03 Şubat 2015

Dolce & Gabbana Balesi

YAZI: SUZY MENKES

La Scala'nın imzası haline gelen posterlerle kaplı bir elbise, Dolce & Gabbana Alta Moda
Fotoğraf: Dolce & Gabbana
 
Bizet'ten Carmen şarkısı Milano'nun Teatro alla Scala'sını doldururken Balet yıldız Roberto Bolle, uçucu gibi gözüken balerinlerin ve güllerin önünde büyük bir sıçrama yapıyor.
 
Milano Teatro alla Scala'nın Toscanini fuayesindeki defile
Fotoğraf: Dolce & Gabbana
 
Ama Milano'nun 18. yüzyıldan opera binasının kırmızı kadife balkonları için bir araya gelen mücevherli seyirciler, operaya değil lüks moda defilesine gelmişlerdi. 
 
Baş dansçı Roberto Bello performansını sergilerken
 
Bir opera yerine, Toscanini fuayesinde Dolce & Gabbana'nın, koleksiyonuyla sadece bu etkinlik için Milano'ya gelen seyircileri baştan çıkaran Alta Moda defilesi düzenleniyordu.
 
Dışarıda, sanki Versailles'in kapılarına doğru ilerliyormuş gibi İtalyan banka sendikaları yürüyüş yapıyordu
 
İtalyan ticaret sendikaları, La Scala moda defilesinin olduğu yerde eylem yapıyor. 
 
Stefano Gabbana ve Domenico Dolce, moda kurallarını tiyatro mekanlarına uydurarak çarpıcı bir defileye imza attı. Zerafet dolu, becerikli ve Carmen, The Nutcracker, Kuğu gölü gibi operaların müzikleriyle uyum içinde bir defile yarattılar. 
 
Domenico Dolce
 
Açılış kısmı çok duygusaldı. Üç erkek dansçı; bir çocuk, bir genç ve bir yetişkin olmak üzere podyumda yürüyerek Roberto Bolle'nin La Scala'nın yetenekli çocuğu olduğu zamanlardan yetişkin bir yıldıza dönüştüğü zamana kadar yolculuğunu simgelediler. 
 
Kapanış kısmı da eşit derecede duygusaldı, mankenler La Scala'nın imzası haline gelen kırmızı ve parşömen beji posterleriyle süslenmiş elbiselerle sahneye çıktılar. 
 
Alta mücevheri
 
Stefano, partneriyle beraber ilk kez Opera'nın sanat direktörü Alexander Pereira'ya gidip baskıları kullanmak için izin istedikleri zamanı anlatarak "İşte böyle başladı" diyor.
 
Daha sonra Domenico, opera binasını bir defile mekanı olarak kullanıp kullanmayacaklarını sormaya cesaret etmiş, ve işte şimdi buradayız. Etkinliğin açılışını yapan Pereira, daha ilk anda bunun mükemmel bir işbirliği olacağını düşündüğünü anlattı ve sonuçtan hem mutlu olduğunu hem de gurur duyduğunu belirtti. 
 
Alta Mücevheri
Fotoğraf: Dolce & Gabbana
 
Defileye, çok sık göz önünde olmayı tercih etmeyen gerçek müşterilerin katıldığını görmek şaşırtıcıydı. 
 
Gün ortasında sanki La Scala'nın gala gecesi gibi bordo ve altın rengi pelerinler ile elmaslarla dolu dekolte siyah kıyafetler giymiş bu izleyiciler, en çok Roberto Bolle'yi alkışladılar. 
 
Stefano Gabbana, Dolce & Gabbana lüks mücevher etkinliğinde. 
 
Ama defilede bale eşliğinde sunulan geleneksel Dolce & Gabbana tarzı da çok alkışlandı. Bunlardan bazıları, kürk bir şalın eşlik ettiği dantel elbise, ikilinin çok iyi tasarladığı kıvrımlı elbiseler, yaldızlı süslemelerin üzerindeki müzik işaretleri.
 
Bu Dolce & Gabbana tarzını pırıltılı narin çoraplar ve saç bantları gibi aksesuarlarda da görmek mümkündü.
 
 
Bale, defileye çok özel ve ustaca bir zerafet katmıştı. Her masada farklı bir bale teması ve kar beyazı pastalar bulunan öğle yemeğinde sanatço Anh Duong, ilk balerin olduğu zamanları anlattı. Bale onu mankenliğe başlamadan bile önce modayla tanıştıran şey olmuştu.
 
Daha önceki Capri ve Venedik defilelerinde de bulunan müşteriler bu seferkini bir "aile" etkinliği olarak görüyorlardı, tıpkı Domenico ve Stefano'nun da gördüğü gibi. Önceki akşam, mücevherlerini sergiledikleri başka bir etkinliğe ev sahipliği yaptılar. Mücevherler meyvelerden esinlenilerek tasarlanmıştı, bitki ve çiçeklerin bulunduğu ayrı ayrı bölümlerde sergileniyorlardı. 
 
Dolce and Gabbana, Milano'daki Teatro Alla Scala'da düzenlenen Alta Moda defilesi.
Fotoğraf: Dolce & Gabbana
 
Son gün, ilk kez D&G Erkek Alta Moda defilesi olacak, defilenin, cazibeli kadınların partnerlerini etkileyeceğine şüphe yok. 
 
Peki bu güzel La Scala rüyası, tasarımcıların Parisli meslektaşlarının bulmakta zorlandığı couture'un geleceği miydi? 
 
Stefano'ya bu soruyu yönelttim: Geleceğin hayat buluşu mu yoksa geçmişin mi?
 
"Baleyi asıl seven Domenico aslında, ben operayı tercih ederim" diyor. "Modaya gelince, geleceği severim ama her zaman şimdiyi tercih ederim."
 

ETİKETLER: SUZY MENKES , DOLCE GABBANA