07 Şubat 2017

Farkındalık Yaratan Koleksiyon: H&M Conscious Exclusive

YAZI: İNAN KIRDEMİR

Hazır giyim devleri ve sürdürebilir modayı çoğu zaman aynı cümle içerisinde geçirmek pek mümkün olmuyor. Hızlı tüketimin üretim kurallarını şekillendirdiği bir oluşumda, çevre dostu koşullardan bahsetmek çoğu zaman imkansız. H&M, geçtiğimiz yıllarda Conscious koleksiyolarıyla bu düzeni değiştirmek için büyük bir adım attı. Şimdi de plastikten yarattığı muhteşem elbiselerle, en etik formülün geri dönüşümde olduğunu vurguluyor.

H&M Conscious Exclusive

Plastikleri ipliğe çevirme fikri Bionic Yarn’ın kurucuları Tyson Toussant ve Tim Coobs'tan çıkmış. Daha dayanıklı ve sürdürülebilir bir maddenin peşine düşerken çözümü geri dönüşümde bulan girişimciler, Bionic Yarn iplikleriyle H&M de dahil birçok dev markanın ilgisini çekmeyi başarmış. H&M'in Bionic Yarn'ı nasıl keşfettiğini ise markanın kreatif danışmanı Ann-Sofie Johansson'a sorduk.

H&M Conscious Exclusive

Johansson, Natalia Vadianova'nın tanıtım yüzü olduğu özel koleksiyon hakkında: "Bu organik elbiselerin çöpe atılmış plastik şişelerden yapıldığına inanmak gerçekten zor." diyor ve ekliyor: "Yıllar önce Tencel kumaş ile başladık, şimdi yüzde yüz organik kumaşlarla yeni yollar açıyoruz. Sınırları fazlasıyla zorladığımıza inanabilirsiniz."

Meraklısına not: H&M Conscious koleksiyonu 22 Nisan'da mağazalarda yerini alacak.

ETİKETLER: H&M , H&M CONSCİOUS , NATALİA VADİANOVA , ANN-SOFİE JOHANSSON , BİONİC YARN