Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Christopher Bailey, Burberry'deki 17 yıllık kreatif direktörlük görevine 31 Mart 2018 tarihinde son vereceğini açıkladı.
Fotoğraf: Getty Images Turkey/Jeff Spicer/Getty Images
"Burberry 2001 yılından bu yana, Christopher Bailey’nin kreatif liderliğinde son derece etkili bir dönemden geçti. Markanın bu 17 yıllık süreç içerisindeki global başarısında Christopher’ın katkısı çok büyük. Yola onunla devam edemeyeceğim için üzgünüm fakat Burberry’e bıraktığı miras, geleceğe cesaret ve özgüvenle bakmamızı sağlayacak." diyor, Burberry’nin CEO’su Marco Gobbetti markanin kreatif direktörü Christopher Bailey’ye veda ederken.
Bailey de benzer bir cevapla karşılık veriyor: "17 yılda, gerek ekip arkadaşlarım, gerekse birlikte çalıştığımız kişiler sayesinde olağanüstü deneyimler kazandım. Burberry’nin geleceğinden fazlasıyla umutluyum. Marco'nun inanılmaz vizyonu sayesinde Burberry daha da güçlenecek"
Resmi açıklamar, bu ayrılığın üzerinde çokça düşünülmüş ve ortak verilmiş bir karar olduğunu düşündürürken gerek Bailey'nin gerekse Gobbetti'nin söz ettiği yenilenme sürecinin markayı nasıl etkileyeceği şimdiden merak konusu.
Öte yandan, günümüz yüksek moda koşullarında, 17 yıl boyunca bir markanın kreatif direktörlüğünü sürdürebilmek tedavülden kalkacağa benziyor. Özellikle son 5 yıldır büyük ve hızlı bir değişime maruz kalan kreatif direktörlüğün geleceği, bu yüzden ayrı bir tartışmayı da beraberinde getiriyor. Gucci'nin Alessandro Michele'si veya Calvin Klein'in Raf Simons'u başarılı bir örnek teşkil etse de, yakın geçmişte tanık olduğumuz ani vedalar farklı bir profil çiziyor.
31 Mart 2018 tarihine kadar görevinin başında duracağını açıklayan Bailey'nin bir sonraki kreatif macerası için sabırsızlansak da, Burberry'yi onsuz hayal etmek şimdilik hepimiz için biraz güç.