka fona eklemenin tek amacı görsel bir konsept oluşturmak değildi.  
Gildo Zegna'ya göre, mücadelenin ve para harcamanın ruhu son zamanlarda önemli ölçüde değişti. Defileden önce beraber oturup konuşurken, ister terörist saldırıları olsun, isterse İsveç frankında yaşanan ekonomik sarsıntılar olsun hepsinin altında yeni bir düşünme ve "olma" şekline duyduğumuz ihtiyacın yattığını belirtti.  
 
Fotoğraf: Ermenegildo Zegna 
 
"Bir lider, doğada ve doğanın sessizliğinde bir tür ferahlık, rahatlama bulmalı; bu yeniden enerji toplamakla alakalı."  diyor, "Her şey hakkında aşırı endişeli olmak yerine, özgür bir ruha sahip olarak enerjisini toplayabilmeli."  
 
Fotoğraf: Ermenegildo Zegna 
 
Gildo'yu uzun süredir tanıyorum ve bu aile şirketinin son 20 yıllık gidişatını gözlemleyebildim. Ancak, sahne arkasında, daha Stefano Pilati'nin güçlü koleksiyonunu görmeden önce bile, havadaki değişim rüzgarlarını hissettim.  
Defile, arka çalı kaplı yeşilliklerle dolu arka planı ve nemli topraktan podyumuyla, sanki yağmura yakalanmış gibi parıldayan kıyafetlerle başladı. Ama bunlar, sağlam kıyafetler değillerdi, daha ziyade ekoseli bir ceket, ve ona banzer bir ceketle giyilmiş damalı pantolonlar. Kıyafetlerin koruyucu aksesuarla beraber bu kadar iyi bir terzi işçiliğine sahip olmaları, onları diğer "haftasonu giyimi" kıyafetlerinden ayıran özellik olarak öne çıkıyor. Kıyafetler sağlamdı ama erkeksi bir asilliği de üstlerinde taşıyorlardı.  
 
Fotoğraf: Ermenegildo Zegna 
 
Fotoğraf: Ermenegildo Zegna 
 
Gildo ve ben sahne arkasında yürüyüp pırıltılı işleri gördükten sonra Stefano  bana "Harris tüvitine yepyeni bir ruh kazandırıyorum" dedi. Tasarımcı aynı zamanda Zegna ipliklerini geri dönüştürülmüş Harris tüvidiyle karıştırdığını vurguladı.  
 
Ermenegildo Zegna'nın CEO'su Gildo Zegna 
 
Fotoğraf: Ermenegildo Zegna 
 
Defile kitapçığında Pilati'nin vizyonunun eko-liderlerin kıyafetlerini doğaya saygı duyarak tasarlamak olduğu yazılıydı.  
 
Fotoğraf: Ermenegildo Zegna 
 
Daha önce Zegna'nın dış giyime bu kadar büyük yer verdiğini görmemiştim ama kıyafetler gerçek anlamda kalın ve İskoçya'nın dağlık yerlerinde giyilebilecek türde değildi. Zengin renklerdeki kadifeler resmi giyime daha düzeyli bir hava katmıştı.  Sonlara doğru biraz hissedilen karmaşayı saymazsak,koleksiyon genel olarak güçlü bir koleksiyondu. Ayrıca Pilati'nin şimdiye kadarki en iyi dış giyim koleksiyonuydu. Uzak diyarlardan döndükten sonra, Pilati sonunda kendi zevk anlayışını Zegna'nınkiyle buluşturabilmiş. 
 
Fotoğraf: Ermenegildo Zegna 
 
Gildo'nun sözleri Milano'da bütün gün kulaklarımda çınladı. Belki de artık çılgınlarcasına satın almak, paranın deliliği ve dünyanın korku veren çılgınlığı üzerine enine boyuna düşünmenin zamanıdır. Ayrıca, belki de moda oraya ulaşan ilk şey olduğu için değişimin de önderi olacak.  
 
Çeviri: Kardelen Berfin Kobyaoğlu

ETİKETLER: SUZY MENKES , ZEGNA , ERMENİLDO ZEGNA , OASİ ZEGNA , DEFİLE , MODA