27 Nisan 2016

#CNILux: Diesel'de Nötr Cinsiyet ve Sosyal Medya

YAZI: SUZY MENKES

Formichetti-Diesel-Suzy-Menkes-Vogue

Nicola Formichetti, nötr cinsiyet modasını neden çok sevdiğini anlattı. 

Nicola Formichetti söze, "Ben bir göçebeyim," diye başlıyor, "Japonya'da doğdum, İtalya'da büyüdüm, 30 yaşına kadar Londra'da yaşadım sonra New York'a taşındım. Her şeyin bir karışımı gibiyim," diye devam ediyor.    

Diesel'in Artistik Direktörü, Condé Nast Uluslararası Lüks Konferansı'nda zamanımızın en önemli iki konusundan bahsetti: Sosyal medya ve modada nört-cinsiyet. 

"Şimdilerde sosyal medyayı hiç sevmiyorum. Aramızda bir aşk-nefret ilişkisi var çünkü eğer izin verirseniz sizi tamamen tüketen bir platform. Elbette bugün bir markanın sosyal medyayı kullanması çok önemli fakat bir yandan da like sayısıyla ve takipçilerle ilgili çok takıntılı bir hale geldik. Öyle ki artık sadece like almak için, takipçi toplamak için bir şeyler tasarlıyoruz. 

Formichetti-Diesel-Suzy-Menkes-Vogue

Nicola, Diesel'de nötr cinsiyet tarzını benimsedi.  

"Tabii ki kendi topluluğunuzla bir araya gelip ilişkiler geliştirmek önemli," diye devam ediyor, "Instagram mükemmel bir uygulama! Yine de artık daha az kullanıyorum çünkü iyiden iyiye portfolyoya dönüştü. Evet, işinizi ve markanızı göstermeniz güzel ama doğrudan iletişim kurabildiğiniz platformlar daha güzel bence. Mesela, Snapchat'i seviyorum çünkü yaşamınızı üç boyutlu olarak sergileyebildiğiniz için daha gerçek, daha derine inebilirsiniz. O yüzden şimdi, 'Marka olarak Snapchat'i nasıl kullanabiliriz' diye düşünüyorum, Diesel için bir hesap açıp paylaşımlar yapmayı çok isterim," diyor.    

Formichetti, modada nötr cinsiyet konusunda, Asya'yı Batılı ülkelerin takip etmesi gereken bir örnek olarak gösterdi.   

"Herkesin konuşması gereken bir konu bu, o yüzden sürekli bu konunun üzerine gidiyorum," diyor, "Asya'ya geldiğinizde erkeklerin ve kızların çok daha fazla ortak noktası olduğunu fark edebilirsiniz; modadan, makyaja ve müziğe değin bütün alanlar daha açık. Erkekler yeni şeyler denemeye daha açık, kızlar ise daha güvenli. Bu konunun hakkında konuşuldukça normalleşmesi iyi bir gelişme. Cinsellik ve toplumsal cinsiyet konusu çok önemli. Bu konuda moda zaman zaman bağnazlaşabiliyor. Etrafımda, tasarladığım kıyafetleri giyen arkadaşlarıma ve insanlara baktığımda hepsinin farklı ırklara, farklı vücut ölçülerine ve farklı cinsiyet tercihlerine sahip olduğunu görüyorum, böyle bir dünyayı desteklememiz çok önemli."   

Formichetti-Diesel-Suzy-Menkes-Vogue

2016-17 Sonbahar/Kış NicoPanda koleksiyonu da toplumsal cinsiyet rollerinin sınırlarını zorlayan türden. 

Formichetti, ismini kendisine takılan lakaptan alan NicoPanda markasından da bahsetti.  

Markası hakkında, gülümseyerek, "Hello Kity'e tepki olarak doğdu. Hello-Kity'nin punk versiyonu!" diyor, "İnsanların internetten online alabilecekleri komik karakterli tişörtlerle başlamıştım işe, ama şimdi Paris'te defilem bile var. Her şey güzel gidiyor. Gelecek senelerde büyümeyi planlıyoruz. Şimdilik sadece ailemin ve arkadaşların yatırımlarıyla ve kendi paramla yürütüyorum ama oyun ve güzellik şirketleriyle görüşmeye başladık."  

Yazı: Scarlett Conlon

 

ETİKETLER: SUZY MENKES , CONDE NAST LÜKS KONFERANSI , DİESEL , NİCOPANDA , NİCOLA FORMİCHETTİ