14 Nisan 2018

Şeker Yerine Ne Tüketelim?

YAZI: DİLARA KOÇAK

 18-04/13/hurma-597794541-1523630163.jpg

Fotoğraf: Getty Images Turkey

Son zamanlarda şekersiz beslenmeye olan ilgi arttı. Sosyal medya üzerinden şekersiz diyet paylaşımları eminim birçoğunuzun dikkatini çekmiştir. Aslında hepimiz çok uzun yıllardır rafine şekeri mümkün olduğunca azaltmamız ve mümkünse tüketmememiz gerektiğini biliyoruz.  Ama şekerin verdiği o tatlı tattan da vazgeçemiyoruz. Yapılan çalışmalar tatlı tada olan bu bağımlılığın genlerimizle alakalı olabileceğini ve bazı bireyler için tatlı tadın diğerlerine göre daha vazgeçilmek olabileceğini söylüyor.

Yani özellikle bazı bireyler için şekerden ve şeker içeren besinlerden vazgeçmenin kolay olmadığını biliyorum. Ama inanın imkansız da değil. Eğer vazgeçmek istediğiniz bir alışkanlığınız varsa onun yerine koyacağınız şeye karar verirseniz işiniz çok daha kolaylaşır ve kalıcı alışkanlıklar edinebilirsiniz. Eğer şekeri bırakmak veya azaltmak istiyorsanız onun yerine size aynı hissi verebilecek farklı alternatifleri koymayı deneyin.

Bunun için önce kuru veya  taze meyvelerden, tarçından yardım alabilirsiniz. Bunlarla birçok farklı tarif hazırlayarak tatlı isteğini bastırabilirsiniz.

 Benim tariflerimde şeker yerine en çok kullandığım kuru meyvelerden biri de hurma. Hurmayı çok farklı şekillerde tariflerime ekleyebiliyorum. Sıcak suda bekletip, kabuklarını soyup, çekirdeğini çıkardıktan sonra blenderdan geçiriyorum ve bir hurma şurubu elde ediyorum. Bu hurma şurubunu tatlı tat istediğim bütün tariflerde kullanabiliyorum.

Hurmanın Yararları

Hurma lif içeriği yüksek besinlerden biridir, yani bağırsak sağlığı için de destekleyicidir. Potasyum, magnezyum, bakır, manganez gibi mineralleri ve B6 vitamini içerir. Ayrıca antioksidan açıdan da kuvvetlidirler.  Antioksidanlar, hücrelerinizi vücudumuzda zararlı reaksiyonlara neden olabilecek serbest radikallerle savaşarak bizi korurlar. İncir ve kuru erik gibi benzer meyve türlerine kıyasla, hurmalar yüksek antioksidan kapasitesine içeriğe sahiptir.

ETİKETLER: BAKIM , SAĞLIK , SAĞLIKLI BESLENME , HURMA , ŞEKER